Seaband?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Hjelper seaband mot svangerskapskvalmen? Jeg ser at noen på andre terminforum anbefaler det. Har du testet det ut, eller har tips til annet som kan hjelpe?

Last edited:
Jeg testet det ut sist, men synes ikke det hjalp. Har ikke orket å lete de frem for å prøve denne gangen..

Det eneste som hjelper er å spise hele tiden! Selv om det er det siste du vil. Jeg er møkk lei av å trykke i meg mat jeg ikke vil ha, men er det eneste som holder kvalmen på et levelig nivå! Spiser en del epler og yoghurt for å dempe kvalmen nok til å få i meg litt mer. Og søvn og hvile!

Jeg kjøpte seaband når jeg kjente kvalmen komme. Det hjalp litt, men det er som ho skriver over her. Mat hjelper! Gjerne frukt og grønt. Det kan du gå å knaske hele døgnet ;)

Takk for råd:) Da gidder jeg ikke gå til innkjøp av det.

Ja, jeg merker at jevn småspising hjelper. Det er bare så vanskelig når så lite frister; og brød er noe av det siste jeg kan tenke meg akkurat nå. Det kommer raskt i retur.

Ja, jeg merker at jevn småspising hjelper. Det er bare så vanskelig når så lite frister; og brød er noe av det siste jeg kan tenke meg akkurat nå. Det kommer raskt i retur.
Kjenner til den.. Jeg håper kvalmen avtar for din del, og att du kan spise normalt igjen. Det hjelper litt ekstra på oss hormonelle damer ;)

Det er helt håpløst at det eneste som hjelper føles som tortur! På det verste gråt jeg i fortvilelse over at jeg måtte spise.. Er ikke før de siste dagene jeg har greid å spise brød igjen! Har til nød gått med rista brød. Knekkebrød har jeg greid å spise litt av. Og nudler. Som sagt har det hjulpet meg veldig å prime magen med kjeks, eple, plomme eller yoghurt og deretter skynde meg å spise noe mer ordentlig som f.eks. knekkebrød mens magen er ok. Og har hjulpet å spise godt til kveldsmat så jeg ikke legger meg til natta på nesten tom mage. Og søte ting må jeg holde meg laaangt unna!

Det er helt håpløst at det eneste som hjelper føles som tortur! På det verste gråt jeg i fortvilelse over at jeg måtte spise.. Er ikke før de siste dagene jeg har greid å spise brød igjen! Har til nød gått med rista brød. Knekkebrød har jeg greid å spise litt av. Og nudler. Som sagt har det hjulpet meg veldig å prime magen med kjeks, eple, plomme eller yoghurt og deretter skynde meg å spise noe mer ordentlig som f.eks. knekkebrød mens magen er ok. Og har hjulpet å spise godt til kveldsmat så jeg ikke legger meg til natta på nesten tom mage. Og søte ting må jeg holde meg laaangt unna!

Takk for mange gode tips:) Jeg kjente faktisk at nudler kanskje er noe jeg vil klare å få ned nå. Får sende mannen på butikken når han kommer hjem fra jobb:p

Jeg bruker seaband hver natt og utover formiddagen. Prøvde uten her i helga, og våknet kvalm. Nå er ikke jeg ekstremt plaget da, men med båndene så er kvalmen helt borte bortsett fra om jeg lukter spesielle lukter.

Jeg synes skive med syltetøy er lett å spise hvis jeg er kvalm. Blir dårlig av matlukt, så varm mat er det verste. Spiser mest brødmat og frukt.

Men folk vil jo da antageligvis spørre hvorfor du går med dem? Hva svarer dere da? :s

Sniker fra februar :P Jeg har hyperemesis og seabands hjalp meg, spesielt om natten frem til jeg fikk kvalmestillende :) Har de fortsatt på når jeg blir dårlig på kveldene. God bedring! Nå som været er kaldere så går man mer med gensere og slikt så da ser man de ikke så lett heller :)

Seaband funker ikke for meg. Det eneste som funker er å spise OFTE og hvile.

Jeg går alltid med gensere som er lange på armene :happy: Men det er lett å glemme de bort, så noen på jobben har sikkert sett dem.

På min jobb hadde det nok tatt veldig kort tid før spørsmålene hadde kommet. Jeg vet man kan si nei hvis folk lurer, men jeg er ikke så god til å juge :/

Har brukt d fra i går kveld og til idag. Føler vel at d hjelper litt, men ikke så mye. D som hjelper aller best er å få i seg mat. Men d er så vanskelig når nesten ingenting frister. :sour:

Gikk forresten med langermet genser idag på jobb og ingen la merke til d.

Seaband funker ikke på meg.. Hvile og litt mat ofte (hele tiden!) er det beste :)

Back
Topp