Seteleie?

Min ligger og i sete jeg er 33+2, men har ikke så stor betydning siden jeg skal ta ks uansett :-)

Tror h*n snur seg flere ganger i løpet av døgnet. Kjenner spark over alt i magen, så har nok ikke festet seg. Men det er ganske normalt ved andregangs.

Uke 33 nå, har lagt i seteleie sifen uke 25. Jeg forbereder meg på at hun ikke kommer til å snu seg og så får vi ta det derfra. Jeg er ekstra skeptisk til en setefødsel, pga tidligere ks. Tenkte å høre med jm om akupunktur

Her koser han seg veldig godt med stumpen ned :p håper han snur Seg, men har mine mistanker om at det ikke skjer :p

Her har det vært store snuoperasjoner mange ganger i det siste, tuller mye i tverrleie. Nå må jeg si st jeg ikke aner hvilket leie hun ligger i. Håper hun ligger i hodeleie snart. Første mann lå i hodeleie i evigheter, men da var det jo så trangt at han hadde vel ikke så mye valg. Nå er det jo danseplass i forhold.
Har tenkt å teste det som står på denne siden når bare denne fordømte forkjølelsen gir seg. Tette bibler og hodestøende er ikke helt forenelig.
http://spinningbabies.com/baby-positions/breech-bottoms-up/305-body-work-for-breech

Jeg var på vekstkontroll i dag for å kontrollere leiet da snuppa stort sett ligger i tverrleie. Men i dag satt hun i sete. Håper hun snur seg innen uke 37!! :-) Er 30+4 i dag.

Jeg har en i seteleie, er i uke 38 og rådvill vet ikke hva vi skal velge av ks el setefødsel (er førstegangsfødende) føler det er å velge mellom to vondter.

Her har lillebror ligget i seteleie siden ordinær ul. Var og tittet på han i går og han sitter fortsatt med stumpen ned, noe som jeg kjenner godt selv.
Har hjerteformet livmor, så sannsynligheten for at han holder seg i den stillingen er stor.
Er 31+2 i dag.
Storesøster satt også i sete gjennom hele svangerskapet, men ble tatt med ks i uke 33, så vet ikke om hun kunne ha snudd seg.
Her blir det ks dersom lillebror ikke snur seg.

Jeg har hørt at setefødsel ikke er så ille som sitt rykte. Hodet er fortsatt det største på ungen... Se om du finner litt info på sykehusets side om setefødsel. Evt en litt seriøs side.

Der har jeg hørt også :) og vet om ett par tre stykker som har hatt setefødsel uten at de fikk skrekken :-) de estimerer størrelsen på bebien og måler bekkenet. Er det god nok plass anbefales det oftest å føde vaginalt selv om bebien kommer med stumpen først :-) men skjønner absolutt skepsisen og ønsket om at huleboern skal snu seg og komme riktig vei:-)

Tuppa hadde rumpa ned her for 2 uker siden. Håper hun har snudd seg nå, det har vært mye aktivitet i det siste! Men skulle det ende i setefødsel, da skal jeg iallfall holde meg laaangt unna internett den siste tida. Føler jeg bare har lest skrekkhistorier om setefødsel...

Er 36+6 og seteleie... Akupentur på torsdag og oppfølging på sykehuset pga leie på fredag nervøs for det ikke ordner seg og jeg må velge mellom to onder, men baby må jo ut på et vis...

Var på ul i dag 34+5, å her er ei lite frøken i seteleie:)
Satser på at det fortsatt er tid til at hun snur seg..

Back
Topp