September 2024

Ser jo jeg skreiv feil nå, uttak
Aha ja sorry, jeg visste jo også det var uttak siden du skrev at det var tolv befruktet. Ok, ja men jeg tenker også det du beskriver er helt normalt. Ikke så rart om det er noen blodkar som sprenges og at du føler deg litt mørbanket når de holder på der inne på den måten..
 
Ble ikke tatt blodprøver på noe tidspunkt i prosessen ved forrige forsøk. Varierer sikkert fra klinikk til klinikk.
Jøss! Ble det ikke? Jeg har tatt blodprøver før uttak hver eneste gang da de sjekker for flere ting, blant annet fare for overstimulering. Så rart- trodde det var prosedyren overalt. Jeg stressa sykt med det første gang, så ble veldig beroliget når de fortalte meg hvordan de fulgte med på det hele prosessen. Tror jeg har tatt blodprøver 2 ganger, både ved ultralyd og ved uttak. Jeg fikk også vite at faren for overstimulering ikke var veldig stor med tanke på alderen min også :smiley-ashamed004 Ser jo at du er på min alder så det gjelder kanskje også deg;)
 
Jøss! Ble det ikke? Jeg har tatt blodprøver før uttak hver eneste gang da de sjekker for flere ting, blant annet fare for overstimulering. Så rart- trodde det var prosedyren overalt. Jeg stressa sykt med det første gang, så ble veldig beroliget når de fortalte meg hvordan de fulgte med på det hele prosessen. Tror jeg har tatt blodprøver 2 ganger, både ved ultralyd og ved uttak. Jeg fikk også vite at faren for overstimulering ikke var veldig stor med tanke på alderen min også :smiley-ashamed004 Ser jo at du er på min alder så det gjelder kanskje også deg;)
Jeg har pcos og har vel ganske høy fare for overstimulering, men Tromsø har ikke tatt en eneste blodprøve av meg :oops:
 
Herregud, er det bare jeg som ser at streken blir sterkere igjen etter noen svake ovitrelle-streker!?!? :smiley-angelic001 9 dpo i dag
IMG_2708.jpeg
IMG_2712.jpeg
 
Jøss! Ble det ikke? Jeg har tatt blodprøver før uttak hver eneste gang da de sjekker for flere ting, blant annet fare for overstimulering. Så rart- trodde det var prosedyren overalt. Jeg stressa sykt med det første gang, så ble veldig beroliget når de fortalte meg hvordan de fulgte med på det hele prosessen. Tror jeg har tatt blodprøver 2 ganger, både ved ultralyd og ved uttak. Jeg fikk også vite at faren for overstimulering ikke var veldig stor med tanke på alderen min også :smiley-ashamed004 Ser jo at du er på min alder så det gjelder kanskje også deg;)
Eneste blodprøvene jeg har tatt var da vi ble henvist i fjor høst. Vet ikke resultatet på alle prøvene engang, men fikk vite amh (34). Jeg er 40, men fikk beskjed om å følge ekstra med sist forsøk, siden det var litt fri væske i buken etter uttak. Denne gangen var det også litt fri væske, men ikke noe å bry seg om, sa legen. Har fått Fragmin og beskjed om å drikke mye og gjerne syrlig. Sist sa de «drikk Farris». De stakk gjennom blæra sist, så da fikk jeg antibiotika. Denne gangen var de ikke sikre på om de hadde sneiet blæra (!), og ville ikke gi antibiotika unødig.
 
Ikke noe mer blødninger nå, er bare øm og føler meg litt mørbanka. Merker det når jeg setter meg og reiser meg, når jeg hoster/nyser og på do (TMI, men har så hard mage :smiley-angry003 ). I natt verket det i korsryggen, men jeg tror alt dette er helt vanlig etter et litt heftig og smertefullt uttak. Skal se om jeg kanskje ringer dem i dag, føler meg så pysete og tåpelig. Jeg tåler det jo, men blir redd noe er galt. Men på innsett på lørdag ser de det jo om det er noe galt, og det er jo bare et par dager til.
 
Ja, første morgenurin alle sammen, og jeg står opp til samme tid
Spennende! Håper det bare blir tydeligere og tydeligere strek! Den er helt klart sterkere enn de før iallfall :)
 
Ikke noe mer blødninger nå, er bare øm og føler meg litt mørbanka. Merker det når jeg setter meg og reiser meg, når jeg hoster/nyser og på do (TMI, men har så hard mage :smiley-angry003 ). I natt verket det i korsryggen, men jeg tror alt dette er helt vanlig etter et litt heftig og smertefullt uttak. Skal se om jeg kanskje ringer dem i dag, føler meg så pysete og tåpelig. Jeg tåler det jo, men blir redd noe er galt. Men på innsett på lørdag ser de det jo om det er noe galt, og det er jo bare et par dager til.
Jeg hadde det helt som deg de første 2-3 dagene etter uttak :) Alt var helt greit og klart til innsett etter 5 dager :) Var første uttaket mitt så ante ikke hva jeg gikk til :p
 
Ringte klinikken. De mente smertene sikkert er pga store/hovne eggstokker og at jeg skulle ta det med ro og drikke mye vann, og ringe dem hvis jeg ble merkbart verre.
 
Ringte klinikken. De mente smertene sikkert er pga store/hovne eggstokker og at jeg skulle ta det med ro og drikke mye vann, og ringe dem hvis jeg ble merkbart verre.
Det høres riktig ut! Jeg har hatt det lignende med mine uttak, og alltid fått beskjed om å følge med på tydelig forverring og feber Håper du føler deg bedre snart❤️
 
Så spennende! Ser tydelig strek på 9 dpo ja! Blir kjempespennede å se imorgen da!

Jeg har første testdag imorgen (10 dpo for meg også!), og grugleder meg skikkelig! Har du noen symptomer?
Ja, blir veldig spennende med ny test i morgen! Håper for deg også :Heartred

Jeg har litt småkvalme, trøtthet, vonde bryster og murringer der nede, men det har jeg hatt en uke allerede så det er nok mest cyclogesten. Men alle de symptomene har kanskje økt litt i går og i dag, men vet ikke om det også er naturlig jo lengre man tar cyclogest, at det hoper seg mer opp i kroppen? Noen som tilfeldigvis vet?

Men i natt sov jeg helt utrolig dårlig, uten grunn, så kanskje det er noe? Hvis jeg leter :smiley-ashamed004
 
Det høres riktig ut! Jeg har hatt det lignende med mine uttak, og alltid fått beskjed om å følge med på tydelig forverring og feber Håper du føler deg bedre snart❤️
Det med feber syns jeg er vanskelig, siden de sier jeg kan ta Paracet som smertelindring. Det tar jo eventuell feber også.
 
Det med feber syns jeg er vanskelig, siden de sier jeg kan ta Paracet som smertelindring. Det tar jo eventuell feber også.
Ja, det skjønner jeg! Da ville jeg kanskje prøvd uten Paracet en tid på døgnet❤️ Men det kommer jo an på hvor vondt du har selvfølgelig! Jeg har aldri hatt så vondt at jeg har trengt Paracet etter første dagen. Men hvis du hadde et smertefullt uttak så tenker jeg at det er mer vanlig❤️ Huff, høres ikke noe særlig ut, altså.
 
Ja, det skjønner jeg! Da ville jeg kanskje prøvd uten Paracet en tid på døgnet❤️ Men det kommer jo an på hvor vondt du har selvfølgelig! Jeg har aldri hatt så vondt at jeg har trengt Paracet etter første dagen. Men hvis du hadde et smertefullt uttak så tenker jeg at det er mer vanlig❤️ Huff, høres ikke noe særlig ut, altså.
Det går greit, men forverres litt av at jeg er så hard i magen :bag: :depressed: Luftsmerter og vondt på do som gjør meg mer øm i magen :(
 
Ja, blir veldig spennende med ny test i morgen! Håper for deg også :Heartred

Jeg har litt småkvalme, trøtthet, vonde bryster og murringer der nede, men det har jeg hatt en uke allerede så det er nok mest cyclogesten. Men alle de symptomene har kanskje økt litt i går og i dag, men vet ikke om det også er naturlig jo lengre man tar cyclogest, at det hoper seg mer opp i kroppen? Noen som tilfeldigvis vet?

Men i natt sov jeg helt utrolig dårlig, uten grunn, så kanskje det er noe? Hvis jeg leter :smiley-ashamed004
Høres ut som meg! Jeg har sovet dårligere enn vanlig de to siste nettene, masse murringer eller egentlig mest press rundt livmor og idag var jeg uggen når jeg sto opp. Forrige gang hadde jeg ikke disse symptomene, så selvom jeg vet at det kan være cyclogesten så er det lov til å håpe:shy:
 
Back
Topp