Sengekant, et must?

marijanne

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Samboer mener det er fullstendig bortkastet, bare til pynt. Mens jeg trodde bare det var noe man måtte ha, uten å vite helt hvorfor :p Så hva sier dere, noen erfaringer?
 
Har ikke så mye erfaring enda, men ser for meg at det ee nyttig for at de ikke skal sette fast armer og bein i sprinklene? Samtidig mener jeg å ha lest at foreningen for uventet barnedød ikke anbefaler det pga mulighet for co2 opphopning hvis de ligger inntil der og puster? Har sengekant selv, men her ligger mini dønn i ro midt i senga foreløbig, så ikke så mye armer og ben som setter seg fast enda i alle fall.


Februar-14 mamma <3
 
Har ikke så mye erfaring enda, men ser for meg at det ee nyttig for at de ikke skal sette fast armer og bein i sprinklene? Samtidig mener jeg å ha lest at foreningen for uventet barnedød ikke anbefaler det pga mulighet for co2 opphopning hvis de ligger inntil der og puster? Har sengekant selv, men her ligger mini dønn i ro midt i senga foreløbig, så ikke så mye armer og ben som setter seg fast enda i alle fall.


Februar-14 mamma <3
Var det jeg også tenkte, at barnet kan sette fast armer og ben. Skal se mer på senga når vi får de, har arvet fra bror til samboer :) Vet ikke helt hva jeg finner ut.. Takk for svar ihvertfall!
 
Vi kjøpte en sengekant, men mammaen i huset ( les:meg ) synes det er så lettvint med samsoving :p Har derfor ikke prøvd sengen enda til vår snart 2 mnd gamle baby. Babyer liker å ligge lunt og trygt, derfor kjøpte vi både himmel og sengekant. Ang. Lite ventilasjon, overoppheting ol vil jeg kalle en overdrivelse på vårt soverom i hvertfall, men risikoen generelt er jo der. Og vår baby sover i babynest slik at han i tilfelle ville ligget trygt midt i sengen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har, men hun sover fortsatt i kurven sin så vi har ikke fått bruk for den ennå. Hun er 4 måneder

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Det er litt greit å ha når ungen blir så stor at h*n forflytter seg i senga, min på 6 mnd dunker ofte hodet mot sprinklene fordi han ligger så urolig, så da tar sengekanten litt av for smellen :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Takk for mange svar! Kan se ut som jeg heller mot å vente å se, samsove tviler jeg på at er noe vi kommer til å gjøre, så må kanskje se om det er en urolig eller rolig sovemann :)
 
Ja det synes jeg.. De kan sette fast beina, miste smokken sin ut av senga, o.l.. Også synes jeg det er finere med jeg da:D
 
Merker den sengekanten er bra og ha nå! Jenten min er strax 5 mnd og ekstremt aktiv i sprinkelsengen nå. Armer og bein over alt både når hun skal sove og når hun våkner. Pluss at hun snur seg på tvers mange ganger også så kunne nok dunket hodet sitt mange ganger om vi ikke hadde hatt sengekanten :)
 
Helt i begynnelsen er det kanskje ikke nødvendig, men vi har hatt god nytte av sengekant til storesøster (som slenger rundt på hode, armer og ben når hun skal sove). Dessuten synes jeg senga ser finere og koseligere ut med sengekant :)
 
Vi har nettopp tatt i bruk. Har troll bakside crib ( liten sprinkelseng) baby er 6 mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, syns det er nødvendig :) pga armer,ben og hode ikke skal skalle borti kanten og senga blir litt mer koseligere for babyen, de er vant til å sove trangt :) så ser de ikke hele rommet mot seg hvis du skjønner hva jeg mener.. mine sov ikke i senga si de første 4-5mnde, samsoving er jo så koselig ;)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg synes også det er nødvendig. Frøkna her turner i senga og beskytter hodet, armer og bein.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, det er nødvendig. :) Ikke helt når de er nyfødte og ligger helt i ro, men etterhvert så er armer og bein overalt.
 
Jeg syns den er nødvendig og ville nok likt det bedre med enn uten om jeg var en liten baby ;p Syns også det ser mye varmere og lunere ut med. Uten ser det så kaldt, og tomt ut. Gutten min på 2,5 år har den enda i senga si - nå er storguttseng på vei til oss da, så snart er det stopp, og lillebror tar over senga :)
 
Jeg kunne ikke tenke meg å ha sprinkelseng uten sengekant :)
 
skal ikke ha sengekant fra begynnelsen, pga fare for krybbedød..barnet trenger å puste godt med god luft..
men etter noen måneder så er det greit å bruke sengekant :)
 
Back
Topp