OppdatertKan du endre til lutinus og ikke puregon? Så startet jeg med stimulering (fostimon) tirsdag 21 august og orgalutran og gonal f 25 august i tillegg. Ultralyd mandag 27[emoji4]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
OppdatertKan du endre til lutinus og ikke puregon? Så startet jeg med stimulering (fostimon) tirsdag 21 august og orgalutran og gonal f 25 august i tillegg. Ultralyd mandag 27[emoji4]
Gjør det så slipper du gå å tenke på det!Tror jeg ringer Riksen i morgen og hører hva de mener. Siden flere her med PCOS har fått beskjed om å ikke ta nesesprayen.
Så er jeg på den sikre sida. Er helsa mi det er snakk om, så kanskje verdt å ringe![]()
Det jeg tenker også. Kaaanskje de ikke har fått med seg at jeg PCOS, eller bare få en bekreftelse på at det er riktig det de har satt opp... Skal jo snart begynne på sprayen også, så haster litt nå.Gjør det så slipper du gå å tenke på det!![]()
Joda, det vet jeg[emoji4]jeg bare reagerte på at det står i bruksanv helst i låret men på sykehuset sa de magen.Om sprøyten skal settes subkutant spiller det ikke så stor rolle om man setter i låret, armen eller magen så lenge den settes riktig. Det er som regel lettest å sette subkutane sprøyter i magen om man skal sette på seg selv. Intramuskulære sprøyter derimot må settes i låret om man skal sette på seg selv... Om de på sykehuset sa magen så er det nok subkutan sprøyte
Fint sånn[emoji4]OppdatertVar litt usikker på om du ville ha med alle detaljer, bare si fra om det er tilfelle
![]()
Jeg blir hoven, det svir og klør. Det gjorde det forrige gang også. De sa det var ikke uvanlig reaksjon. Ser i bruksanvisningen står det at den helst skal settes i låret men de sa på sykehuset at jeg skulle sette den i magen.
Ingen lekkasje her? Så rart. Håper ikke du har det på alle!
Såklart, hva het du før?![]()
Det er det, sprøyter i skinka er intramuskulære, det sprenger ofte og kan være litt vondt, i magen kjenner man ikke så mye. Jeg merker ingenting av selve Gonal F sprøytene, bittelite stikk idet man setter den bare, og fått blåmerke etter den ene sprøyten men ikke de andre. Synes ikke de er vonde å sette i det hele tatt. Det kommer til å gå fint skal du se [emoji4]Jeg fikk EL sprøyta satt i skinka jeg... Det var auuu det.
Håper det er bedre å få de i magen
Men nå er jeg skikkelig sprøytepingle...![]()
Det er det, sprøyter i skinka er intramuskulære, det sprenger ofte og kan være litt vondt, i magen kjenner man ikke så mye. Jeg merker ingenting av selve Gonal F sprøytene, bittelite stikk idet man setter den bare, og fått blåmerke etter den ene sprøyten men ikke de andre. Synes ikke de er vonde å sette i det hele tatt. Det kommer til å gå fint skal du se [emoji4]

Fikk beskjed av spl før sprøytestart om å ikke drikke mer enn 1-2 kopper kaffe per dag og være forsiktig med trening type "hoppende bevegelser". Jeg har byttet til koffeinfri kaffe og passer på å ikke drikke så mye cola zero, holder meg under 100mg koffein. Trener uansett ikke for tiden men går turer i skog og mark.Hva gjør dere i forhold til trening og kaffedrikking under fra sprøytestart? Kutter dere ut alt?

Heeeldigvis er jeg IKKE glad i kaffe! [emoji16] Jeg spiller squash 2 ganger i uken, og har merket at det kan være litt vondt mot slutten av stimuleringen. Etter uttak er jeg som regel skutt og nesten sengeliggende i 1 uke.
Fikk beskjed av spl før sprøytestart om å ikke drikke mer enn 1-2 kopper kaffe per dag og være forsiktig med trening type "hoppende bevegelser". Jeg har byttet til koffeinfri kaffe og passer på å ikke drikke så mye cola zero, holder meg under 100mg koffein. Trener uansett ikke for tiden men går turer i skog og mark.
Jeg er også på UNN og det eneste de sier til meg er lev som normalt, bortsett fra dette med bevegelser og hopping. Jeg må ha to kopper kaffe hver morgen og ser ingen grunn til å kutte de ut. Kan jo drikke de samme to koppene under svangerskapet(I følge helsedirektoratet).Hva gjør dere i forhold til trening og kaffedrikking under fra sprøytestart? Kutter dere ut alt?