Sengetøy

minico

Gift med forumet
Junibarna 2015
August 2018
Blir ikke klok på dette.

Dyner til sprinkelseng er 80x100, men sengetøy til sprinkelseng er 100x130???

Nei, den siste størrelsen der er til juniordyne- men tror 130 er danske størrelser, 140 lengde er vanlig norske størrelser.

Man har 3 størrelser i dyner til små barn.

Den minste er 65 x 80 (vogn og vugge)
Så er den den som er til sprinkelseng: 80 x 100
Juniordyne; fra 1-2 år: 100 x 140

Vært å kjøpt dyne 80x100 på kid, men finner ikke noe fint sengetøy i den størrelsen :mad:

Dere som har barn fra før? Funker det å bruke 65x80 str. først for så å bytte rett til 100x140? Eller blir den for stor?

Dere som har barn fra før? Funker det å bruke 65x80 str. først for så å bytte rett til 100x140? Eller blir den for stor?
Jeg syns det ble for stort, brukte 100*80 ganske lenge. ( den str passer fint isportsdelen på vogna etterhvert også)
Da ville jeg heller droppet den minste dyna!

Jeg syns det ble for stort, brukte 100*80 ganske lenge. ( den str passer fint isportsdelen på vogna etterhvert også)
Da ville jeg heller droppet den minste dyna!

Men 100*80 passer ikke til vugge og bagdel til vogn? Blir vel litt stor?

Men 100*80 passer ikke til vugge og bagdel til vogn? Blir vel litt stor?
Ja det gjør det, men kan jo bare bruke tepper i vogn og vugge evt. Jeg har alle str, pg syns det er medt praktisk. Men om jeg skulle droppet en str så syns jeg 80*100 ble brukt lenger enn den minste.

Ja det gjør det, men kan jo bare bruke tepper i vogn og vugge evt. Jeg har alle str, pg syns det er medt praktisk. Men om jeg skulle droppet en str så syns jeg 80*100 ble brukt lenger enn den minste.
Ah, ok. Jeg var litt usikker, så måtte spørre ;)

Enig med deg! Ville heller droppet den minste enn 100x80, selv om den er veldig kjekk å ha i vogn og seng/vugge de første månedene. Vi bruker fremdeles 100x80 til 2-åringen.

Barnas Hus hadde masse fint sengetøy i den størrelsen på salg :)

Back
Topp