Sen barnebursdag på en hverdag?

Hadde bursdag for min eldste på syv. Da hentet vi alle ungene like etter skolen halv to, og ferdig klokken 16. virket som det fungerte bra for alle. Krevde selvsagt at man må kunne ta fri fra jobb. Ellers liker vi å feire i helgene. Liker best om bursdagene holdes mellom 12 og 17.30. Da ødelegges ikke kveldsrutinene. Heller ikke bra med sukker og snop like før leggetid

I bhg var de fleste feiringene lagt til helgene. Synes selv 19 er sent i ukedagene, spesielt for eldste som trenger å legge seg da. Her har vi også 2 (snart 3) yngre søsken som evt av og til må dras med ifm henting og levering (jeg jobber turnus så om bursdagen havner på en dag jeg er på kveldsvakt så må mannen dra med alle ungene for å levere og hente). Etter alt eldste begynte i 1. klasse i høst har bursdagene begynt å havne i ukedagene, gjerne fra 17-19. Mange er gjerne ikke hjemme før i 16 tiden, så greit å ha tid til å få samlet unger og kledd dem om før det er avgårde til bursdag også. Utfordring med helgene seg jeg nå for eldste er at mange velger å reise på hytten da og vi risikerer at nesten ingen kommer.

Her i huset jobber vi begge tredjehver helg hver, så siste tredje helga har vi sammen. Da har vi lyst til å tilbringe tiden med barna :) så jeg foretrekker definitivt i hverdagen, vi er bare forskjellige :p

godt poeng, men en bursdag er gjerne to timer på en søndag? Eller kanskje det bare er her :) For min del er det bare fint om ikke absolutt alle har anledning :p

godt poeng, men en bursdag er gjerne to timer på en søndag? Eller kanskje det bare er her :) For min del er det bare fint om ikke absolutt alle har anledning :p
Det er gjerne to timer (eldste har kun vært i to bursdager da, så ikke stor erfaring:p).
Vi har forskjellige hverdager og helger, alle sammen, slik er det jo bare :happy:

her har jeg ikke noe fast helg, kveld eller natt, men må trå til når det er behov. Og kan tilsvarende ta meg fri når det er mulig uansett hvilken dag det er :)

deilig da. Kjenner behovet for samme. Men kan ikke redusere stillingen.

Back
Topp