Sekundær infertilitet...utredning og frustrasjon

Hei, koselig at du har en datter som er nøyaktig like gammel som min <3 ja det er det jeg holder på med med alle disse prøvene. Nå skal jeg ta siste blodprøve(!) på mandag.

Oppdatering på litt av det som har hendt siste uke:
Fastlegen tok kontakt å lurte på om jeg hadde fått time hos gyn. Siden hun henviste meg i februar..jeg sa jeg var i mai. Da jeg ikke fikk time før.
Fastlegen hadde altså ikke fått oversendt papirer og ante ikke at jeg hadde vært der eller noe om at jeg var startet utredning! Hun innhentet infoen selv,og to dager senere hadde jeg fått brev om ny time i november, før jeg var ferdig med alle blodprøvene! Ble litt glad over at det faktisk skjer noe og at fastlegen tydeligvis har kontaktet sykehuset, for å følge opp.
Skal høre etter svar på blodprøver når alle er tatt, så kan jeg forberede meg på hva som blir neste skritt.. Tror nok de viser at jeg ikke har EL.
Er også glad timen var hos NY gyn,kanskje hun er mer imøtekommende.
Synd at det er så fryktelig lang ventetid. Innser at 2015 utelukkende har dreid seg om dette, venting,henvisning og mere venting.
2014 dreide seg bare om å prøve på egenhånd... Kjenner vel litt på hvor stor plass dette tar i livet mitt :-(
Så bra at legen tok tak da! Jeg har ikke blitt henvist til gyn enda...regner med det er fordi de fant noe på blodprøvene..begynte med behandlingen for prolaktin nivået denne uka med beskjed om hvis jeg ikke var blitt gravid innen mars ble jeg henvist videre til ivf. Syns å 2015 har vært bare venting,ikke bare bare å ta blodprøve på rette dager når man har så ustabil syklus! Håper vi begge får positiv g.test snart ;)

Føler med deg :( Vi prøvde i ca 2 år før det klaffet, da hadde jeg så si ikke mensen en gang så ikke rart... Utrolig irriterende når alt av prøver var fine. Ting tok veldig lang tid med hjelp osv her også. Vi dro på kjærestetur til Tyrkia, og der kjøpte jeg med meg Klomen som er samme funksjon som pergotime her i Norge. Ble gravid på 2 mnd med det, så det var ikke mer som skulle til en ekstra hormoner til meg iallefall. :)

Nå som vi prøver på nr to tok jeg kontakt med privat gyn. for å få svar fort. Alt var bra nå også, tok ul av eggledere og sjekka om de var tette osv. Fikk dra hjem med resept på pergotime, snillere gynekologer skal man lete lenge etter!!!

Så flott! Hadde jo trodd at jeg kvalifiserte til å få pergo siden det allerede var tatt blodprøver som ikke var helt bra (vet ikke eksakt hva som var med dem, men fastlegen sa hormonprøvene var litt utenfor normalverdier)

Men etter fem måneder er jeg da endelig i mål med blodprøvene.
Krysser alt jeg har for at det kan rette seg med hormoner. Virker skremmende med mye av de andre tingene man skal igjennom ved slik utredning.

Oppdatering i denne ventetiden:
Var i dag hos fastlegen for å høre hva blodprøvene sa slik at jeg visste hva neste steg i utredningen ble, skal til gyn neste måned.. De viste ingen eggløsning, noe jeg var forberedt på. Videre sa legen at gyn hadde sendt henne neste steg i behandlingen som ville være pergotime. Så sier fastlegen at det kan jeg få allerede idag fra henne! Gjett om jeg ble glad. Legen min syntes også dette hadde tatt veldig lang tid,men at det var vanlig behandling å ta blodprøver i trebsykluser, men så klart har ikke alle like lange sykluser som meg da

Nå venter jeg mensen i disse dager så da får jeg starte opp! Legen min hadde mye positive erfaringer med pergo, det hjalp også på å høre :)

Har en datter født mars 2012,og vi ønsker oss veldig nr 2. Nå har vi prøvd i nærmere to år og jeg holder på å gi opp..

Har alltid hatt lange ustabile sykluser. Opptil 80 dager på det værste. Nå er de "bare" opp mot 50.

Ble henvist av fastlegen til gyn. Da hadde vi prøvd ett år. Måtte vente tre mnd. på time!
Fastlegen trodde det var syklusen som var problemet.

Følte at møtet med gyn. var en nedtur.
Undersøkte med innvendig ul.og sa det så fint ut. Fortalte jo henne dette med syklusene og at jeg aldri hadde fått noe positiv el-test.

Hun brydde seg ikke noe med det
Ville jeg skulle ta blodprøver i tre sykluser! Knakk helt sammen, det betydde jo så uendelig mange måneder til å vente når syklusenene er så jævla lange!
Føler jo bare på meg at problemet ligger der..at jeg ikke har EL..
Er snart i mål med siste blodprøve,tok nesten ett halvt år,kommer til å ringe å be om ny time med en gang..spent på hva som skjer videre. Det eneste hun informerte om var at det kom sikkert til å klaffe av seg selv, og siden vi hadde barn fra før stilte vi bakerst i en evt. prøverørs-kø...oppløftende ord

Har vært så frustrert og lei meg i det siste. Synes det tar sånn på å alle spørr og lurer på om vi ikke skal ha flere barn..Vet ikke hva jeg skal si..i tillegg er alle rundt meg gravide og noen har fått to barn på denne tiden. Føler meg utrolig alene
Hei . Vi slet også lenge med nr 2. Alle prøver var normale. Fikk kikkehullsoperasjon og der var det sammenvokste eggledere og endometriose (hadde null symptomer på endo) de løsnet sammenvoksningene og 4 Mnd etter var vi gravide med nr 2. Vi slapp heldigvis ivf selv om vi var henviste. Nr 3 satt på andre forsøk :) Så hvis alt er normalt ellers ville jeg forsøkt å bli henvist til lapraskopi. Lykke til:)

Oppdatering i denne ventetiden:
Var i dag hos fastlegen for å høre hva blodprøvene sa slik at jeg visste hva neste steg i utredningen ble, skal til gyn neste måned.. De viste ingen eggløsning, noe jeg var forberedt på. Videre sa legen at gyn hadde sendt henne neste steg i behandlingen som ville være pergotime. Så sier fastlegen at det kan jeg få allerede idag fra henne! Gjett om jeg ble glad. Legen min syntes også dette hadde tatt veldig lang tid,men at det var vanlig behandling å ta blodprøver i trebsykluser, men så klart har ikke alle like lange sykluser som meg da

Nå venter jeg mensen i disse dager så da får jeg starte opp! Legen min hadde mye positive erfaringer med pergo, det hjalp også på å høre :)
:happy119

Hei . Vi slet også lenge med nr 2. Alle prøver var normale. Fikk kikkehullsoperasjon og der var det sammenvokste eggledere og endometriose (hadde null symptomer på endo) de løsnet sammenvoksningene og 4 Mnd etter var vi gravide med nr 2. Vi slapp heldigvis ivf selv om vi var henviste. Nr 3 satt på andre forsøk :) Så hvis alt er normalt ellers ville jeg forsøkt å bli henvist til lapraskopi. Lykke til:)

Regner med det blir neste steg om ikke pergo hjelper her. Alt har sett fint ut helt til nå da blodprøvene viser unormale verdier, noe jeg var forberedt på.

Ønsker deg masse lykke til! Og jeg ville faktisk ha byttet gyn og sjekka for alt mellom pco og endometriose. Jeg har også lange sykluser og pergotime hjalp på det, nå er vi igang med å prøve på nr to, så håååper jeg ikke må vente like lenge som deg, men min trøst er at jeg har en fantastisk gyn, det hjelper! Mange med lange sykluser har faktisk endometriose ( har selv), men da uten å merke noe, sammenvoksninger og cyster kan gjøre det svært vanskelig for kroppen å få det til selv, men etter en operasjon øker sjansene enormt! Verdt å sjekke ut :)

Ja tenkte å nevne det for gyn når jeg skal dit om tre uker, har fått ny gyn nå så er glad for det! Å veldig glad for endelig få prøve noe som kan hjelpe, føltes som bursdag å jul da legen min sa hun kunne gi meg pergo med en gang, ellers ville jeg ha mistet enda en syklus før gyn ville gitt meg det. Spent å se om det har virkning. I følge blodprøvene var jeg bare litt i underkant av hormoner på noen av verdiene. Tror selv jeg har hatt eggløsning i noen sykluser det siste året. Da på dag 30, noe som selvsagt ikke vises på blodprøvene jeg har tatt.

Back
Topp