Sele *inspirert*

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: sorciere_

Kva synes de om folk som går med barna sine i "band" når dei er i byen osv?

Dyr går i bånd, ikke unger. Tenk deg det synet, da.. Ungen i bånd i ene hånda og bikkja i bånd i andre.. [8D]

haha[:)] Her om dagen når vi var på skogstur stoppet vi ved et vann for å spise litt. Endte med at jeg tok flexibåndet av bikkja og satte det på ungen. Bikkja er veldig lydig, mens jenta mi ville bade i det iskalde vannet. Så jeg tok ikke sjangsen. Funket helt greit det [;)][:D]

Jeg tenker at ungen sikkert er veldig flink til å stikke av! hehe.
Kunne selv ha gjort det når snuppa lærer seg å gå og vi går et sted det er masse biler eller på flyplassen eller noe....

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Syns ingenting om det..? Altså...jeg mener ingenting om det,..
Hadde nok ledd litt og tenkt stakkars foreldre,ungen er sikkert i sin verste trass og de tar ingen sjangser....

Tenker vertfall ikke noe negativt..

sign

ORIGINAL: Lillesnille

ORIGINAL: nancy drew

ønsker meg slik... småen er kspert på å komme seg løs... ønsker meg også løpestreg til han utenfor, meeeeeeeen

da monterer du en løpestreng [8D] hihi.. skulle likt å sett de naboene.. spss de som er på babyverden [8D]

moren min hadde løpestreng da hun var liten[:D][:D]

eg hadde det når me var i dyreparken i sommer på lillesøster.
Fekk mange rare blikk,men og mange som komenterte kor smart det i groen var.
Hun blir 2 år i nov,og er overallt. ikkje vill hun bare sitte i vogna heller,så hun var like glad hun om eg hadde sele på henne.

Jeg har brukt gåsele på jenta mi på flyplasser å sånne store ukjente steder med veldig mye mennesker. men ikke på kjøpesenteret..

Har fått flere kommentarer fra ukjente, om at det var veldig smart.. [:)]

Jeg utfordrer dere som sier det er forferdelig til å tilbringe en dag med datteren min i et trafikkert område. Hun løper avgårde, nekter å stoppe og flyr. Selvom hun er opplært til at sånt gjør man ikke og det ikke er lov. Jeg har konkludert med at det er bedre med sele enn en flat unge. Men det er meg da. Kanskje jeg bør gi henne litt juling istedet for å få kustus på henne.

Planlegger å kjøpe gåsele til gutten min. Han skal slippe å ha det på i nabolaget,i skogen og denslags. Men neste år da vi skal mellomlande både i London og LA,på vei til Hawaii skal han bruke det på flyplassen og sikkert på Hawaii også.

ORIGINAL: Labambie

Jeg utfordrer dere som sier det er forferdelig til å tilbringe en dag med datteren min i et trafikkert område. Hun løper avgårde, nekter å stoppe og flyr. Selvom hun er opplært til at sånt gjør man ikke og det ikke er lov. Jeg har konkludert med at det er bedre med sele enn en flat unge. Men det er meg da. Kanskje jeg bør gi henne litt juling istedet for å få kustus på henne.

Tar utfordringen. Jeg foreslår strømhalsbånd[8D]

Nei, seriøst ser jeg ikke det nedverdigende i å ha ungen i bånd. Har aldri brukt det på mine barn, men så bor vi innerst i en blindvei med utrolig lite trafikk og ellers egne gangstier overalt. Jeg hadde ikke hatt mange betenkeligheter med å bruke bånd. Det er jo ikke sånn at man binder dem utenfor butikken for å slippe å passe på de...

ORIGINAL: Sinikka

ORIGINAL: sorciere_

ja, for kan ærlig seie at eg er ein av dei som såg stygt på mødre med ungane i band... Ikkje ofte eg har sett det, men eg blei såå provosert når eg såg det... Tenkte stakkars ungar, i band som ein hund, foreldre som ikkje gidder å passe på osv...

men no... no skjønner eg poenget... har ein liten tass som ikkje kan å krype skikkelig ein gong, men pinadeg ikkje berre-berre å holde auge med han heile tida likevel:P Så når ein ferdast der det er trafikk eller fare for avstikking... ja, då trur eg pinadeg eg kjem til å gjere det også:P

Lærer så lenge ein lever;)

Man blir ganske så vant til kamelhår i kjeften etterhvert. [8D]

Jeg ser poenget. Det er enkelt å si at foreldrene skal kunne holde øye med ungene, men er det en ting jeg vet så er det at unger er sååå forskjellige og går noen med barna i seler så har de sikkert en god grunn til det. Heller det enn at de løper ut i trafikken tenker jeg da.

Jepp... Det er alt for lett å dømme foreldre ;p men ja, heller sele! eg skjønner jo no at det er eit sikkerhetstiltak.. Det er jo ikkje akkurat fordi foreldra har lyst å vere slem mot ungen ;p

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Syns ingenting om det..? Altså...jeg mener ingenting om det,..
Hadde nok ledd litt og tenkt stakkars foreldre,ungen er sikkert i sin verste trass og de tar ingen sjangser....

Tenker vertfall ikke noe negativt..

Signerer.

Vi har brukt sele i tette folkemengder og på flyplasser i rushtiden, når vi er redd for at han alt for raskt skal forsvinne for oss. Det er ikke så lett å passe på en veldig aktiv 1-åring når du har mye bagasje å holde styr på. Alternativet ville vært å feste ham i vognen, eller bære i bæresele, til tross for at han sterkt ønsker å gå selv. Klarer ikke å se hvorfor noen synes det er bedre? Barn er jo mye friere i bånd enn de er sittende i vogn...

Back
Topp