Sen barnebursdag på en hverdag?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Dere som har litt mer erfaring med barnebursdager enn jeg har. Vil dere tenke at en barnebursdag til en 5 åring som slutter kl 19 på en hverdag er litt sent?
Her har barna blitt invitert til det og mine på 4 og 5 legger seg vanlighvis kl 18.30 og jeg synes da det ble litt i overkant sent med en bursdag som slutter etter vanlig leggetid på en hverdag. Lurer derfor på om jeg er alene om å tenke det. Er det vanlig med så sende bursdager til 5 åringer?

Her har frøkna vært i til sammen to bursdager, en ifjor og en iår. Da har det vært kl 16-18, som jeg syns er veldig fin tid :)

Synes det blir sent ja, men kommer litt an på om barnet må opp tidlig dagen etter.

Jeg som har hatt barn som la seg rundt 1830 selv i den tiden, syns det hadde blitt litt sent ja. Men for en sjelden gang i blant hadde det gått fint da.

Selv om min la seg kl 20 som 5 åring å, så synes jeg det er sent. Noen år ut på barneskolen er det innafor synes jeg :)

Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er alene om å føle at det blir litt sent. Er enige med flere her at grensen går ved kl 18 for meg. Har valgt å takke nei og sagt at det blir for sent. Barna ville ikke hatt overskudd så sent til fest og morro, for ikke å snakke om å stå opp tidlig dagen etter

Det går jo ann å gå, og så avslutte det halv syv.

vi har måtte forlate bursdager av forskjellige grunner før selskapet egentlig har vært ferdig. Ungene får bare med seg en evt godtepose i det de går ut av døra, så har det ikke vært noe problem her.

Det skjer jo ikke hver dag, så tenker ikke det hadde vært noe problem. Her er bursdager som regel i helger mellom 12 og 16

I barnehagen til 5åringen min har det vært vanlig at dersom man holder bursdagen på en hverdag, så er det fra 17-19, men man kan jo selvfølgelig velge å hente barnet før. Jenta mi legger seg 19.30, så når vi hentet kl 19 etter bursdag, så er det rett på badet, tannpuss og i seng når vi kommer hjem. De aller fleste prøver dog å legge det til en lørdag eller søndag, og da blir det alltid 14-16.

Uansett så må man jo se ann sitt eget barn og det blir for sent eller ikke ut i fra rutiner og hva de er vandt til/tåler.
Går også ann å ta det opp med foreldregruppa i barnehagen som en tilbakemelding dersom det ofte blir på de tidspunktene og man føler at man må si nei hver gang, fordi det blir for sent for barnet.

Jeg hadde hatt store problemer å levert o bursdag klokken 16, måtte jo henta 15,30 senest for å rekke å skifte og levere de, slutter på jobb rundt 15,30.

men forstår jo 19 kan bli sent men handler jo om å tenke begge retninger på bursdager. Er det mange bursdager er det kibt alle helgene fremover også går...

Det går jo ann å gå, og så avslutte det halv syv.

vi har måtte forlate bursdager av forskjellige grunner før selskapet egentlig har vært ferdig. Ungene får bare med seg en evt godtepose i det de går ut av døra, så har det ikke vært noe problem her.

ja det går ann å gå før, men jeg troe faktisk at det hadde opplevdes verre for de enn å ikke gå

Alt for sent, max 18.00 tenker jeg.. min eldste hadde tålt det helt fint, hun er full i energi fra morgen til sent på kveld, men mellomstemor er stupeklar kl.18.30

ja det går ann å gå før, men jeg troe faktisk at det hadde opplevdes verre for de enn å ikke gå
Jeg ser den. Og det er jo du som kjenner din unge. Her har det gått veldig fint. Vi har måtte forlate diverse selskaper oppigjennom før de egentlig er ferdig, og det har alltid gått greit faktisk. Men igjen, unger er ulike. :Heartred

her er utfordringen at han vil være då trøtt i barnehagen dagen etter at det ikke vil være noe greit for de

Unger er såklart forskjellige. For mine hadde det gått fint, de hadde bare fått beskjed om at når vi kommer hjem er det rett på badet og i seng. Mine legger seg rundt halv åtte-åtte. På badet kl 19 ca.

Synes det er for sent for 5 åringer. Tenker til kl. 19 er greit når de er fra 7 år og opp.

Men er ikke dere foreldre med på feiringen når de er 5? Isåfall ville jeg bare hatt med matboks og dratt litt tidligere om barna ble sliten .

Jeg er veeeldig streng med leggetid, men barna får gå i bursdag så langt det lar seg gjøre. Og det å strekke leggetid et par ganger i året, er innafor etter min mening. Blir barnet trøtt tidligere, hadde jeg heller gått tidligere, enn å droppe bursdagen helt.

Det her mener jeg faktisk ikke vondt på noen som helst måte, men barna husker bestandig de bursdagene de ikke fikk reist i. Barna i bhg/skole snakker jo som om det er det eneste som skjer i ukene frem til/etter bursdagen. Vi klarer å tilpasse oss, selv om det egentlig ikke er det vi ønsker, noen få ganger i året. ❤️

Back
Topp