Selv-inseminering.

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Oppdatert! Bruker ikke denne metoden mer, funker fint på gamle måten nå. Men om noen blir nysgjerrige, så bare les alt som har blitt skrevet :)

Noen her som har prøvd seg på å inseminere hjemme selv?
Vi har et stort problem med at kjæresten ikke får til å komme, og har derfor tenkt å prøve å inseminere selv istedet.
Altså få mannen til å tømme seg i et beger, og deretter føre det inn i skjeden med en sprøyte (uten spiss selvfølgelig). Synd at vi har såpass problemer at vi må prøve dette istedet, men synes det er en lettelse også.
På dette viset så slipper vi også stresset med å time samleie til el hver måned. Vi begynner å få den følelsen at vi må ha sex da og da, og når kjæresten da ikke får det til så blir dette et ekstra frustrasjonsmoment for han.
Hadde håpet noen her har erfaring med det, selv om det sikkert ikke er den mest normale måten å gjøre det på ;)
Om du synes dette er helt feil måte å gjøre det på, så er det best om du holder den meningen for deg selv. Vi har tenkt lenge på dette og funnet ut at dette løser mange problemer for oss :)

Last edited:
Hvor lenge lever sædcellene i en kopp? Får de nok "fart"? :)

Jeg tror nok det skal gå bra. Bare pass på å holde kopp og sprøyte varme! Sædceller tåler dårlig kaldt og for varmt miljø... Synd dere sliter sånn med samleie, men flott at dere sammen har kommet frem til en mulig løsning! Håper det er dette som skal til for at det skal klaffe. :) Ellers er det mulig å få inseminasjon på sykehus også, hvis dere ikke klarer det selv. Men da må dere til legen først da. :)

Har ikke heller vurdert å få hjelp med problemene ? Har desverre ingenting fornuftig å komme med :/

Det burde jo gå fint, jeg regner med dere planlegger å bruke "ferske varer". Dersom de holder rett temp, så varer de jo en stund. Men siden de uansett må oppevares korppstemperert er det jo like greit å bare gjøre det.

Hvor lenge lever sædcellene i en kopp? Får de nok "fart"? :)
Litt usikker, men leste noe sånt som ca ei halvtime. Men for min del så trenger de bare overleve i noen minutter, så snart mannen har gjort jobben sin så skal de rett inn i meg uansett. Han har ikke noe problem å komme selv, bare sliter når det kommer til sexen forresten :)

Det burde jo gå fint, jeg regner med dere planlegger å bruke "ferske varer". Dersom de holder rett temp, så varer de jo en stund. Men siden de uansett må oppevares korppstemperert er det jo like greit å bare gjøre det.
Rett ut i koppen for deretter å føres inn i meg, så det skal nok gå bra :)

Har ikke heller vurdert å få hjelp med problemene ? Har desverre ingenting fornuftig å komme med :/
Det er nok en ganske langvarig prosess å få tukt på problemene hans, og da ser vi på dette som en grei løsning frem til det. Men vi tenker å ha regelmessig sex utenom dette også, bare uten presset ved at han må slite lenge nok til han kommer :) Og så snart vi får bukt med problemet så dropper vi sprøytene :)

Jeg tror nok det skal gå bra. Bare pass på å holde kopp og sprøyte varme! Sædceller tåler dårlig kaldt og for varmt miljø... Synd dere sliter sånn med samleie, men flott at dere sammen har kommet frem til en mulig løsning! Håper det er dette som skal til for at det skal klaffe. :) Ellers er det mulig å få inseminasjon på sykehus også, hvis dere ikke klarer det selv. Men da må dere til legen først da. :)
Dette tenkte jeg ikke på. Holder det med romtemperatur eller bør det være kroppstemperatur? :) Håper virkelig dette fungerer jeg også :) Om ikke så blir det sykehus for å få hjelp ja :)

Dette tenkte jeg ikke på. Holder det med romtemperatur eller bør det være kroppstemperatur? :) Håper virkelig dette fungerer jeg også :) Om ikke så blir det sykehus for å få hjelp ja :)

Kroppstemperatur. Men tror nok det holder hvis du har for eksempel koppen inntil kroppen og sprøyta innunder armen eller lignende. Bare det ikke kommer rett i kald beholder. Men hvis det er snakk om sekunder/minutter er det nok ikke noe voldsomt problem. :) Vet om en som gjorde dette og hun varmet sprøyten inni BHen.. Haha.. :P

Kroppstemperatur. Men tror nok det holder hvis du har for eksempel koppen inntil kroppen og sprøyta innunder armen eller lignende. Bare det ikke kommer rett i kald beholder. Men hvis det er snakk om sekunder/minutter er det nok ikke noe voldsomt problem. :) Vet om en som gjorde dette og hun varmet sprøyten inni BHen.. Haha.. :p
Tusen takk for svar :)
Haha. Hørtes ut som en god ide ;) Der kan den jo ligge en liten stund også :p

Og så er vann helt døden for sædceller, så det må ikke være vannrester i koppen eller sprøyten ;) Lykke til!

Det er nok en ganske langvarig prosess å få tukt på problemene hans, og da ser vi på dette som en grei løsning frem til det. Men vi tenker å ha regelmessig sex utenom dette også, bare uten presset ved at han må slite lenge nok til han kommer :) Og så snart vi får bukt med problemet så dropper vi sprøytene :)
Må være fryktelig frustrerende for dere begge. Håper det funker for dere :D lykke til. Hold oss oppdatert da, blir spennende å følge med på .

Må være fryktelig frustrerende for dere begge. Håper det funker for dere :D lykke til. Hold oss oppdatert da, blir spennende å følge med på .
Det er det. Det tærer på selvtilliten til kjæresten ihvertfall, selv om jeg gjør mitt beste for å få han til å forstå at jeg ikke klandrer han :)
Tusen takk! Skal prøve å oppdatere dagboken min så ofte som mulig om fremgangen, og om det fungerer så skriver jeg selvfølgelig et nytt innlegg ;)

Kun ut i fra el-tester, så vet ikke om egget løsner da, men tenkte å prøve og se hvordan det går :)

Vurdert å begynne å tempe? Jeg begynte med det forrige mnd, og jeg har virkelig sett lyset :P Kan i hvert fall anbefales! Så slipper du å inseminere mer enn nødvendig ;)

Jeg tenkte tanken på noe lignende nå ved sist EL da jeg hadde så store smerter :P Vi fikk det til, men artig å høre at noen andre tenker seriøst på å gjøre det. Spent på å høre om det funker! Lykke til :)

Back
Topp