Ser din samboer

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Hva du har gjort av husarbeid?

Eller er han sånn som min litt bortskjemt å blitt for vandt med det :p

Heldig du ! Min forstår ikke hvorfor jeg ikke "bare har tatt det med meg " ... Jan skal være glad jeg ikke kan koden til våpen skapet !!!
Hahahaha mannfolk i ett nøtteskall ! Hahaha uff min vet heldigvis bedre :p jeg hadde klikka totalt :o
Har gitt nok besjeder om at de klærne som blir vasket er de som ligger i kurven :p

Her er det ca 50/50, er blitt mer på han nå som min energi er redusert. Han er flink å trø til når jeg ikke strekker til (",)

• Liker
Reactions: Io
Jeg syns egentlig vi har en veldig grei ordning. Vi rydder, støvsuger og vasker på lørdager og kan kose oss med rent og pent hus når det er tid for middag og godterier :) Vi gjør det sammen og 6-åringen hjelper også til. Ofte støvsuger jeg også vasker han. Jeg tar klesvasken, men alle legger det som er skittent i skittentøysdunken så det er ikke så stor jobb. Jeg har ikke noe imot å gjøre det, da får jeg gjort det som jeg vil også :P
Det er han som skifter sengetøy og vasker sengetøyet da :)
Rydder jo ellers i uka også, men vi gjør like mye omtrent :) Og litt ekstra om vi får besøk :P

Ja, han er heilt utruleg der. Veldig godt å få skryt for små ting eg gjer, når formen er laber. Ellers tar han i eit tak når han er heime og har mulighet. Men e eg i form, e da heilt greit å ta huset.

Min gjør alt, lager middag, tar inn/ut av oppvaskmaskinen ( det har jeg gjort 3 ganger siden vi fikk den for 2 år siden) vi vasker, henger opp å bretter klær begge to. Vi skifter på sengen sammen, siden det går fortest. Støvsuger å vasker gjør jeg. Og når vi har spist middag rydder vi opp sammen :) han skjemmer meg veldig bort <3

Han er ikke alltid kjempeflink til å se det, men hvis jeg hinter litt eller sier det så blir han veldig glad og setter iallefall veldig pris på at jeg gjør det.. Jeg gjør alt husarbeid nå, men nå går jeg bare hjemme også (Arbeidsavklaringspenger i påvente av omskolering). Men før da vi begge jobbet hadde vi hver våre områder som vi hadde ansvaret for. Det fungerte perfekt! :)

Her gjør han 90% av husarbeidet så skal ikke klage :p
Samme her nesten.

Eller - det er stort sett han som tar og fikser (og jeg som ikke legger merke til det ).. men annenhver helg så tar vi en storvask sammen på hele huset.

Eneste han virkelig ikke vil ta er sammenlegging av sokker, så det fikser jeg :P

Husarbeid, tror ikke han vet hva det er her i huset. Han finner skittentøykurven da :) men å ta ut av oppvaskmaskin, det blir bare rot, for alt har sin plass i skapet og slik har det vært i 9 år men han har fortsatt ikke forstått det. Men etter at han fikk seg traktor for 6 år siden slipper jeg å måke snø da. Ellers er det jeg som vasker, rydder, vasker klær og bretter, lager mat og klipper plenen.
Tror han har para sokker sammen med meg 2 ganger på 9 år :p

Sambo er veldig ryddig og nøye av seg så her har det alltid vært han som har gjort mest husarbeid, iallfall minst like mye som meg :))

En og annen gang så slår han til å vasker badet eller støvsuger hele leiligheten uten oppfordring fra meg, og da blir jeg jo veldig glad. Problemet er at han lever på det så lenge at det kan gå et halvt år mellom hver gang han slår til... Så det er for det meste jeg som tar meg av husarbeid. Vaske klær har han forbud mot å gjøre siden han krymper og misfarger klærne, ellers skulle jeg gjerne ønske at han gjorde mer hjemme. Etterhvert blir det hans oppgave da, siden jeg er tvillinggravid med bekkenløsning!

Her gjør vi vell omentrent like mye, vi har vær våre ting vi kansje kunne forbedret☺ jeg kunne vært litt flinkere til å ordne på kjøkkenet, og han kunne vært litt flinkere med klesvask. Men etter at han har krympa mye, tørket stretsjbuksene mine i tromla å blander allt av farger har han forbud mot å røre klesvask :-p men vi har ei grei fordeling ☺

Back
Topp