Serviceyrket og kundebehandling *inspirert*

Vi begge jobber i service yrker. Jeg har nå sagt opp fordi jeg vil være hjemme litt og prøve en annen jobb. Men man må ha god tone med folk og prøve å holde seg. Jeg jobber i posten og fikk en gang kjeft fordi vi ikke hadde med oss bankautomater så han slapp å reise å hente pakka si med oppkrac. Mente at de maskinene vi har hadde det. Men hadde blitt advart om han. Og kjeft om at jeg kjører for fort og at posten kommer for sent er alltid like morsomt når det kommer fra samme person. Hehe.
Mannen min er ganske stor og vi skulle på dressmann å kjøpe dress til han. Da sa hu i kassa at gan var for kjukk og vi måtte finne en annen type butikk. Da bare dro vi til en annen dressmann og kjøpte det der. Og de hadde større str enn det han trenger. Har ikke gått inn i den butikken siden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jobber i butikk, og klagekundene lyser lang vei;) Er morsomt når du ser de roter i veska etter varen allerede ved døra og er sånn passe hissig når de når en ansatt. Klistrer da alltid på meg et strålende smil og lar de få klage ferdig, tar varen, og om jeg ikke kan reparere det så får de ny eller noe tilsvarende. De blir like overrasket hver gang;) Jeg behandler kundene sånn som jeg vil bli behandlet i en butikk. Opplever til stadighet at det blir slått inn høyere pris i kassa enn det som står på varen. Om jeg ikke får den prisen jeg så i butikken, ja da går jeg rett ut. Har man som ansatt glemt å prise om varen så skal ikke kunden lide for det!

Man møter mye ulike personligheter rundt om ja. Prøver alltid å forholde meg saklig og profesjonell. Men ofte mye klager som jeg ikke får gjort noe med eller kan noe for og da er det best å bare lytte og la de få tømt seg. Helsesektoren her og. Ofte man har lyst til å forsvare seg litt, men veit jo at det ikke er til noen nytte ..

På sykehjem må man tåle mye. men finner meg ikke i å bli prøvd å tafset på.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg prøver og behandle alle sånn som her ønsker jeg skulle bli behandlet selv. Til og med de som ringer feil til oss på 4året på rad (privat hjem) fordi de slår feil nr hele tiden bah. Å jeg hater og være av den vanskelige kunden så gruer meg hver gang til og klage. Men her om dagen fikk vi tlf om att vi hadde vært faddere til ett barn via SOS eller hva søren det var da blei jeg paff for veit vi aldri har vært det og da jeg ville vite hvor hun hadde den info en fra sa hun bare ha en god påske hadde og slang på røret. Jeg sa følgende : hvor har du den infoen fra egentlig vi har og kommer aldri til og være faddere så vill gjerne vite hvordan vi kan ha vært dette uten og betalt takk. I høflig tone også

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Man må helt klart tåle en del for å jobbe i et serviceyrke, men kunden har absolutt ikke alltid rett. Jeg har jobbet i flere serviceyrker, og det er mye som er fullstendig uakseptabelt. Jeg har f.eks. blitt truet på livet fordi jeg brukte for lang tid på å steke en burger, da ringte jeg politiet. Har kastet ut folk som plager andre kunder ved flere anledninger, stoppet slosskamper, kastet ut fulle kunder osv osv. For å få til å ha kontroll i slike situasjoner må jeg bli sint. Nytter ikke med et "Unnskyld meg..." da. :p Men er det snakk om normale situasjoner hvor kundene har en klage eller en dårlig dag, så er jeg god på å smile og ordne opp så kunden blir fornøyd. Syns det er gøy når jeg har klart å gjøre sure folk blide igjen. :)

Nå skal det sies at jeg til slutt fikk nok. Jeg begynte å bli sur på jobben selv. Da sluttet jeg og fant meg et annet yrke. :)

Back
Topp