September 2025

Ja det er jo helt sant :Heartpink
Tror planen må være å leve litt mer normalt denne runden. Skal høre hva de sier, men greit å vite hva andre klinikker mener om saken også, så da kan jeg kikke litt mer etter reise :happy:
Ja, jeg begynner å ha lang fartstid med IVF nå, så å leve så normalt som mulig har vært utrolig viktig for å orke å stå i dette over lang tid. Lykke til med både innsett og reise :cool:

7 dpo og idag tidlig var ovitrellestreken nesten helt borte. I kveld er streken sterkere igjen. Er jo megatidlig, så tør ikke håpe for mye, spesielt fordi jeg husker dette skjedde første gang jeg tok ovitrelle og var gravid. Da ble den plutselig svakere 8 dpo også steg den igjen 9 dpo.

Vis vedlegget 470556
ææææ! Sykt spennende! Heiaheia ♥️

Okei, @aninewe da kan du sette meg på gravid :nailbiting:

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    835,1 KB · Visninger: 49
Gratulerer til alle dere med gladnyheter! :Heartpink Det er så gøy å følge med på alles reise, å få snakke med flere som holder på med akkurat samme. Det hjelper veldig på den lange ventetiden!

Selv hadde jeg oppstartssamtale 8 september, og mest sannsynlig blir det sprøytestart i slutten av oktober. Det er en spennende tid i vente. :nailbiting:

Jeg forstod det sånn på sykepleier at pga alderen min (29) kan det fort hende jeg blir overstimulert (varierer selvfølgelig fra person til person), men er nesten slik at jeg forbereder meg på at jeg blir det, og må da vente 1,5 mnd til med innsett. Og hvis ikke blir jeg forhåpentligvis gravid i november :happy093

Last edited:
Jeg kan settes på ikke gravid :confused:
Har to blastoer på frys jeg skal sette inn samtidig neste gang. Begge er dag 5, men dårlig gradering (4bc og 5cc). Jeg er litt usikker på om jeg skal hoppe i det og sette inn denne påfølgende syklusen eller om jeg skal heller ta endometrietest denne runden.

Pga alder er det mest sannsynlig embryokvalitet som er grunnen til at det ikke lykkes, men basert på tidligere historikk synes jeg det er så merkelig at det aldri er noe som engang fester seg. Da vi forsøkte å bli gravid med første hadde jeg implantasjon ca annenhver måned (38 år), men mistet 3 ganger før det gikk. Da vi begynte å prøve på nr 2 for halvannet år siden traff vi på første forsøk, men det endte i MA. Deretter har det kun vært en enkelt ekstrauterin graviditet på halvannet år. Jeg lurer derfor litt på om det kan være et eller annet i endometriet som har endret seg grunnet denne store endringen i receptivitet.
Veldig leit det ikke lykkes kan hende en endometrietest kan være nyttig. Ellers handler det bare om flaks/uflaks. Jeg har selv hatt 4 innsett av topp kvalitet som ikke festet seg. Klinikken mener det handler om antall forsøk kan forvente å lykke på etter en gitt alder. Det er tøffe tak når oddsen ikke er på vår side, men godt du har flere på frys nå. Ta vare.:Heartred

8 dpo. Veldig svak strek om ettermiddagen men ikke noe svakere enn idag tidlig i allefall. Er det ovitrelle eller baby? Bare tiden vil vise :smiley-ashamed004

IMG_0532.jpeg

9 dpo og 11 dager etter ovitrelle. Tror dere jeg kan stole på denne? Babyplan er kjempesvak, men den er der.

IMG_0537.jpeg

9 dpo og 11 dager etter ovitrelle. Tror dere jeg kan stole på denne? Babyplan er kjempesvak, men den er der.

Vis vedlegget 470674
Vanskelig å si, jeg brente meg sånn på Otrivelle sist at jeg er veldig forsiktig med å antyde noe så tidlig etter otrivelle. Hos meg var otrivelle i systemet 14-16 dager etter sprøyten. Her er mine tester fra øverst 5 dpo til 10 dpo nederst (tilsvarer ikke en test per dag, er vel 5 dpo, 7 dpo, og så 8 -9 - 10 dpo morgen og kveldstest hvis jeg husker riktig).

Tok ny test igjen 12 dpo, fremdeles svak strek. Testen var helt negativ først 14 dpo (16 dager etter otrivelle).

IMG_5096.jpeg

Håper selvfølgelig for deg at det er spirestrek inni der for deg, vil bare være forsiktig med å ropa hurra før man vet for sikkert etter min erfaring, hvis man ikke har fått negativ på otrivelle, så er det vanskelig å vite så tidlig om det er spire eller otrivelle om streken er svak. Jeg så også økning på noen av mine, så jeg trodde det gikk veien for meg men det var bare ulik urinkonsentrasjon.

Håper det utvikler seg :Heartbigred :smiley-angelic001

Vanskelig å si, jeg brente meg sånn på Otrivelle sist at jeg er veldig forsiktig med å antyde noe så tidlig etter otrivelle. Hos meg var otrivelle i systemet 14-16 dager etter sprøyten. Her er mine tester fra øverst 5 dpo til 10 dpo nederst (tilsvarer ikke en test per dag, er vel 5 dpo, 7 dpo, og så 8 -9 - 10 dpo morgen og kveldstest hvis jeg husker riktig).

Tok ny test igjen 12 dpo, fremdeles svak strek. Testen var helt negativ først 14 dpo (16 dager etter otrivelle).

Vis vedlegget 470679

Håper selvfølgelig for deg at det er spirestrek inni der for deg, vil bare være forsiktig med å ropa hurra før man vet for sikkert etter min erfaring, hvis man ikke har fått negativ på otrivelle, så er det vanskelig å vite så tidlig om det er spire eller otrivelle om streken er svak. Jeg så også økning på noen av mine, så jeg trodde det gikk veien for meg men det var bare ulik urinkonsentrasjon.

Håper det utvikler seg :Heartbigred :smiley-angelic001

Takk for langt svar. Jeg var inne på samme tankengangen og sa til mannen at vi ikke måtte få opp håpet for mye. Men tok en ny babyplan nå som fikk rosa strek før 5 min hadde gått ❤️ bilde tatt innen 5 min

IMG_0541.jpeg

Denne har jo kjempestigning! Da ville jeg stolt på digital. Jeg sniker meg til å gratulere jeg ♥️

Tørr ikke tro helt på det enda men ble veldig glad når jeg fikk den rosa streken her ❤️

Tørr ikke tro helt på det enda men ble veldig glad når jeg fikk den rosa streken her ❤️
Skjønner deg ♥️ men den skulle ikke ha steget om det ikke var starten på noe? Når du legger testen inntil de andre? Da ser en det nok tydelig nå?

Back
Topp