September 2018

Føler med deg:dead:
Jeg har fått plan på oppstart av medikamentene.
Skal reise ned til st.olavs 2 dager før egguttak for å se om folikkene er store nok, så da får jeg vite når egguttaket blir:confused004 en ting er helt sikkert med ivf! Man må ha tålmodighet for det meste, alt tar tid og den uvissheten syns jeg er værst...

Ja tålmodighet må vi definitivt ha hehe...jeg har fått et ark der viktige datoer skal fylles ut, men visste kun om for en stund siden at uttak var planlagt til uke 36, og så fikk jeg beskjed om oppstart av spray 9/8 og kontroll før sprøytestart 22/8. Så alt utover det er ikke bestemt ifht datoer. Ut fra det som står på appen regner jeg med det blir uttak 5/9 dersom alt går helt etter planen, det står 2-3 uker med spray (regner da med 2 siden jeg har kontroll på 14.dag) og 9-12 dager med sprøyter men det vil jo vise seg underveis i løpet av kontrollene om det blir sånn eller ikke... prøver å ikke tenke så mye på det men det er jammen ikke lett :smiley-ashamed008

Så kjekt å finne ei gruppe, slenge mej med her om det er greit!
Vi skal forhåpentligvis i gang med føste IVF forsøk i september! Og siden gubben er lei all pratet mitt og vi ha valgt og holde det for oss sjøl, er det kjekt å prate med noen likevell [emoji1316]

Vi skal forhåpentligvis i gang med føste IVF forsøk i september! Og siden gubben er lei all pratet mitt og vi ha valgt og holde det for oss sjøl, er det kjekt å prate med noen likevell [emoji1316]

Velkommen! Samme her, veldig få vi har valgt å involvere i dette så godt å ha andre å snakke med. Jeg har ikke engang snakket med mamma om det fordi jeg så gjerne vil kunne overraske henne med graviditetsbeskjeden når den omsider kommer....rart av meg kanskje men...

Ja, skal gå på bemfola og cetrotide frem til eggløsninssprøyten :) heldigvis gruer jeg meg ikke til sprøytene:happy: jobber i prehospital tjeneste så mannen ønsket å sette alle:woot: så da får han den store gleden:happy:

Her og skal kjæresten hjelpe til. Takk og lov, ellers hadde jeg slitt :rolleyes:
Jeg har ikke fått vite hvordan sprøyter jeg skal ha enda, tror jeg ikke får vite noe før kontrollen jeg skal ha den 11. hadde vært greit å få vite egentlig.

Velkommen velkommen :)
Jeg skal også i gang med første forsøk nå i september. Hører til Riksen :)
Jeg og kom inn hit på grunn av det samme som deg :angelic:

Velkommen! Samme her, veldig få vi har valgt å involvere i dette så godt å ha andre å snakke med. Jeg har ikke engang snakket med mamma om det fordi jeg så gjerne vil kunne overraske henne med graviditetsbeskjeden når den omsider kommer....rart av meg kanskje men...
Skjønner deg godt jeg, vi har gjort det samme av helt samme grunn. Vil så gjerne ha muligheten for å overraske familien [emoji173]

Menstruasjon forsinket mens stimulerer. Andre som opplevd det? Blenda graviditets tester så ikke tro på at vi kan ha klart det på egenhånd, men det hadde ho vært noe!
emoji4.png
emoji38.png
Min har også vært kjempe forsinket! Heldigvis kom den i går da. Begynte å bli stressa siden jeg skal på kontroll på torsdag og man må ringe inn om man ikke har fått mens innen 3 dager før kontroll... Har din kommet enda?

Jeg har hatt 2 uttak tidligere. Fikk en sønn på første uttak. Har hatt 11 innsett...enn du?

Da har du hatt mange egg på frys da? Har du forresten brukt de medisinene før? Er veldig spent, har hatt 3 uttak før og det siste uttaket fant de ingen egg, bare masse væske. De andre uttakene har jeg fått ut 13 og 16 egg, men bare på første uttak overlevde det to egg som ble blacstocyst. De ble frosset ned og tålte ikke opptiningen. Andre gangen satt jeg inn et 2-dagers, men det ble negativt. De andre eggene stoppet å utvikle seg til dag 3, så ble ingen på frys. Nå blir det IVF og ICSI, og så blir jeg å nekte å sette inn før dag 3, og håper også på å sette inn 2 egg[emoji5]

Høres veldig kjent ut det der[emoji87] Veldig godt å ha et forum og ikke minst mange som forstår[emoji5] Hvor hører du til?

Da har du hatt mange egg på frys da? Har du forresten brukt de medisinene før? Er veldig spent, har hatt 3 uttak før og det siste uttaket fant de ingen egg, bare masse væske. De andre uttakene har jeg fått ut 13 og 16 egg, men bare på første uttak overlevde det to egg som ble blacstocyst. De ble frosset ned og tålte ikke opptiningen. Andre gangen satt jeg inn et 2-dagers, men det ble negativt. De andre eggene stoppet å utvikle seg til dag 3, så ble ingen på frys. Nå blir det IVF og ICSI, og så blir jeg å nekte å sette inn før dag 3, og håper også på å sette inn 2 egg[emoji5]

Ja jeg produserer mange egg, mange gode men det blir lite av de selv om det er mange blasto. Første uttak fikk jeg 12 blasto på frys med lang protokoll, resulterte i ett barn. Andre uttak fikk jeg 4 på frys med kort protokoll, 3 dagers men ingen barn. Er spent nå. Jeg har ikke brukt verken gonal f eller fostimon. Fostimon har de nettopp fått inn igjen. Var godkjent før men så ble det fjernet. Jeg har tidligere brukt puregon og menopur.
Har kort protokoll denne gang også.
Så bra de prøver icsi denne gang. Det har jeg tro på. Hos meg setter de kun inn ett egg pga veldig kort livmorhals.
Har du blitt overstimulert? Når starter du opp?

Min har også vært kjempe forsinket! Heldigvis kom den i går da. Begynte å bli stressa siden jeg skal på kontroll på torsdag og man må ringe inn om man ikke har fått mens innen 3 dager før kontroll... Har din kommet enda?

Godt å høre at TR kom i tide! Tenkte på deg igår og lurte på hvordan det hadde gått...

Det er samme her, har ikke sakt det til noen av foreldrene våre, eller annen familie, eneste jeg har sakt til en venninde som vet vi starta å prøve er at vi ikkje får det til på egenhånd [emoji6] så her er alt hemmelig.. bare å vente på tante R no, dag nr 45 nå [emoji53]

Velkommen velkommen :)
Jeg skal også i gang med første forsøk nå i september. Hører til Riksen :)
Jeg og kom inn hit på grunn av det samme som deg :angelic:

Så spennende!
Vi blir og høre til i Trondheim.
Vi har litt lang reisevei, så skal ha oppfølging på det lokale sykehuset her, litt spent på prosessen fremmover! Har liksom tusen spørsmål som jeg ikkje skull likt og vist svaret på [emoji85] #kontrollfreak!

Høres veldig kjent ut det der[emoji87] Veldig godt å ha et forum og ikke minst mange som forstår[emoji5] Hvor hører du til?

Det er veldig koslig! Må bar komme litt inni dette forumet
Skal til Trondheim når alt klaffer, men blir å bruke lokalt sykehus til å følge prossesen under sprøytesetting, åsså må vi suse til Trondheim når alt er klart[emoji4]
Men lurer på om noen har noe erfaringer rundt det og jobbe, når en går på sprøytene og må plutselig reise avgåre.. jeg har lest det ikke gis sykemeldinger til denne prosessen. Jeg jobber natt, 7 netter på en gang, og har liksom ikke normal døgnrytme eller noe. Redd dette skal påvirke evt sprøytene? Også er vi veldig sårbar på jobb, så hadde tenkt det var bedre om sjefen bare fikk en sykemelding, enn at jeg plutselig mitt i arbeidsperioden må reise bort.. siden vi også ikke har sakt noe.. kommer heller aldri til og gå forståelse av sjefen, får vell bare svar at det passer dårlig no[emoji19]
Det ble mange spm[emoji85]

Skal til Trondheim når alt klaffer, men blir å bruke lokalt sykehus til å følge prossesen under sprøytesetting, åsså må vi suse til Trondheim når alt er klart[emoji4]
Men lurer på om noen har noe erfaringer rundt det og jobbe, når en går på sprøytene og må plutselig reise avgåre.. jeg har lest det ikke gis sykemeldinger til denne prosessen. Jeg jobber natt, 7 netter på en gang, og har liksom ikke normal døgnrytme eller noe. Redd dette skal påvirke evt sprøytene? Også er vi veldig sårbar på jobb, så hadde tenkt det var bedre om sjefen bare fikk en sykemelding, enn at jeg plutselig mitt i arbeidsperioden må reise bort.. siden vi også ikke har sakt noe.. kommer heller aldri til og gå forståelse av sjefen, får vell bare svar at det passer dårlig no[emoji19]
Hei! Jeg reagerer sånn på sprøytene at jeg blir sykmeldt når jeg starter på dem. Om du skal sykmeldes er det legen din som bestemmer og det finnes selvfølgelig ingen regler for at du ikke kan sykmeldes pga IVF. Lykke til!

Kjenner jeg er utålmodig, men samtidig er det forhåpentligvis ikke så lenge til :) Spent på syklusen nå som jeg prøver letrozol, om den blir kortere og mer normal:)
Digg å slippe nesespray denne gangen:)

Kjenner jeg er utålmodig, men samtidig er det forhåpentligvis ikke så lenge til :) Spent på syklusen nå som jeg prøver letrozol, om den blir kortere og mer normal:)
Digg å slippe nesespray denne gangen:)
Heia kroppen! Etter lang protokoll sist kjenner jeg også takknemlighet for kort denne gangen. Håper letrozol hjelper og at ventetiden går fort! Ca 9 dager igjen på meg.

Som FruAlve sier, så får du sykemelding av fastlegen din dersom du opplever plager når du går på sprøytene. Men du må beskrive fysiske/psykiske plager. Jeg hadde ikke store reaksjoner når jeg gikk på sprøytene forrige runde, annet enn at jeg var ekstra følsom. Men planlagte sammen med fastlege at jeg skal sykemeldes 3 uker fra og med innsett, og skal det samme denne runden også [emoji4]

Back
Topp