Sekk i barnehagen

kosermeg

Forelsket i forumet
Hva har dere og hvor mange liter?
Jenta mi begynner nå 15.12. Og hun skal jo ikke ha den på ryggen enda, men jeg må jo ha noe å pakke klær i.

Har en liten sekk for å frakte klær til/fra bgh. Ellers er det kurver osv i bgh som klærne ska være i/på.

Jeg jobber i barnehage, og jeg har aldri sett noen av barna bruke sekk selv, ikke de største barna engang. Flere som har sekk, men det er alltid foreldrene som bærer. Så du kan like greit han en bag med skifteklær i, og heller vente med å eventuelt kjøpe sekk hvis ungene skal ha med på tur.

De går på tur på fredager, og da har dem med sekk. Hun har en Hello Kitty sekk, som er god og ergonomisk. Men ikke veldig stor.

Her bruker de egentlig ikke sekk i barnehagen. Man KAN ha det, men de har kurver osv, og de gangene vi tar med klær har vi det bare i poser, da har de også plastposer i barnehagen til skittentøy. Men her får de all mat i barnehagen da.

Bergans 12 l er en genial barnehagesekk!! :)

Han hadde Bergans 12 l som bhgsekk. Han bar den selv med tingene sine til/fra bhg og brukte den alltid på tur. Super sekk!

Hvis de skal bruke den på tur etterhvert så ville jeg kjøpt en med sånn klips foran på brystet, så sitter sekken best mulig :)

-Appen

Da frøkna her begynte i fjor fikk jeg beskjed om av andre foreldre at det var vanlig å ha en stor og en liten sekk. Kjøpte begge deler, men har aldri hatt behov for den store. "Alle" andre har det, men jeg ser ikke vitsen.. De blir jo ikke brukt og koster ganske mange penger..

Har aldri brukt en sekk for å frakte ting i vi, har sånn stor "bag" kjøpt på Ikea eller på Søstrene Grene.. Clas Olshon osv har også..

Det skal jo være med våte dresser, sko, matbokser osv, så får ikke plass i en liten sekk.

De har tursekker, da Bergans 12 liter, som de har på ryggen selv så klart.

Jeg jobber i barnehage, og jeg har aldri sett noen av barna bruke sekk selv, ikke de største barna engang. Flere som har sekk, men det er alltid foreldrene som bærer. Så du kan like greit han en bag med skifteklær i, og heller vente med å eventuelt kjøpe sekk hvis ungene skal ha med på tur.
Alle mine barn i barnehagen bærer sekk selv på tur, med niste. Selv de minste.

Kommer helt an på barnehagen. Der jeg jobber bærer barna sekk selv på langtur fra de er 2 år. En gang i uken er de tilbake i bhg til lunsj og går uten sekk, mens en dag i uken/annenhver uke spiser de lunsj ute. De har da med sitteunderlag, votteskift (ev annet skift) og vannflaske. Med 20 barn på en avdeling og barna trenger oppmot en halvliter drikke hver så blir det tungt for de voksne å bære med seg 10 liter med vann + til de voksne.

Se an behovet i bhg barnet går. Hvis hun trenger sekk så kjøp en 12l. Og en som sitter godt på ryggen med stropp rundt liv og bryst. Det beste er en stor posebag å ha klær i fram og tilbake - til et lite barn må du ha en liten sekk og da får du ikke plass til så mye allilevel. Feks når dress må hjem for vask.

Jeg har kun matpakke og vannflaske i sekken. Relativt liten McQueen sekk. Ekstra klær og skift har jeg i en tøypose, slike handleposer i tøy.

Vi har en Bergans 12l som blir brukt til å ta med klær til og fra. Han er bare 1,5 år enda og får alle måltidene i bhg.

Har en beckman, den minstr str. Hun bærer på denne selv i ny og ne, men er ikke ofte! Men jeg syns det er greit å ta med may og drikke i den. Når vi skal ut bare oss hender det vi har bleier og slikt i sekken, så var for all del ikke bortkastet. Ekstra klær i bhg har ungene i en egen boks på plassen sin.

Minstemann her denne fra Beckmann:
7l_blue_large.jpg

Lille storesøster på 3 har denne, Elg fra Helsport:
Elg_galleri0_medium.jpg

Og storebror på 5 har Beckmann:
500x500_beckmann_sekk_12l_blaa.jpg

De to eldste MÅ jo ha sekk siden de er ute på tur av og til. De bærer den selv. Minsten har jo bare matpakke i sekken sin nå men han arver storebror sin til neste år for den han har blir for liten etterhvert.

Her har gutta 12 liter:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp