September 2018

Kan du endre til lutinus og ikke puregon? Så startet jeg med stimulering (fostimon) tirsdag 21 august og orgalutran og gonal f 25 august i tillegg. Ultralyd mandag 27[emoji4]
Oppdatert :) Var litt usikker på om du ville ha med alle detaljer, bare si fra om det er tilfelle :)

Tror jeg ringer Riksen i morgen og hører hva de mener. Siden flere her med PCOS har fått beskjed om å ikke ta nesesprayen.
Så er jeg på den sikre sida. Er helsa mi det er snakk om, så kanskje verdt å ringe :confused:
Gjør det så slipper du gå å tenke på det! ;)

Gjør det så slipper du gå å tenke på det! ;)
Det jeg tenker også. Kaaanskje de ikke har fått med seg at jeg PCOS, eller bare få en bekreftelse på at det er riktig det de har satt opp... Skal jo snart begynne på sprayen også, så haster litt nå.

Om sprøyten skal settes subkutant spiller det ikke så stor rolle om man setter i låret, armen eller magen så lenge den settes riktig. Det er som regel lettest å sette subkutane sprøyter i magen om man skal sette på seg selv. Intramuskulære sprøyter derimot må settes i låret om man skal sette på seg selv... Om de på sykehuset sa magen så er det nok subkutan sprøyte
Joda, det vet jeg[emoji4]jeg bare reagerte på at det står i bruksanv helst i låret men på sykehuset sa de magen.

Jeg fikk EL sprøyta satt i skinka jeg... Det var auuu det.
Håper det er bedre å få de i magen :oops:

Men nå er jeg skikkelig sprøytepingle...:rolleyes:

Jeg blir hoven, det svir og klør. Det gjorde det forrige gang også. De sa det var ikke uvanlig reaksjon. Ser i bruksanvisningen står det at den helst skal settes i låret men de sa på sykehuset at jeg skulle sette den i magen.

Ja, jeg har også fått beskjed om å sette i magen. Viktigste er vel at det settes der det er greit med fett, så mage og lår er vel godkjent[emoji5] Får også sånn umiddelbar svie og kløe, og sprenger, men gir seg hos meg relativt kjapt.

Jeg fikk EL sprøyta satt i skinka jeg... Det var auuu det.
Håper det er bedre å få de i magen :oops:

Men nå er jeg skikkelig sprøytepingle...:rolleyes:
Det er det, sprøyter i skinka er intramuskulære, det sprenger ofte og kan være litt vondt, i magen kjenner man ikke så mye. Jeg merker ingenting av selve Gonal F sprøytene, bittelite stikk idet man setter den bare, og fått blåmerke etter den ene sprøyten men ikke de andre. Synes ikke de er vonde å sette i det hele tatt. Det kommer til å gå fint skal du se [emoji4]

Det er det, sprøyter i skinka er intramuskulære, det sprenger ofte og kan være litt vondt, i magen kjenner man ikke så mye. Jeg merker ingenting av selve Gonal F sprøytene, bittelite stikk idet man setter den bare, og fått blåmerke etter den ene sprøyten men ikke de andre. Synes ikke de er vonde å sette i det hele tatt. Det kommer til å gå fint skal du se [emoji4]

Godt å høre at de er bedre i magen, det var ikke godt i skinka, for den sitter man jo på :hilarious:
Var ømt i nesten ett døgn... Men det fungerte jo, for testen viste to streker etter 12 dager... Men varte ikke i mål :(

Er snart to uker til sprøytestart nå. Det blir spennende det også.

Hva gjør dere i forhold til trening og kaffedrikking under fra sprøytestart? Kutter dere ut alt?

Hva gjør dere i forhold til trening og kaffedrikking under fra sprøytestart? Kutter dere ut alt?
Fikk beskjed av spl før sprøytestart om å ikke drikke mer enn 1-2 kopper kaffe per dag og være forsiktig med trening type "hoppende bevegelser". Jeg har byttet til koffeinfri kaffe og passer på å ikke drikke så mye cola zero, holder meg under 100mg koffein. Trener uansett ikke for tiden men går turer i skog og mark.

Jeg drikker sjelden kaffe, så det er ikke store problemet her :)
Drikker stort sett bare på gåturer eller geocaching turer om vinteren. Og da bare en kopp med sjokolade til :angelic:

Heeeldigvis er jeg IKKE glad i kaffe! [emoji16] Jeg spiller squash 2 ganger i uken, og har merket at det kan være litt vondt mot slutten av stimuleringen. Etter uttak er jeg som regel skutt og nesten sengeliggende i 1 uke.

Heeeldigvis er jeg IKKE glad i kaffe! [emoji16] Jeg spiller squash 2 ganger i uken, og har merket at det kan være litt vondt mot slutten av stimuleringen. Etter uttak er jeg som regel skutt og nesten sengeliggende i 1 uke.

Ja, samme her...fikk beskjed om at jeg ikke burde trene pga tunge eggstokker. Er bare på stimuleringsdag 3 da, men var ute på en liten joggetur i går og da hadde jeg en del stikk i eggstokkene, så mulig det er begynt å skje noe allerede[emoji85] Livredd for at det skal gå galt denne gangen også.
Er aaaalt for glad i kaffe dessverre, og spesielt på morgenen[emoji42]

Fikk beskjed av spl før sprøytestart om å ikke drikke mer enn 1-2 kopper kaffe per dag og være forsiktig med trening type "hoppende bevegelser". Jeg har byttet til koffeinfri kaffe og passer på å ikke drikke så mye cola zero, holder meg under 100mg koffein. Trener uansett ikke for tiden men går turer i skog og mark.

Må prøve å redusere kaffedrikkingen litt...så glad i kaffe på morgenen, så det er den som er viktigst for meg. Blir fort to kopper på morgenen, men må kanskje kjøpe med koffeinfri kaffe heller. Trener ikke annet en jogging og turer ute, så kanskje bare å roe ned joggingen... vet ikke hvor tidlig i stimuleringen det har noe betydning.

Jeg er også på UNN og det eneste de sier til meg er lev som normalt, bortsett fra dette med bevegelser og hopping. Jeg må ha to kopper kaffe hver morgen og ser ingen grunn til å kutte de ut. Kan jo drikke de samme to koppene under svangerskapet(I følge helsedirektoratet).

Mens kom i dag tidlig her. Da blir det sprøytestart på onsdag for min del, siden Haukeland ikke ønsker sprøytestart på tirsdager. Skal ringe de i dag for å avtale kontroll.

Nå er vi i gang!! Spennende! Og gruer meg veldig til sprøytene...

Jeg begynner med sprøyter på onsdag. De sa at de normalt ikke ville at man begynte med sprøyter på mandager eller tirsdager. Noen som vet hvorfor?

Back
Topp