September 2018

Hvilken syklusdag starter man med sprøyter på kort protokoll? Starter man rett på sprøyter da, uten noe spray eller lignende først? Håper jeg får kort når jeg skal starte opp igjen:)
Jeg starter på CD2 . Rett på sprøyter og sprøyte (Orgalutran eller Cetrotide) i stedet for spray for å hindre EL.

Uttak unnagjort. 19 egg ut med fin størrelse (smårusket lot de bli igjen inni der). Får håpe mange lar seg befrukte. Veldig glad for at det ble mindre egg ut nå enn sist. Kan tyde på at metformin og forbehandling med p-piller kan ha hatt en effekt:-)

Dette forsøket minner veldig om forsøket vi hadde den gangen vi fikk sønnen vår. samme mediaindose og like mange egg ut. Må likhetene bare fortsette.

Pleier ikke reagere på cocktailen av smertestillende jeg får før uttak men gjorde det denne gangen. Nå er det sofatid og en liten lur mens verden rundt meg snurrer rundt og rundt.

Uttak unnagjort. 19 egg ut med fin størrelse (smårusket lot de bli igjen inni der). Får håpe mange lar seg befrukte. Veldig glad for at det ble mindre egg ut nå enn sist. Kan tyde på at metformin og forbehandling med p-piller kan ha hatt en effekt:)

Dette forsøket minner veldig om forsøket vi hadde den gangen vi fikk sønnen vår. samme mediaindose og like mange egg ut. Må likhetene bare fortsette.

Pleier ikke reagere på cocktailen av smertestillende jeg får før uttak men gjorde det denne gangen. Nå er det sofatid og en liten lur mens verden rundt meg snurrer rundt og rundt.
Høres lovende ut altså, gratulerer! God bedring og snurring :rolleyes:

Ringte Porsgrunn for å høre da jeg endelig har fått planen i posten. De forventet at jeg skulle få mens ca 13. sept. Som jeg sa jeg har lang syklus og det er første gang jeg går på Letrozol, så det ikke sikkert jeg får mens da + at el testene er så negative som de kan være! De regnet med det uansett da det var ofte man ikke fikk eggløsning på Letrozol!? Trodde det var hele meningen?
Heldigvis sa hun at uansett når jeg får mens så har de plass til meg :)

Noen som har hørt om det? At man kanskje ikke får el på letrozol? (jeg pleier alltid å få el altså uten medisiner, bare lange sykluser)

Tenkte vi trengte en tråd for september 2018, selv om det er lenge til :)
Oppdateres fortløpende (-ish) :)

Nick - barn # - forsøk # - IVF/ICSI/FER - medisiner - klinikk - uttak/innsett - antall egg
(Denne kan også oppdateres, jeg kom ikke på mer :p )

:Heartred Venter på oppstart
Alvea - B2 - #2 FER (#1 IVF) - 5 blasto på frys - Ikke planlagt innsett enda
Dårris - B2 - #8 - ICSI på fertilitetssenteret - oppstart med suprecur 6/8 - Sprøytestart 23/8, kontroll 31/8, sannsynlig uttak/innsett uke 36
Evis84 - B2 - #2 ICSI - puregon, Ovitrelle, Orgalutran - IVF klinikken Oslo
FruAlve - B2 - #3 IVF - Kort protokoll Gonal F og Orgalutran - UNN Tromsø.
førstings - B1 - #1 ICSI - Menopur, Orgalutran, ovitrelle, overstimulert, 20 egg ut, 6 på frys
Krissy136 - B1 - #1 IVF - Gonal F og Orgalutran - Rikshospitalet - Venter på ny syklus
emoji4.png

Krøllefløff - b4 - #2 ( fryseforsøk ) - naturlig syklus - hausken lysaker - innsett av blasto 3 september
L - B1 - #2 - FER - Fertilitetsklinikken Sør
Lean - B1 - #1 - IVF - bemfola/cetrotide - St.Olavs
Leverihåpet #5 - IVF - Synarlera, Pergovertis, Klexane - Oppstart september/ uttak oktober - Haugesund sykehus :)
Lil-17 - B3 - #1 - FER - Lutinus(?) - Haukeland
Lille-M - B1 - #1 - ICSI/IVF - Puregon/Cetrotide - Haukeland
Lykkesol - #2 - IVF - bemfola225/cetrotide/Ovitrelle - St Olavs
Prikleliten - B2 - #4 ICSI - menopur - uttak 30.08.
Sanndy91 - B1 - #1 - forsamtale 3.9 - Porsgrunn
Sitrus - B1 - #2 IVF(/ICSI?) - kort protokoll med Menopur og Cetrotide, planlagt oppstart ca 14.september, uttak uke 39 - St. Olav

:flower

Btw, her har jeg ikke kommet med ser jeg :)

Border -B2 -# 1 IVF- Menopur og Orgalutran - Porsgrunn - Oppstart midten av sept.

Kjenner jeg blir helt paranoid av hele dette opplegget. I dag kom det en dråpe på nålen etter at jeg var ferdig å stikke. Begynte umiddelbart å tenke at det kanskje ikke kom noe inn i magen. Men dråper er kanskje sånt som skjer?

Helt normalt, ikke noe å være urolig for. Du har fått den dosen du skal så lenge det står 0 i dosekammeret. Dråpe hos meg hver gang både før og etter ;)

Da er uttaket ferdig:happy:Tror det var 26 egg ut men de regner med at mange er umodene. Uttaket var mindre vondt enn forventetxsmile9.
Så nå er det bare å hive inn på 3 liter veske om dagen. Er heller ikke ferdig med sprøyter, må ta fragmin hvert fall frem til tirsdag:sorry:

Så bra! Blir spennende imorgen da :woot: Godt å høre det var mindre vondt enn forventet;)

Litt rart i dag, jeg sitter hjemme og samboeren er å jobber på kvinneavdelingen på Haukeland :angelic:
På andre kanten av landet. Så om noen av Bergensdamene har vært der i dag, så kanskje dere har sett husfaren min :angelic:

Uttak unnagjort. 19 egg ut med fin størrelse (smårusket lot de bli igjen inni der). Får håpe mange lar seg befrukte. Veldig glad for at det ble mindre egg ut nå enn sist. Kan tyde på at metformin og forbehandling med p-piller kan ha hatt en effekt:-)

Flott uttak! Er det noe fare for overstimulering/avbrutt? Har sett fra augustgruppen at de som har fått over 15 egg ut har fått avbrutt. Muligens det bare er på en klinikk evt?

Dere som stimulerer med Menopur, er dette første runde med denne stimuleringen? Føler det er mange her som har fått Menopur denne gang.

Det er min første runde med Menopur. Hadde Gonal-F forrige runde, og fikk da ut 10 egg som ikke utviklet seg særlig bra. Derfor valgte de Menopur denne gang, i håp om å få ut egg av bedre kvalitet [emoji4] Veldig spent på denne runden [emoji1374]

Dere som stimulerer med Menopur, er dette første runde med denne stimuleringen? Føler det er mange her som har fått Menopur denne gang.

Det er min første runde med Menopur. Hadde Gonal-F forrige runde, og fikk da ut 10 egg som ikke utviklet seg særlig bra. Derfor valgte de Menopur denne gang, i håp om å få ut egg av bedre kvalitet [emoji4] Veldig spent på denne runden [emoji1374]
Med barn nr 1 begynte jeg på Menopur på første forsøk da også :)

Flott uttak! Er det noe fare for overstimulering/avbrutt? Har sett fra augustgruppen at de som har fått over 15 egg ut har fått avbrutt. Muligens det bare er på en klinikk evt?
Det er selvsagt alltid en far for det. Har inntrykk av at de offentlige ofte har en absoluttgrense som de forholder seg til. Jeg går privat og ironisk nok har jeg forhistorie med alvorlig OHSS og var innlagt 3 uker med det etter forsøket som resulterte i sønnen vår. den gangen hadde jeg HCG-støtte i tillegg og det var først etter andre dose av denne at OHSS slo ut for fullt. Dette er vårt 4 forsøk på samme klinikk så legene har god histoirikk på hva jeg tåler og ikke. fikk ut 30 egg i mai (satte riktiginok gonapeptyl som el-sprøyte og hadde kun noen få klikk ovitrelle for å få litt hcg i kroppen ved innsett så blir jo ikke helt sammenlignbart ) og ble ikke overstimulert. så planen er innsett på tirsdag.
Siden jeg også vet nøyaktig hvilke symptomer jeg skal kjenne etter og vet godt hva OHSS går i skjønner jeg kjapt om innsett må utgå og legene vil jo også ta en sjekk på tirsdag før innsett. jeg håper selvsagt at det blir innsett og det tror foreløpig legene og at det blir :-)

Det er selvsagt alltid en far for det. Har inntrykk av at de offentlige ofte har en absoluttgrense som de forholder seg til. Jeg går privat og ironisk nok har jeg forhistorie med alvorlig OHSS og var innlagt 3 uker med det etter forsøket som resulterte i sønnen vår. den gangen hadde jeg HCG-støtte i tillegg og det var først etter andre dose av denne at OHSS slo ut for fullt. Dette er vårt 4 forsøk på samme klinikk så legene har god histoirikk på hva jeg tåler og ikke. fikk ut 30 egg i mai (satte riktiginok gonapeptyl som el-sprøyte og hadde kun noen få klikk ovitrelle for å få litt hcg i kroppen ved innsett så blir jo ikke helt sammenlignbart ) og ble ikke overstimulert. så planen er innsett på tirsdag.
Siden jeg også vet nøyaktig hvilke symptomer jeg skal kjenne etter og vet godt hva OHSS går i skjønner jeg kjapt om innsett må utgå og legene vil jo også ta en sjekk på tirsdag før innsett. jeg håper selvsagt at det blir innsett og det tror foreløpig legene og at det blir :-)

Oi, 30 egg var mye!! [emoji43] Veldig bra at de kjenner historikken din, og ikke minst at du selv har lært kroppen å kjenne ifht det [emoji4] Utrolig hvor mye man lærer om sin egen kropp etter hvert som man går gjennom forsøk på forsøk.

Krysser fingrene for at formen blir bedre, og at det blir et vellykket innsett uten OHSS symptomer [emoji173]️[emoji1374]

CD 2 eller CD 3. Ved Haukeland har de CD 3 dersom man får tr på en mandag. Aldri oppstart på tirsdager. Ingen spray på kort protokoll, da er det rett på sprøyter [emoji4]

Det høres bra ut! Da er det bare å krysse fingrene for at det blir kort protokoll:D

Jeg starter på CD2 . Rett på sprøyter og sprøyte (Orgalutran eller Cetrotide) i stedet for spray for å hindre EL.

Å det går ann det også ja, så mye forskjellig medisiner:) håper jeg så inderlig det blir kort på meg neste gang:)

Samme her! Første gangen, så er utrolig spent på om kvaliteten blir bedre jeg også:nailbiting:

Jeg har hatt følgende: IVF1 kort protokoll med pergoveris. IVF2 lang protokoll med Menopur og avbrutt. Nå på IVF3 prøver de Gonal F . Så for meg var visst ikke Menopur løsningen, men kan jo ha med den lange protokollen også. Det var pyton.

Siden jeg også vet nøyaktig hvilke symptomer jeg skal kjenne etter og vet godt hva OHSS går i skjønner jeg kjapt om innsett må utgå og legene vil jo også ta en sjekk på tirsdag før innsett. jeg håper selvsagt at det blir innsett og det tror foreløpig legene og at det blir :)
Jeg går offentlig og de sa det ikke bare kom an på hvor mange egg som kom ut.Jeg skal ta en blodprøve på tirsdagen og ul,og så ser de det an derifra.

Back
Topp