Seteleie uke 33??

Junibaby1687

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Hvordan lå deres baby i uke 33? Noen som har erfaring fra tidligere med om babyen snur seg etter uke 33?
Jeg var hos JM idag, som mente babyen lå med hodet opp mot ribben, men at det nå burde ligge med hodet ned.
Noen andre som vet baby har snudd seg etter uke 33/34?

Det er vel greit så lenge de snur seg før 36/37.

Jm trodde første var i seteleie men var snudd på ul både før og etter. ;) Det er visst ikke alltid like lett å skille hode og rumpe inni der

De kan snu seg frem til termin.. :) men de vil helst at babyen skal være i hodeleie i ca uke 36..
Her veksler lillemor mellom tverrleie, hodeleie og på skrå :p (35+1)

De kan snu seg frem til termin.. :) men de vil helst at babyen skal være i hodeleie i ca uke 36..
Her veksler lillemor mellom tverrleie, hodeleie og på skrå :p (35+1)
Godt å høre at det ikke er sikkert ennå å at den fort kan turne rundt Her jeg skal føde tar de ikke imot fødsel i seteleie, så da blir det planlagt keisersnitt. Jeg ønsker jo helst en normal fødsel...

Godt å høre at det ikke er sikkert ennå å at den fort kan turne rundt Her jeg skal føde tar de ikke imot fødsel i seteleie, så da blir det planlagt keisersnitt. Jeg ønsker jo helst en normal fødsel...
Jeg fikk iallefall beskjed om å ikke være stressa med det :p om de oppdager "feil" leie i uke 36 så får man tilbud om å forsøke å snu bebis.. :)

Hvordan lå deres baby i uke 33? Noen som har erfaring fra tidligere med om babyen snur seg etter uke 33?
Jeg var hos JM idag, som mente babyen lå med hodet opp mot ribben, men at det nå burde ligge med hodet ned.
Snart uke 35 her, og ei i seteleie. Har vel ligget slik hele tiden.
Hos mi mor snudde både meg og lillesøs oss en uke før termin! :)

Jeg er 35+3 og fortsatt i seteleie... Gyn og jordmor sier at den fortsatt kan snu seg Jeg vil uansett føde vaginalt!

Fått noe beskjed om hva de skal gjøre? Skal du føde i seteleie? Eller prøve vending?
Skal til legen nå på onsdag(er 36+0 da) så får høre hva de sier da:) vil helst ikke at de skal vende henne, så håper hun snur seg før fødselen:) kan kjennes ut som hun er i tverrleie nå sist hun hikket.

Jeg er 35+3 og fortsatt i seteleie... Gyn og jordmor sier at den fortsatt kan snu seg Jeg vil uansett føde vaginalt!
Det jeg og ønsker, men sykhuset jeg skal føde på tar ikke imot setefødsel så da må jeg reise over 500km for å føde vaginalt! Blir jo fly dit men synes det er så langt hjemmefra å redd for hva som skjer om fødselen går fort når det er så langt!

Må skrive her å si hva som skjer videre :playful:
Ja jeg skal si ifra:) Hun kan jo enda snu seg, så stresser ikke! Hvis du er i uke 33 nå så er det bare å ta det med ro, er jo masse tid igjen på å snu seg:) håper det ordner seg for deg så du får føde på det sykehuset du ville og slipper å reise så langt:)

Det jeg og ønsker, men sykhuset jeg skal føde på tar ikke imot setefødsel så da må jeg reise over 500km for å føde vaginalt! Blir jo fly dit men synes det er så langt hjemmefra å redd for hva som skjer om fødselen går fort når det er så langt!
Det skjønner jeg! Jeg hadde kanskje tenkt annerledes om jeg bodde langt fra sykehuset. Men slik som det er så vil jeg virkelig ikke ha keisersnitt. Får håpe den snur seg før termin og at dere får en god opplevelse, det er det aller viktigste!

Min snudde seg fra seteleie og til hodet ned og festet da jeg var mellom 36 og 37 uker sist. Merket da babyen snudde seg! Det tok helt av inni magen der en dag ;)

Depper skikkelig over at mini fortsatt ikke har hodet ned i dag.. 34+1 nå, så enda tid. Men skaper så mye ekstra bekymringer. Også er det tungt å puste med hodet rett under ribbeina...

:stop::stop::):)
I forrige svangerskap snudde sønnen min seg i uke 37 - heldigvis :) Denne gangen virker det som hun alt er på plass i bekkenet, blir spennede å se på neste kontroll!
Så godt å høre at det ennå er noen uker til den lille huleboeren skal klare å
Snu seg

Back
Topp