Sengetøy til din egen seng

Skjønner jeg godt! Kan du snike deg til å kvitte deg med ett og ett sakte men sikkert? :hilarious: Samboeren har et fælt sett med en gyselig farge, 12 år inn i forholdet funderer jeg fortsatt på hvordan jeg skal bli kvitt det. :p

Jeg tester med noen putevar over nyttår! Det grønne utvaska ryker først.

Har btw forelska meg i Yves Delorme og gått til innkjøp av dette https://goo.gl/images/8M7UiW
 
Vi oppholder oss ikke på soverommet utover søvn og sex, så her er comfort nøkkelen, selv om jeg er interessert i interiør sånn ellers. Vi kjøper kun sengetøy etter hva som føles godt å ligge i, og ofrer ikke matching en tanke. :p
 
Her matcher det for det er en slags ro over matchingen og soft, deilig sengetøy. Har alltid vært bevisst på at sengetøy skal være av god kvalitet som Höie og det har mye å si for søvnen. Takler ikke flanell, blir så varmt i det. Heller tre par sengetøy til en dyrere penge en mange par:)
 
Til sommeren har jeg hvite satenglaken og to hvite satengtrekk; ett med veldig lyst mønster og ett grått. Til vinteren har jeg to hvite flanellaken, og to vanlige bomullstrekk, også lyse med litt mønster.

Det passer godt til den grå sengen og de brune veggene (cappuccino og mocca?), men mest av alt tenkte jeg på at de mister ikke farge selv om de av og til kjøres på 90 grader.
 
Matcher med sengetøy som regel ja. Og jeg liker at laken gjerne er grå ol. Ikke så sarte for diverse søl og sånn da. Haha. Men vi har flest hvite laken og matcher rundt med sengetøy. Går mye i de samme fargene, men har masse forskjellig. Dog har alltid begge dyner og puter det samme samtidig.

Nå skal jeg jo flytte og fornyer det meste, da kjøper jeg 2 x 2 like sett til enkeltsenger, men jeg skal ha dobbeldyne selv og kjøper et par sengesett til det.
 
Matcher med sengetøy som regel ja. Og jeg liker at laken gjerne er grå ol. Ikke så sarte for diverse søl og sånn da. Haha.
Jeg tenker at jeg heller vil ha hvite laken hvor jeg ser søl med en gang og kan skifte det ut jeg :joyful:
 
Jeg tenker at jeg heller vil ha hvite laken hvor jeg ser søl med en gang og kan skifte det ut jeg :joyful:

Joda, enig i det, men jeg synes hvite laken mange ganger blir fort stygge, i den forstand at det ikke ser helt rent ut etter vask. Mulig det er vannet her som gjør det, at hvitt blir fort misfarget hos oss.
 
Joda, enig i det, men jeg synes hvite laken mange ganger blir fort stygge, i den forstand at det ikke ser helt rent ut etter vask. Mulig det er vannet her som gjør det, at hvitt blir fort misfarget hos oss.
Skjønner! Ja, vannet kan gjøre at det ikke blir helt hvitt igjen. Hvitt er veldig delikat når det er rent, men veldig lite delikat med en gang det er misfarget/skittent e.l.
 
Jeg ble så lei av dårlige sengsett som luktet kjemikaliefabrikk at jeg bare kjøper sengsett fra Høie of Norway. De er ikke farget etter produksjon, men vevd og sydd med ferdigfargede tråder. Man ligger jo trossalt og sover i det, så da er jeg ekstra påpasselig. Får heller være at det koster noen tusenlapper, om man kjøper på salg kan man få ganske gode kupp. Kjøpte nylig 4 sengsett til 1100kr, det må sies å være en god pris å betale ca 250kr pr sengsett.
 
Back
Topp