Sengekant

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Har dere det i sprinkelsenga? Mini "skyter" seg selv oppover, og "klatrer" langs sidene med føttene. Dunka hodet to ganger i går. Vurderer sengekant, men er så skeptisk etter alt jeg har lest om det.

Har dere det?

Vi fjernet vår etter å ha lest at det ikke var lurt.. Men har også tenkt tanken når han dunker hodet opp som din.. Følger

Jeg har ikke, siden jeg ikke bruker noen av sengene enda :p Men når jeg skal ta dem i bruk, skal jeg helt klart bruke sengekant :) Og jeg kom på en strålende ide som jeg kan sy sengekant av.

Jeg mener at mange anbefalinger er overdrevne, da er jo vogner også farlig siden det er fare for at barnet legger hodet mot vognveggen :) Ville bare kjøpt og brukt det, folk har gjort det i "alle tider".

Jeg har og har alltid hatt det, som Blu-ray sier så er en del anbefalinger overdrevne :-) her driver mini å vandrer i senga, så må nesten ha det så han ikke setter seg fast noe sted :-P

Jeg hadde de første ukene, men tok den bort når han begynte å bevege på seg.:)

Nei, hun ligger i nestet enda.. Men skal prøve å avvenne henne det etter påsken kanskje.. Da skal hun ha sengekant på :)

Jeg har ikke, siden jeg ikke bruker noen av sengene enda :p Men når jeg skal ta dem i bruk, skal jeg helt klart bruke sengekant :) Og jeg kom på en strålende ide som jeg kan sy sengekant av.

Jeg mener at mange anbefalinger er overdrevne, da er jo vogner også farlig siden det er fare for at barnet legger hodet mot vognveggen :) Ville bare kjøpt og brukt det, folk har gjort det i "alle tider".
Tenkte å det samme her en dag, at hvorfor er det farlig når ikke det er fare for ungen å ligge i vogn å i vogn pose. Ligg dem jo med noe mere tettere rundt seg. Fjerna min sengekant når jeg leste det, men varte bare en natt før jeg tok den på igjen. Lille frøkna hadde vridd seg å halve foten lå i mellom sprinkelene på vugga. Satt heldigvis ikke fast. Men, det kunne jo fort ha skjedd at låret hadde satt seg fast der, vist foten hadde vikla seg lengere inn. Fant ut at Det faktisk er mye farligere og verre å ikke ha sengebeskytter. Tror det skader mer med at babyen kan sette foten fast. Så den satt jeg straks på igjen. ☺ så syns det er mere hysteri med det dem sir. Hadde det vært så farlig med sengekant, hadde dem trekt det fra markedet. ☺

Tenkte å det samme her en dag, at hvorfor er det farlig når ikke det er fare for ungen å ligge i vogn å i vogn pose. Ligg dem jo med noe mere tettere rundt seg. Fjerna min sengekant når jeg leste det, men varte bare en natt før jeg tok den på igjen. Lille frøkna hadde vridd seg å halve foten lå i mellom sprinkelene på vugga. Satt heldigvis ikke fast. Men, det kunne jo fort ha skjedd at låret hadde satt seg fast der, vist foten hadde vikla seg lengere inn. Fant ut at Det faktisk er mye farligere og verre å ikke ha sengebeskytter. Tror det skader mer med at babyen kan sette foten fast. Så den satt jeg straks på igjen. ☺ så syns det er mere hysteri med det dem sir. Hadde det vært så farlig med sengekant, hadde dem trekt det fra markedet. ☺
Jeg har opplevd at bena har satt seg fast og det er absolutt ikke noe moro nei :( Det er veldig fort gjort at det kan gå galt med de sprinklene. Ja, sant det med vognposen og :) Og luer når barnet sover ute.

Nei, man får bare være fornuftig og følge med på dem så går det ofte bra :D

Nei, e ikke noe særlig vist bena sitt så fast, plutselig må man skjære opp senga. Å, det skjedde enda første natta. Så som du sir bruker litt sunn fornuft så tror æ ikke sengebeskytter e noe farlig. Når dem e nyfødt, ligg dem jo ganske i ro å nå som dem er blitt såpass stor klarer dem å snu hodet. Sant som du sir lua vrir seg jo å mange gang i vogna. Har fått bestemora å strikke noen kjæmpe fine luer, som ikke vrir seg. Perfekt vogn lue.

372176023f8df7d92b6cf96390e785c5
disse er kjæmpe fine vogn luer. Så går dem litt ned i halsen.

Har ikke begynt med det enda, men skal sette på etter påske. Han sover med et pledd som er snurret rundt i halvsirkel rundt hodet.. Har vært avhengig av å ha det "tett" rundt hodet...

Er hos mamma på påskeferie og her har han sengekant og har ikke snurret noe "rundt" hodet og han sover som en stein, har visst vokst av seg ;)

Har ikke, men tenker å få tak i det. Tok akkurat ut babynestet, og kan tenke meg sprinklene blir veldig interessante etterhvert. Jeg tenker også at det er hysteri, mtp at de faktisk sover i vogn og poser også. I senga ligger jo jeg rett ved siden av, mens i vogna ligger hun ute og jeg er inne. Så jeg har mer oversikt på natt sånn sett.

Har ikke, men tenker å få tak i det. Tok akkurat ut babynestet, og kan tenke meg sprinklene blir veldig interessante etterhvert. Jeg tenker også at det er hysteri, mtp at de faktisk sover i vogn og poser også. I senga ligger jo jeg rett ved siden av, mens i vogna ligger hun ute og jeg er inne. Så jeg har mer oversikt på natt sånn sett.

Hvordan fikk det å ta vekk nestet? Bruker det enda, og tror hun har det enormt godt inni der selv om det er rimelig trangt etterhvert..

Vi har sengekant, men hun sover ikke i senga :P bare bittelitt en gang i blant...

Har sengekant og hatt d til storebror å. Blir heller ikke å fjærne den.

Back
Topp