September 2022

Hvem vet, kanskje du blir gravid nå, når du har minst tro på det? ❤️
Tankekraft gjør dessverre lite for modning av egg <3 men takk for oppmuntringen<3 jeg er nok i en fase hvor både forskning, sykepleierutdannelsen jeg tar og skuffelsen i en salig blanding har gjort at jeg blir litt sånn. Lært veldig mye om anatomi og biologi og hvordan dette henger sammen. Forskning også forsåvidt, så jeg forstår at her er det nok ikke så mye å få gjort :P

Tankekraft gjør dessverre lite for modning av egg <3 men takk for oppmuntringen<3 jeg er nok i en fase hvor både forskning, sykepleierutdannelsen jeg tar og skuffelsen i en salig blanding har gjort at jeg blir litt sånn. Lært veldig mye om anatomi og biologi og hvordan dette henger sammen. Forskning også forsåvidt, så jeg forstår at her er det nok ikke så mye å få gjort :p
Sender deg en stor klem :Heartred Heeeelt utrolig at Porsgrunn har gått tilbake til noe av det som har funket dårligst. Burde jo prøve å justere noe.. frustrerende altså!
Krysser fingrene for dere, og synes også det er lurt å ha en plan B. Hjelper litt på psyken :Heartred

Kjenner så på at jeg ikke har noe tro på det forsøket her. Super irriterende, men gjennomfører bare for å ha gjort det. Ingen endring what so ever fra klinikken annet enn å starte med sprøytene dag 1 istede for dag 2, og bytte fra bemfola til gonal f. så da får man se da. Tipper det blir 2 egg ut å begge umodne. Da blir Det fjerde avbrutt og gitt opp i Norge. Da blir det Danmark neste.. godt man har en plan :p får prøve å holde fast i det. :)
Det er kjedelig å investere tid og penger på noe du ikke har troen på. Samtidig er det dumt å ikke gjøre det, for tenk hvis at om at.
Jeg er 41 år.. Jeg har ikke mye troen på at noen av mine forsøk blir vellykket… men vi velger å gjøre det likevel for man vet jo ikke. . Og jeg vet vi hadde angret hvis vi ikke prøvde. Jeg har jo ingen tid å tenke meg om på eller prøve andre alternativer. Vi kjører på med våre 3 forsøk offentlig og går det ikke så har vi ingen andre alternativer, da har tiden rent ut.

Jeg er sikker på at du får det til tilslutt DinaD :Heartred

Sender deg en stor klem :Heartred Heeeelt utrolig at Porsgrunn har gått tilbake til noe av det som har funket dårligst. Burde jo prøve å justere noe.. frustrerende altså!
Krysser fingrene for dere, og synes også det er lurt å ha en plan B. Hjelper litt på psyken :Heartred
Ja, det er helt tragisk.. men forventet. Danmark snakket om at de ikke forstår hvorfor jeg får menopur i det heletatt.. så jeg blir litt sånn meh. Ja vi har en plan B åsså skal jeg gjøre det jeg kan for at det skal bli noe ut av forsøket så klart <3

Det er kjedelig å investere tid og penger på noe du ikke har troen på. Samtidig er det dumt å ikke gjøre det, for tenk hvis at om at.
Jeg er 41 år.. Jeg har ikke mye troen på at noen av mine forsøk blir vellykket… men vi velger å gjøre det likevel for man vet jo ikke. . Og jeg vet vi hadde angret hvis vi ikke prøvde. Jeg har jo ingen tid å tenke meg om på eller prøve andre alternativer. Vi kjører på med våre 3 forsøk offentlig og går det ikke så har vi ingen andre alternativer, da har tiden rent ut.

Jeg er sikker på at du får det til tilslutt DinaD :Heartred
Ja det er noe med det. Jeg er 34 å vet at tiden løper fra meg. Jeg tar de forsøkene jeg får å så tar jeg det som det kommer. Men veldig frustrerende at man ikke blir hørt, og spesielt når jeg kommer med argumenter som har tyngde. Men allikevel blir det bare avfeid.. :)

Tankekraft gjør dessverre lite for modning av egg <3 men takk for oppmuntringen<3 jeg er nok i en fase hvor både forskning, sykepleierutdannelsen jeg tar og skuffelsen i en salig blanding har gjort at jeg blir litt sånn. Lært veldig mye om anatomi og biologi og hvordan dette henger sammen. Forskning også forsåvidt, så jeg forstår at her er det nok ikke så mye å få gjort :p
Nei, det er forsåvidt sant... Jeg håper i alle fall at det før eller siden klaffer for deg, det fortjener du ❤️

Egentlig ikke noe annet enn det du allerede har prøvd. Noe vil jo renne ut uansett, men det virker som om det går bra det altså. Jeg la meg gjerne på siden i senga sånn at det ikke skulle renne ned i svelget eller ut av nesa så fort.
Så det er helt normalt at noe renner ut igien? I så fall tror jeg at jeg bare fortsetter som jeg gjør. Trodde jeg gjorde noe galt, jeg :hilarious: jeg klarte bomme en gang, ikke spør hvordan, jeg aner ikke selv :hilarious: Så jeg har en dose for lite. Litt kjedelig, hvis jeg må kjøpe en helt ny bare for en dose. Har fått to pakker med synarela foreløpig. Skal spraye morgen og kveld i begge nesebor frem til jeg begynner på sprøyter i september

Så det er helt normalt at noe renner ut igien? I så fall tror jeg at jeg bare fortsetter som jeg gjør. Trodde jeg gjorde noe galt, jeg :hilarious: jeg klarte bomme en gang, ikke spør hvordan, jeg aner ikke selv :hilarious: Så jeg har en dose for lite. Litt kjedelig, hvis jeg må kjøpe en helt ny bare for en dose. Har fått to pakker med synarela foreløpig. Skal spraye morgen og kveld i begge nesebor frem til jeg begynner på sprøyter i september
Det er alltid litt igjen i de selv om det bare er 60 doser. Så man har oftest et par ekstra å gå på fikk jeg beskjed om ;) <3

HappyMom86 - 36 år - b3, men nr 1 med ny mann - Hausken Bergen - forsøk nr 4 - Progynova, Menopur, Fyremadel, Gonapeptyl og Ovitrelle. Klexane og Albyl-e. - Innsett 5. September

Det ble innsett i dag og jeg ruger på en perfekt blasto ❤️

HappyMom86 - 36 år - b3, men nr 1 med ny mann - Hausken Bergen - forsøk nr 4 - Progynova, Menopur, Fyremadel, Gonapeptyl og Ovitrelle. Klexane og Albyl-e. - Innsett 5. September

Det ble innsett i dag og jeg ruger på en perfekt blasto ❤️
Lykke til med ruge-og ventedagene! Og heia heia til blastoen!

Hei dere
Jeg har akkurat begynt prosessen med første IVF forsøk, lang protokoll… startet med nesespray i dag, kontroll om 2,5 uke. Synes prosessen føles uendelig lang og føler at den verste delen er nesesprayen. Det å gi kroppen overgangsalder, når jeg sååå lenge har vært redd for tidlig overgangsalder. Tenkte å høre med dere som kanskje har vært gjennom flere forsøk, har dere noen gode råd for å redusere bivirkninger?

Og spørsmål 2, hva er erfaringene med stimuleringsfasen? Er det sannsynlig å orke vanlig aktivitet og bevegelse da? Hva har vært deres behov i den fasen?

Hei dere
Jeg har akkurat begynt prosessen med første IVF forsøk, lang protokoll… startet med nesespray i dag, kontroll om 2,5 uke. Synes prosessen føles uendelig lang og føler at den verste delen er nesesprayen. Det å gi kroppen overgangsalder, når jeg sååå lenge har vært redd for tidlig overgangsalder. Tenkte å høre med dere som kanskje har vært gjennom flere forsøk, har dere noen gode råd for å redusere bivirkninger?

Og spørsmål 2, hva er erfaringene med stimuleringsfasen? Er det sannsynlig å orke vanlig aktivitet og bevegelse da? Hva har vært deres behov i den fasen?
Synes det ikke er så ille, annet enn at jeg kan få litt vondt i hodet.! Under stimulering er det veldig individuelt.. du må føle deg frem. <3 mitt fjerde forsøk nå å har hatt 3 veldig forskjellige forsøk hittil:)

Altså, nå jinxer jeg det sikkert, men jeg føler at det er noe på gang her jeg altså! Tre dager etter innsett, så det er jo lovlig tidlig å kjenne noen reelle symptomer, men jeg synes liksom jeg kjenner det igjen fra sist gang! Herlighet så spent jeg er!! Det skal bli interessant å se fasiten, og om det bare er Cyclogest-bivirkninger og ønsketenkning som foregår :nailbiting:

Hei dere

Hei Spirit4. Jeg er på mitt første forsøk med long protokoll jeg også.. Oppstartadato var 2 september, så vi ligger ganske likt i løypa, men jeg skal på kontroll allerde den 15 september.

Angående spørsmål to så er det sikert individuelt, men for min del så var jeg litt sliten og lei på slutten, og veldig hormonell, men luftet hunden på lange turer som vanlig.

Jeg ønsker deg lykke til ❤️

Er det ikke bare typisk at man skal bli syk midt oppi alt? Jeg har tidenes verste forkjølelse. Kjente jo at det var under oppseiling i går, men gikk bra og kom meg gjennom innsett. I dag er jeg så tett at jeg knapt får puste. Eldste barn hadde feber i natt. Så nå vet jeg hva som er i vente her også. Håper det ikke har noe å si for lille blasto i magen og at den graver seg godt fast.

Er det ikke bare typisk at man skal bli syk midt oppi alt? Jeg har tidenes verste forkjølelse. Kjente jo at det var under oppseiling i går, men gikk bra og kom meg gjennom innsett. I dag er jeg så tett at jeg knapt får puste. Eldste barn hadde feber i natt. Så nå vet jeg hva som er i vente her også. Håper det ikke har noe å si for lille blasto i magen og at den graver seg godt fast.
Får håpe at det går bra.. er jo såklart typisk det :/

Back
Topp