Sengekant, et must?

Nå har vi hatt lillegutt i sengen sin og jeg ser hvorfor sengekant er lurt. Han spreller seg både høyt og lavt i sengen og han kravler seg på tvers. God beskyttelse for både hode og lemmer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg brukte ikke sengekant de første 3 mnd.. (redd for at baby ikke skulle få nok luft).. men nå som han er mer aktiv er det stadig armer og ben som stikker ut av sprinklene.. Så måtte gå til innkjøp av en.. Virker som baby trives mye bedre i senga.. Blir lunere på en måte.. Jeg kjøpte en sengekant med pustende materiale for at det skal komme mest mulig luft inn til han.. Er litt redd av meg;)
 
Must er det vel ikke, men veldig praktisk da. Også ser det koseligere ut, i tillegg til at det blir lunere for den lille <3
 
Mini er 6mnd og jeg er avhengig av å ha sengekant.. Han makker seg rundt i sengen, armer og bein over alt...
 
Er jo for at barnet ikke skal sette fast armer og bein i sprinklene da. Jeg syns det er en nødvendighet :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg brukte ikke sengekant de første 3 mnd.. (redd for at baby ikke skulle få nok luft).. men nå som han er mer aktiv er det stadig armer og ben som stikker ut av sprinklene.. Så måtte gå til innkjøp av en.. Virker som baby trives mye bedre i senga.. Blir lunere på en måte.. Jeg kjøpte en sengekant med pustende materiale for at det skal komme mest mulig luft inn til han.. Er litt redd av meg;)

Hvor kjøpte du sengekant?
 
Skulle egentlig ikke ha sengekant, men så kom jeg på at det trekker litt fra vinduet på soverommet (gammelt bygg) og vi skal bo her første mnd med babyen, så jeg kjøpte en. Kommer til å ha den på tre av sidene, men den inn mot senga vår (er bedside crib) kommer til å være brettet bak de andre kantene :)
 
Absolutt et must, spesielt etter at babyen har begynt å bevege på seg. Men kjøp en som er stiv og står av seg selv! Vi kjøpte en myk som man knyter fast først, men måtte kjøpe ny igjen nå. Den myke klarer han å dra ned for å kikke ut, så da var vi like langt;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp