Selvpleie og barbering!

M

Moderator Kristin

Guest
Dere begynner jo å komme et godt stykke på veg nå, og det er ikke alt som er like lett når du ikke ser tærne dine lenger.

Jeg tenker da spesielt på barbering av legger og underliv. Får dere fortsatt til dette selv? Får dere hjelp av mannen? Eller lar dere det bare gro til fødselen er over?
Er dere redd for hva jordmor tenker om dere ikke er barbert når dere ankommer fødestuen?

Dette sier jordmødrene om barbering av underliv for fødsel!
 
Mer redd for hva jordmor sier om jeg er barbert ettersom sykehuset har gitt barberingsforbud siste mnd (som jeg føler er litt uaktuelt å følge når man gjerne vil tørre å gå i bikini).
 
Barnevernet ikke nedentil tett mot fødsel:)
 
Barberer så lenge jeg klarer for egen del, gir katta i hva jordmor måtte tenke den dagen fødselen starter, hun/han har nok sett det aller meste allerede!
 
Det er et prosjekt, men får det nå til på et vis. Resultatet blir det så som så med. :D
Det bryr meg midt på kneet hva jordmor måtte mene om akkurat det punktet. Har aldri hørt noe om forbud på sykehuset her, så tar det nok en stund til.
 
Leggene går fremdeles fint. I forhold til fiffi har jeg blitt sjukt kreativ, men det er for min egen del, bryr meg virkelig ikke hva noen andre tenker om det :)
 
Her vokses det hos salong, varer så lenge at smerten er verdt det. Barbering fører til sikksakkmønster og blir ikke bra her for å si det sånn. Kommer ikke til å vokse altfor tett opp mot termin da, men forsøke å få tatt det en uke eller to før. Tror det kan være ganske kjekt mtp renselen osv:)
 
Barberer leggene uten problemer.
Barberinga nedentil blir litt basert på flaks. :hilarious:
 
Hvorfor skal man ikke barbere seg nedentil når det nærmer seg fødsel?
 
Infeksjonsfare. Vet de har "forbud" mot det på Haukeland, ikke hørt noe om det på SUS.
Men leser at det kan øke infeksjonsfare hos andre kvinner på avdelinga også? Skjønte ikke den helt.

Kan man få infeksjon i underlivet?
 
Barberer selv, hender seg at leggene ser ut som en slagmark med hinderløyper av både blod og hår, men det får bare være. Foreløbig går det greit, gruer meg til jeg ikke klarer å gjøre den jobben selv.. Hva de tenker og mener om synet som møter de på føden orker jeg ikke tenke på.. Ungen må jo ut enten jeg er nybarbert eller ei, uansett så..
 
Barberer selv, hender seg at leggene ser ut som en slagmark med hinderløyper av både blod og hår, men det får bare være. Foreløbig går det greit, gruer meg til jeg ikke klarer å gjøre den jobben selv.. Hva de tenker og mener om synet som møter de på føden orker jeg ikke tenke på.. Ungen må jo ut enten jeg er nybarbert eller ei, uansett så..
De bryr seg vel kun om infeksjonsfare, ikke om hvordan ting ser ut.
 
Back
Topp