Selvfølgelig kan barna få brukte gaver!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Fornærma? Virkelig? Hjelpes, jeg blir litt sjokkert kjenner jeg.
Om de kjøper brukt eller nytt spiller ingen rolle fo rmin del, de kjøper faktisk en gave for å vise at de setter pris på oss..
Ok, skjønner ikke hvorfor du blir sjokkert? Det er ikke vanlig at vi gir bort brukte ting som gaver i min familie og vennegjeng. Her arves det, og vi gir bort masse til hverandre. Jeg ser ikke vitsen med å pakke inn brukte ting hjemmefra og gi det til noen andre. Da spør jeg heller om de vil ha noen brukte greier og gir det bort, men ikke innpakket under juletreet.

Jeg synes det er forskjell på å gi bort brukte ting gratis i gave til andre personer en kjenner, og å feks kjøpe en nokså ny brukt sykkel til sin egen datter:p
Enig!

Fornærma? Virkelig? Hjelpes, jeg blir litt sjokkert kjenner jeg.
Om de kjøper brukt eller nytt spiller ingen rolle fo rmin del, de kjøper faktisk en gave for å vise at de setter pris på oss..
Ja men hvorfor er det en forskjell?
Om barnet ditt driver med en dyr idrett som fe..ks sykling, hdde du aldri da kunne køpt en brukt racingsykkel? De syklene koster jo masse.
Hvorfor stiller du spørsmål til deres svar egentlig? La folk ha andre meninger enn deg uten å bli sarkastisk av den grunn..

Ja men hvorfor er det en forskjell?
Om barnet ditt driver med en dyr idrett som fe..ks sykling, hdde du aldri da kunne køpt en brukt racingsykkel? De syklene koster jo masse.
Syns du sporer av litt nå :) kan gi brukt racingsykkel når som helst på året. Hadde ikke kjøpt brukte klær og leker og pakket de inn og satt dem under juletreet til andrea barn, nei.

Hvorfor stiller du spørsmål til deres svar egentlig? La folk ha andre meninger enn deg uten å bli sarkastisk av den grunn..
Jeg er ikke sarkastisk i det hele tatt, jeg undrer meg over og derfor spør jeg. Er ikke de tlov eller?
Trodde vi var på et diskusjonsforum jeg, da må man vel få lov til å spørre om hvorfor folk tenker som de gjør

Synes det er VEEEELDIG stor forskjell på racingsykkel og ei togbane som var eksempelet. Og om han blir int. i det, må han bli med å jobbe litt for å få noko så dyrt.
Ok, godt vi er forskjellige. Jeg synes det er viktig å tenke på miljøet i grunn, om han får brukte leker hadde han ikke brydd seg heldigvis.

Ok, godt vi er forskjellige. Jeg synes det er viktig å tenke på miljøet i grunn, om han får brukte leker hadde han ikke brydd seg heldigvis.

Ja, heldigvis er me forskjellige :) Eg synes gjenbruk er viktig, og har null problem med å gi/få eller kjøpe brukte leiker, men da er det i kvardagen han evt får det.

Jeg er ikke sarkastisk i det hele tatt, jeg undrer meg over og derfor spør jeg. Er ikke de tlov eller?
Trodde vi var på et diskusjonsforum jeg, da må man vel få lov til å spørre om hvorfor folk tenker som de gjør
Ja å si du blir sjokkert er på grensen til sarkastisk og er ikke en måte å diskutere på? Da kunne du spurt; "hvorfor hadde du blitt fornærmet". Ja det er et diskusjonssforum men synes at så mange bare slenger ut det første de tenker uten å tenke på at det sitter noen i andre enden.

Ja, heldigvis er me forskjellige :) Eg synes gjenbruk er viktig, og har null problem med å gi/få eller kjøpe brukte leiker, men da er det i kvardagen han evt får det.
Men tror du barnet ditt hadde reagert på brukte gaver? Stort sett tror jeg det er foreldrene som hadde reagert , ikke barna

Ja å si du blir sjokkert er på grensen til sarkastisk og er ikke en måte å diskutere på? Da kunne du spurt; "hvorfor hadde du blitt fornærmet". Ja det er et diskusjonssforum men synes at så mange bare slenger ut det første de tenker uten å tenke på at det sier noen i andre enden.
Nei , nå må du gi deg. Jeg ble faktisk sjokkert, helt uten å være sarkastisk i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor du blander deg inn i det heller i grunn, var ikke deg jeg svarte.
Nå kjenner jeg at jeg ble irritert.

Nei , nå må du gi deg. Jeg ble faktisk sjokkert, helt uten å være sarkastisk i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor du blander deg inn i det heller i grunn, var ikke deg jeg svarte.
Da skjønner ikke jeg at du blandet deg med det de svarte heller for det var ikke til deg de svarte:p

Men tror du barnet ditt hadde reagert på brukte gaver? Stort sett tror jeg det er foreldrene som hadde reagert , ikke barna

No er han 10 mnd på julafta og kjem ikkje til å bry seg ein døyt om gaver generelt. Vil tru papiret blir den store hitten ;)
Og det er mulig han ikkje ville reagert når han var fem år eller 10 osv, men eg som mor ville ikkje kjøpt brukt til den dagen.

Nå kjenner jeg at jeg ble irritert.
Jeg synesbare du kunne ordlagt deg på en bedre måte. Enkelt og greit

No er han 10 mnd på julafta og kjem ikkje til å bry seg ein døyt om gaver generelt. Vil tru papiret blir den store hitten ;)
Og det er mulig han ikkje ville reagert når han var fem år eller 10 osv, men eg som mor ville ikkje kjøpt brukt til den dagen.

Hehe, ja det er godt mulig papiret blir den store hiten, det ble det første året til poden husker jeg.

Jeg har kjøpt en brukt gave til min nevø på 16. Han får en kjøredress (til bilcross). De koster mye ny, og han kommer etter all sannsynlighet til å vokse ut av den...

Her er det såpass "enkelt" at har man ikke råd til de dyre gavene, så gis det penger for å hjelpe med sparing og man må spare seg opp til det selv. Nevøen min f.eks ønsker seg gocart ting, som er altfor dyrt både nytt og brukt. Derfor må han spare seg opp til det selv, men får heller penger i gave som hjelp på sparinga :)
Sånn er jeg oppvokst, og sånn vil jeg at mine barn skal vokse opp. Men har ikke noe imot å kjøpe brukte ting.
Jobben min er å gjøre gamle møbler nye f.eks... :)

jeg kjøper så å si kun brukt. Og har absolutt ingen betenkeligheter med å gi noe brukt til jul, hvis jeg skulle kommet over det til jul. Vi har ganske romslig økonomi, så vi har råd til å kjøpe nytt. Men jeg ønsker ikke at barna mine skal vokse opp med de verdiene, at alt skal være nytt. Gjenbruk og resirkulering står høyt her i familien. Og vi er ikke gjerrige altså, vi bruker heller penger på økologisk mat osv.

Her er det såpass "enkelt" at har man ikke råd til de dyre gavene, så gis det penger for å hjelpe med sparing og man må spare seg opp til det selv. Nevøen min f.eks ønsker seg gocart ting, som er altfor dyrt både nytt og brukt. Derfor må han spare seg opp til det selv, men får heller penger i gave som hjelp på sparinga :)
Sånn er jeg oppvokst, og sånn vil jeg at mine barn skal vokse opp. Men har ikke noe imot å kjøpe brukte ting.
Jobben min er å gjøre gamle møbler nye f.eks... :)

Off topic, og trur eg har spørt om detta før: er du møbelsnekkar eller noko slikt?

Back
Topp