Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Når babyen har plantet setet godt ned i bekkenet er det mindre sjans for at den snur da? Noen som har noe erfaring med det? Jeg er i uke 35 og babyen har sittet sånn på hver kontroll siden uke 26
Etter uke 36/37 kan du bli henvist til vending om sykehuset du hører til har kompetanse på det, jeg har selv prøvd og mindre ubehagelig enn fryktet, og følte de passet godt på siden de følgte med på ul hele veien. Anbefaler å gi det en sjans
Jeg fikk vite forrige torsdag(34+5 da) at hun er i seteleie..har ligget andre veien på alle de andre ul siden OUL, så ble litt overrasket..Fastlegen min sendte henvisning i dag for å få ny ul for å sjekke stillingen og vurdere vendingsforsøk om hun ikke snur seg selv innen da..
Håper hun snur seg selv..har ikke lyst på ks, har veldig lyst til å føde selv..håper hver dag at hun skal snu seg selv..
Min er i sete. Har ved eit par tilfelle hatt mistanke om forsøk på å snu seg, men det tar så sinnsjukt lang tid. Ved desse tilfella har eg lagt roleg og i samme stilling i timesvis (men det skjer ikkje på natta). Merker det ved at der hovudet vanlegvis er og det er hardt, blir det mjukt og liksom skvulpete. Men så berre roar den seg og sovnar kanskje, for eg må pirke borti for å få meir rørsle i håp om at den fortsett forsøket. Etter fleire timar slik blir du lei, får vondt i ryggen og må på do, og vips er den på sin vanlege plass igjen.. *skuff*
Seteleie her og. Uke 35+6, og ingen tegn til forsøk på å snu seg. Har bestilt time til akupunktur i morgen. Har ikke veldig stor tro på at det funker, men tar ikke sjansen på å la være å prøve ;-)
Vurderer om et skal prøve akupunktur eg også. Verdt eit forsøk. Skal føde på Haukeland sjukehus i Bergen og dei er jo gode på setefødslar, så dei vil ikkje prøve utvendig vending dersom bekkenet er stort nok. Tok røntgen før helga, så eg får vel snart svar på om eg er stor nok i bekkenet for setefødsel eller om et eventuelt må ta keisarsnitt. Ellers har eg høyrd om ein som har snudd seg dagen før fødsel, men det var fleirgangsfødande. Er vel trongare på førstegongsfødande?!