Seteleie

Renzy

Gift med forumet
Septembergull'17
Maisløyfene 2024
Flere med sin lille skatt i seteleie?:wacky: Her veksler snuppa mellom seteleie og tverrleie... Jeg synes rett og slett det er vondt og ubehagelig siden hun ligger så høyt oppe i tillegg! Hodet er som oftest godt plantet så langt opp mellom begge ribbeina det er mulig å komme, eller godt borret opp i høyre ribbein. Hvis jeg skal sitte blir det skikkelig tilbakelent, for sitter jeg vanlig kommer hodet over ribbeinao_O
Trøster meg med at det enda er god tid for henne å snu, og hun ligger enda høyt oppe. Men det hadde vært kjekt om hun fant riktig retning om ikke så lenge:p

Jeg fikk beskjed hos jordmor forrige uke at han lå med hode ned og at det var festet, legen var mer usikker i dag og mente at han kanskje ligger i seteleie, så er henvist til sykehuset for å sjekke. Er 38+1, så dette blir spennende!!

Jeg fikk beskjed hos jordmor forrige uke at han lå med hode ned og at det var festet, legen var mer usikker i dag og mente at han kanskje ligger i seteleie, så er henvist til sykehuset for å sjekke. Er 38+1, så dette blir spennende!!

Krysser fingrene for hodet ned da!:) Jeg for min del kjenner jo ganske godt at hun ligger "feil vei". Blir henvist til sykehuset hvis hun ikke har snudd seg på neste kontroll (uke 36).

Jeg har plutselig blitt usikker... Forrige gang så var JM usikker på leie, men hun mente det var hodeleie! Men husker at hun spurte hvor jeg kjente hikking, men tenkte ikke noe mer over det... Før for noen dager siden, så måtte jeg bare Google det når jeg kjente hikking godt over navlen! Og når jeg ser hva folk skriver, så lurer jeg på om det kan være sjanse for setebelte her også...

Men skal til legen på mandag, så får vente i spenning;)

Sniker litt her fra mai. Min lå i seteleie og det ble ikke oppdaga før ultralyd på overtidskontrollen. Jeg kjente spark og legen hørte hjertelyden på "riktig sted" i forhold til hodeleie. Da de oppdaga det målte de barnet fordi de kun gjennomfører vaginale setefødsler på barn mellom 3500 og 4500 g. Her anbefalte de vaginal fødsel siden jeg hadde født før, men jeg hadde en magefølelse på at det ikke kom til å gå. Og jeg var veldig redd for at hodet hans skulle sitte fast. Jeg fikk planlagt ks etter et mislykket vendingsforsøk. Da han kom veide han ett kg mer enn hva de hadde målt og hadde 7 cm større hodeomkrets. Så jeg vil absolutt anbefale å få en ultralyd for å være helt sikker på leie. Og om det er seteleie så lytt til magefølelsen! Man kjenner som regel sin kropp best. :-)

Sniker litt her fra mai. Min lå i seteleie og det ble ikke oppdaga før ultralyd på overtidskontrollen. Jeg kjente spark og legen hørte hjertelyden på "riktig sted" i forhold til hodeleie. Da de oppdaga det målte de barnet fordi de kun gjennomfører vaginale setefødsler på barn mellom 3500 og 4500 g. Her anbefalte de vaginal fødsel siden jeg hadde født før, men jeg hadde en magefølelse på at det ikke kom til å gå. Og jeg var veldig redd for at hodet hans skulle sitte fast. Jeg fikk planlagt ks etter et mislykket vendingsforsøk. Da han kom veide han ett kg mer enn hva de hadde målt og hadde 7 cm større hodeomkrets. Så jeg vil absolutt anbefale å få en ultralyd for å være helt sikker på leie. Og om det er seteleie så lytt til magefølelsen! Man kjenner som regel sin kropp best. :)
Enig i det! Vet at jeg blir henvist til sykehuset dersom hun ikke har snudd seg til uke 36/37, og da vil jeg ha ultralyd og vekstestimering og det som hører med for å kunne gjøre et bra nok valg i forhold til ks/vaginal fødsel. Forholder meg egentlig ganske åpen til fødsel enda siden det enda er tid til at hun snur seg selv.

Enig i det! Vet at jeg blir henvist til sykehuset dersom hun ikke har snudd seg til uke 36/37, og da vil jeg ha ultralyd og vekstestimering og det som hører med for å kunne gjøre et bra nok valg i forhold til ks/vaginal fødsel. Forholder meg egentlig ganske åpen til fødsel enda siden det enda er tid til at hun snur seg selv.

Tror det er veldig lurt å holde ting åpent enda. Og setefødsel kan gå veldig fint det. :-)

Jeg var på kontroll i dag mtp vending (uke 36+4) og da hadde heldigvis tuppa snudd seg fra seteleie til hodeleie. Hun har lagt med hodet oppe hele tiden - men snudde seg mest sannsynlig i går (kjentes sånn ut). Så mirakler kan skje :-) hehe

Jeg var på kontroll i dag mtp vending (uke 36+4) og da hadde heldigvis tuppa snudd seg fra seteleie til hodeleie. Hun har lagt med hodet oppe hele tiden - men snudde seg mest sannsynlig i går (kjentes sånn ut). Så mirakler kan skje :) hehe
Så bra:) Jada, det er enda tid. Lillebroren min lå med rompa ned fram til dagen før han ble født:p Det som plager meg mest er at det er ubehagelig og vondt.

Jordmor klarte ikke å kjenne om hodet var festet sist jeg var på kontroll (35+2) magen min var for hard til at hun kunne kjenne noe så får ul neste uke (37+1) håper hun ligger med hodet nede og slik hun skal :-)

Back
Topp