Ser på fødeavdelingen...

Hadde hun fått epidural? Da kan man miste følelsen og kontrollen på ekskrimentene.. Masse rart som skjer under en fødsel. Hehe..
Jeg tror ikke hun hadde fått noe. Blir spennende å gå gjennom det der selv :P

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Jeg tror ikke hun hadde fått noe. Blir spennende å gå gjennom det der selv :P

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Spent på min denne gangen også. :) Syns likevel det er dumt når jordmødre siermpå svangerskapskurs at ikke hun har opplevd det. Ikke at hun skal lyge, men det vil kanskje få fødende (spesielt førstegangsfødende) til å føle seg unormal/ekle, fordi en fødsel er jo en kjempesårbar situasjon.. Behovet for kontroll et veldig stort. Sånn følte iallfall jeg det! :)

Hadde hun fått epidural? Da kan man miste følelsen og kontrollen på ekskrimentene.. Masse rart som skjer under en fødsel. Hehe..
Nei. Hun fikk ikke epidural. Kasta opp også plutselig sier hun til venninna, :jeg bæsjer på meg, så sier venninna slutt da, da svarer hun: det klarer jeg ikke.

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Noen sier det er vanlig, men på svangerskapskurset i går sa jordmor at hun knapt hadde opplevd det, så kan ikke være SÅ vanlig...
På fødselskurset jeg var på sa jordmora at 1 av 4 bæsjer på seg men at bare halvparten av de merker det selv.

Jeg ba om Klyster :)

På fødselskurset jeg var på sa jordmora at 1 av 4 bæsjer på seg men at bare halvparten av de merker det selv.

Jeg ba om Klyster :)

25% er jo en del. :) Mange som ber om klyster,jeg trodde ikke jeg trengte det. Ah well. ;)

Da tror jeg at jeg går for klyster :)

Tydeligvis mye man må tenke på :p hehe..

Det er ikke noe jeg gidder bruke energi på å bekymre meg over. Skjer det så skjer det. Skjedde meg med Nr tre ingen som sa noe, og det ble bare tatt bort. Hadde aldri hatt tid til klyser uansett.
Men tenk deg da; hvis du har en tube skinkeost, og trykker en bowlingkule over den...du kan jo prøve uten at noe kommer ut ;)
Så er det noe i tarmen, så kommer det jo ut da.

Jeg har også begynt å se på det :) det er så fantastisk! Jeg har aldri sett på sånt før, aldri brydd meg om unge mødre, fødsler osv. Syns alltid det har vært ekkelt :p men nå?? Ser fødestuen hver kveld, sitter å griner! Hehe det å gå gravid endrer personligheten altså..

Jeg griner bare mer og mer jeg, jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer :P
Drømte i natt at jeg var 9 mnd på vei, og så meg selv på fødeavdelingen. Så at fødselen tok laaaang tid, og måtte ha drypp for å få igang riene osv.
Så i drømmen blir jeg og gubben enige om å ikke stresse oss ned på fødeavdelingen (fordi nå "visste" vi hvordan fødselen kom til å utarte seg), enden på visa var en fødsel i gangen..
Haha, ler av meg selv. Drømmer sååå mye rart om dagen :P

Back
Topp