Selvmord

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Misin

ORIGINAL: Trude Ellerei

Veldig sterkt tema dette.
Jeg lurer på hva det gjør med en person at en i nærmeste krets truer med selvmord av alle slags grunner, eller faktisk gjennomfører det.

Jeg kommer fra en liten plass, hvor selvmordsstatistikken er altfor høy. Svigermoren min gjorde dette; truet med selvmord. Hun svingte veldig i humør, fra høyt oppe til langt nede. De gangene hun var lengst nede, ringte hun å ba om å få bli innlagt. Men i følge legene var hun ikke syk nok. Hun truet ofte med å ta livet sitt, trodde ikke at noen var glad i henne. Men som mange sa; De som VIRKELIG er syke, kommer ikke med slike trusler..

Vel, min kjære svigermor lyktes til slutt. [:(] Så det er så vanvittig skummelt å avskrive trusler med at det bare er trusler.. Det i seg selv er et rop om hjelp.

Og som svar på spørsmålet til HI, jeg synes ikke det er en egoistisk handling, men for pårørende kjennes det ut som en egoistisk handling..

Mange av de som har gjennomført selvmord har truet med dette gjentatte ganger.. prøvd før også.. og så får de det til ved en senere anledning

Og mange har aldri truet med det før.

Back
Topp