Sender dere SMS når dere kjører bil?

jeg gjorde det da jeg hadde en mobil med taster!! nå har jeg en desire så da blir det veldig vanskelig[8D]

Gjorde det før, når jeg hadde telefon med taster, da hadde jeg ikke noen problem med å skrive i blinde, men nå har jeg telefon med touchscreene det er litt vanskeligere, så gjør det ikke nå lenger [8D] men snakker så å si aldri i telefon når jeg kjører, men har hendt..

Niks.

ORIGINAL: *MaCa*

Nei det gjør jeg ikke...

Men prate i tlf kan jeg gjøre, men helst ikke...

ORIGINAL: eucalyptus

Gjorde det før, når jeg hadde telefon med taster, da hadde jeg ikke noen problem med å skrive i blinde, men nå har jeg telefon med touchscreene det er litt vanskeligere, så gjør det ikke nå lenger [8D] men snakker så å si aldri i telefon når jeg kjører, men har hendt..

Men man klarer jo ALDRI å holde konsentrasjonen 100 % når man kjører bil, om man skal bruke mobiltelefonen samtidig? Og da tenker jeg ikke bare på å trykke på de rette tastene på mobilen, men det å finne den fram, lete seg frem til riktig mobilnr., legge den fra seg igjen osv osv osv. Det er sånne småting som kan stjele oppmerksomheten din kun et lite sekund og forårsake noe katastrofalt.

Bryr dere dere virkelig ikke om alle advarslene når det gjelder bruk av mobiltelefon under kjøring? Tror dere virkelig at dere er verdensmestre i mobilbruk og har stålkontroll når dere kjører bil? Hjelp...

ORIGINAL: Kjokkabållo

Nei, jeg gjør ikke det. Har nok med å følge med på veien. Kjører aldri så langt at det ikke kan vente til jeg er fremme. ellers så stopper jeg. Samme gjør jeg hvis mobilen ringer. Da får den endten bare ringe eller så stopper jeg i en busslomme. 

Samme her[:)]

Nei!!!!
Ønsket meg iphone sånn at det ikke ville gå lenger.
For alles sikkerhet.

Før kunne jeg skrive melding i blinde! Uten å tenke på det! Så da turte jeg noen ganger, hvis jeg satt i stillestående kø i rushen.

Men nå har jeg touchtelefon og da må jeg følge med på hva jeg gjør, så da velger jeg jo selvfølgelig å følge med på veien og venter med meldingen til jeg har parkert.

NEI NEI NEI! Snakker ikke i tlf heller for den saks skyld! 

ORIGINAL: BelleHelene

Nei, og syns det er skammelig at folk gjør det[:@]

enig...og veldig egoistisk at de ikke har tanke for andre enn seg selv...

Nei! Og jeg syns de som gjør det er noen korttenkte, egoistiske idioter[>:]

Jeg er veldig lite avhengig av mobben til at jeg må svare på meldinger mens jeg kjører... Men det å ta tlf må jeg slutte med!! I såfall må jeg få meg sånne propper i ørene! [&:]

Det er sykt hvor mange som gjør det!
En ting er at dere setter dere selv i fare, men at dere setter andre i fare er uakseptabelt[:@]

ORIGINAL: H i l l a

Nei! Og jeg syns de som gjør det er noen korttenkte, egoistiske idioter[>:]

Akkurat det mener jeg og.

ORIGINAL: Looney

Ja[:o] både ringer og sender sms jeg[X(]

Du vet at hjernen din bruker flere sekunder ekstra på å reagere
hvis det oppstår en faresituasjon
fordi hjernen er opptatt med det som foregår på tlf??

Det er nettopp sånn idioti som kan skape farlige
og dødlige situasjoner hver eneste dag.

Håper for dine medpassasjerer og medtrafikkanter at du slutter[:@]

Nei!
Og ihvertfall ikke nå med touchtelefon.
Det finnes ingen unnskyldning for å sende sms. Ikke bare et "ja" - ingenting. Det er livsfarlig uansett, for hjernen kobler seg ut for å konsentrere om mobilen selv om det er snakk om to sekunder.
Skjønner man ikke det bør man få hjelp et sted, eventuelt prøve å se en film om sms og bil!

Back
Topp