Seng

De er så dyre:eek: synes du det er verdt det? Og hvorfor?:)

♡02.03.2015♡
Jeg synes det er verdt det og det er fordi ungene våre sover godt i de og har alltid gjort det. Sover bedre i de sengene enn noen andre. Og han på fire har med junior set, så han kan bruke den lenge og hun på snart tre har god plass enda

Jeg har en familie krybbe som har blitt brukt i generasjoner, men den er vel kun brukanes de første par månedene, etter det tenker jeg IKEA seng :-)

Her har vi først en kurv som har blitt brukt i flere generasjoner. Deretter har vi en gammel sprinkelseng som vi har gjort om litt sånn at den er litt smalere og kortere. Når den blir for lita har vi ei helt vanlig sprinkelseng fra Ikea stående. Har ikke råd til å bruke masse penger på babyseng, og tror egentlig ikke de dyre er så mye bedre at de er verdt det heller. Men det er kanskje noe jeg tenker fordi jeg vet at vi uansett ikke har råd til de dyreste sengene :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har denne fra Ikea. Syns den er kjempe praktisk med skuffene under :D
Men kan ha to forskjellige høyder på madrassen og man kan fjerne sprinklene foran når barnet blir stort nok til å sove i "vanlig seng". :)

20141_bero01c_hs01_PE365868_PE370937.gif

Skal helt klart ha ei som man kan ha ned den ene siden på! Storesøster lå i senga mi og jeg vil gjerne samsove igjen, men bare med litt større plass! :) Samsoving er såå lettvindt med tanke på amming osv. Så synes jeg det er veldig kos ♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har en familie krybbe som har blitt brukt i generasjoner, men den er vel kun brukanes de første par månedene, etter det tenker jeg IKEA seng :-)

Ja vi også har familievugge, jeg og min bror brukte den da vi var små. Så har nå mi frøken brukt den og tantungen min. Men den blir nok brukt i stua for å tilvenne støy ved soving:) det ble den sist og det ser jeg god virkning av:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Har fått tak i denne
ImageUploadedByBV Forum1408304730.438078.jpg

Sambo har nå malt den hvit, så skal den pyntes med veggord :)

Blir nok en lekegrind i stua, som man kan heve bunnen på. Tenkte på vugge, men barna vokser så fort ut av dem.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

har fra forrige, bedside crib i starten og etterhvert hensvik fra ikea :)

Har en på over året fra før av og vi har vært gjennom mange senger... Hadde stokke sleepi mini først og den var veldig ålreit(han kom uke 35+0). Men når han ble større så må den bygges ut og det ble fort dyrt... Hvis man skal amme så kan det være lurt med bedside crib av nor slag? Ammet ikke førstemann, men ser for meg at den type seng er praktisk dersom man ammer. Her har vi endt opp med samsoving.

Gutt Juni 2013

Marsbaby 2015

Ja vi også har familievugge, jeg og min bror brukte den da vi var små. Så har nå mi frøken brukt den og tantungen min. Men den blir nok brukt i stua for å tilvenne støy ved soving:) det ble den sist og det ser jeg god virkning av:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Jeg tenkte å bruke den over hele huset, siden den har hjul :-)

Men det er koselig med familievugger, jeg er usikker på pm det er meg eller min bror som har brukt denne, men min tante, onkel og flere av mine fetre og kusiner, og mine nevøer :-)

Vi har ei vugge også som pappa lagde da vi fikk førstemann for 8 år siden. Den blir brukt på stua. Synes det er veldig koselig med vugge, men den kan desverre ikke brukes så lenge...

Vi tenkte vi skulle ha Leandervuggen. D er en plassgreie rett og slett.

Sprinkelsenga etter forrige selger vi ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi tenkte vi skulle ha Leandervuggen. D er en plassgreie rett og slett.

Sprinkelsenga etter forrige selger vi ;)

Sent from my iPad using BV Forum
På stativ eller hengende?
Syns det ser skummelt ut når den henger.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Sikkert bare skeptisk.
Er nok sikkert trygt :)

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
Er en kraftig krok og vuggen kan brukes til barnet er 6 måneder mener jeg. Nå henger den i en sånn høyde at jeg kan se oppi fra sengen vår så det er ikke så langt ned til gulvet heller da ;)

Vi har to Stokke-senger til tvillingene som de elsker, men holder på å bli litt for lange for de sengene. Så vi selger nok den ene og gjenbruker den andre. Har ikke Mini-settet siden tvillingene sov i samme seng de første seks månedene. Derfor vi kjøpte Stokkesengen også, da den var god plass til de to på tvers. Vi har noen venner vi kanskje kan låne av, ellers prøver vi nok litt uten og ser om ungen trives :)

Back
Topp