• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Savner et underforum!

I dag kjenner jeg at jeg skulle hatt dette underforumet. Har en tråd jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Ender vel med å skrive det i egen dagbok i mangel på rett plass...

Last edited:
Jo svangerskapet og mammalivet er i utgangspunktet likt...men så er det sånn at mange av oss har hatt en så lang og vond vei hit at det har forandret oss som personer, på godt og vondt. Vi er ikke «ferdige» med den lange prøvetiden selv om vi har fått mirakelet vårt. Det tar tid å prosessere alt, og det er vanskelig for de som ikke har vært gjennom det å skjønne. Derfor er det noen ting som ikke «passer» i barselgruppen siden de fleste der (heldigvis) ikke har opplevd dette. På samme måte er det en del ting som ikke passer inn her på det vanlige assistertforumet. For er det en ting vi assistertjentene som lykkes ikke vil gjøre så er det å gni vår lykke inn i andres prøversår[emoji173]️ I tillegg er det også mange av oss som ikke er ferdige med å få barn, og som derfor må gjennom ivf igjen for å prøve på søsken. Så sånn sett er vi ikke ferdige med assistert-verden heller...

Jeg vet jo ikke om et slikt underforum vil bli nok brukt som du sier, men gjør det noe å prøve eventuelt? Er det ikke bare å fjerne det igjen hvis det ikke fungerer bra? [emoji4]

Signerer denne! Få på august 2017 i samme situasjon som meg. Har prøvd å starte litt sånne tråder der men vi er ikke mange nok slitere. Får feks fortsatt litt vondt i magen av gravide og når venner og familie publiserer baby nyheter. Er mye vi slitere med baby deler som ikke passer andre steder! ❤️

Kan dere ikke bare starte et underforum og se hvordan det går?

Jeg hadde nok vært aktiv der :)

Vi har nå tenkt litt på dette og ser ikke helt poenget med ett eget underforum for dere etter dere har født. For da har dere jo barselgruppene her inne, ikke sant?
Og barseltiden, livet som mamma, ja egentlig svangerskapet også, er vel likt selv om unnfangelsen ikke er det? Eller?

Er bare redd for at det blir enda ett underforum som ikke blir brukt. Mange vil gjerne ha ett underforum om det ene og det andre, men så treffer det for få personer til at det brukes.

Se svaret mitt over. Barselliv, svangerskap, bleieskift osv er definitivt det samme fysisk, men ikke psykisk! Jeg sliter fortsatt med tanker etter de fire vonde årene, og disse skulle jeg gjerne delt et annet sted enn inne på assistert forumet fordi det blir litt å trykke barnet mitt opp i ansiktet på sliterne syntes jeg.

Jeg er så enig med dere andre. Jeg trodde det skulle bli likere, men jeg tar meg fortsatt i å føle meg "annerledes" og ha andre tanker om forskjellige ting enn de andre. Hadde vært utrolig godt å lufte forskjellige problemstillinger for andre som vet nøyaktig hvordan det er.

Signerer denne! Få på august 2017 i samme situasjon som meg. Har prøvd å starte litt sånne tråder der men vi er ikke mange nok slitere. Får feks fortsatt litt vondt i magen av gravide og når venner og familie publiserer baby nyheter. Er mye vi slitere med baby deler som ikke passer andre steder! ❤️

Kan dere ikke bare starte et underforum og se hvordan det går?

Jeg hadde nok vært aktiv der :)

Så enig med deg! Er vel ikke noe problem å starte et underforum og se hvordan det går? Det er da en drøss med underforumer som ikke blir brukt mye på BV, mens her er vi flere som påpeker behovet og sier vi ønsker å bruke det.

Jeg er gravid nå og går rundt med masse tanker som jeg vet er pga denne prosessen som jeg synes ikke passer inn andre steder, fordi man trenger å lufte det for andre som har gått gjennom det samme (dem som er gravide og som har født).... Ting som at jeg etter 3 år nå blir en mye eldre førstegangsfødende enn jeg hadde regnet med og skuffelsen/skammen over det, frykten for om jeg kan få så mange barn jeg hadde tenkt meg som konsekvens, snakke om kommentarer jeg har fått fra folk rundt meg, det at jeg har det vanskelig med å innse at jeg faktisk er gravid nå fordi jeg har brukt så mange år på å venne hjernen min til å takle skuffelse på skuffelse++++..... Det er bare ikke temaer som andre som ble «vanlig» gravid kan sette seg inn i, men som man heller ikke vil «plage» dem som er midt oppe i ivf-prosessen nå med...da har man nok av annet å diskutere. Det er temaer jeg ville kunne synes er godt å diskutere med dem som er på «den andre siden» og når jeg kommer dit selv.

Som du også sa så er selvfølgelig alt det fysiske det samme etterpå, men det psykiske er pokkern meg ikke! Og der er det vi har behov for å lufte! Det er her alle vi assistertjentene er samla (og kommer tilbake til for å se hvordan det går med andre....Det ser man jo lett), det er her vi har fulgt hverandre i hele prosessen og da er det naturlig at det er her vi følger hverandre opp etterpå! På terminforumene blir vi jo spredd utover.

Det var visst dagens utblåsing:joyful: men jeg blir så frustrert over tankegangen at «jammen det gikk jo bra .....da må jo alt være glemt og ting normalt»..... Kan faktisk være greit å få diskutert de tankene man har i prosessen med å bearbeide det man har gått igjennom.... Ganske naturlig at det kommer i ettertid

Hei.

Da har vi tenkt oss om en gang til. Og siden dere ikke godtok ett nei så har dere overbevist oss ;)
Men da må dere bruke dette underforum, ellers vil det bli borte igjen.
Alle underforum krever overvåking og oppfølging fra moderator-teamet. Derfor prøver vi å begrense underforum med smale temaer.

Jeg skal lage underforumet nå i kveld, men da trenger jeg tips til hva dette skal hete. Noen forslag?

Skjult undergruppe på dette underforumet vil dere få når dere sammen har skrevet 5000 innlegg :) Høres dette ok ut?

Last edited:
Så enig med deg! Er vel ikke noe problem å starte et underforum og se hvordan det går? Det er da en drøss med underforumer som ikke blir brukt mye på BV, mens her er vi flere som påpeker behovet og sier vi ønsker å bruke det.

Jeg er gravid nå og går rundt med masse tanker som jeg vet er pga denne prosessen som jeg synes ikke passer inn andre steder, fordi man trenger å lufte det for andre som har gått gjennom det samme (dem som er gravide og som har født).... Ting som at jeg etter 3 år nå blir en mye eldre førstegangsfødende enn jeg hadde regnet med og skuffelsen/skammen over det, frykten for om jeg kan få så mange barn jeg hadde tenkt meg som konsekvens, snakke om kommentarer jeg har fått fra folk rundt meg, det at jeg har det vanskelig med å innse at jeg faktisk er gravid nå fordi jeg har brukt så mange år på å venne hjernen min til å takle skuffelse på skuffelse++++..... Det er bare ikke temaer som andre som ble «vanlig» gravid kan sette seg inn i, men som man heller ikke vil «plage» dem som er midt oppe i ivf-prosessen nå med...da har man nok av annet å diskutere. Det er temaer jeg ville kunne synes er godt å diskutere med dem som er på «den andre siden» og når jeg kommer dit selv.

Som du også sa så er selvfølgelig alt det fysiske det samme etterpå, men det psykiske er pokkern meg ikke! Og der er det vi har behov for å lufte! Det er her alle vi assistertjentene er samla (og kommer tilbake til for å se hvordan det går med andre....Det ser man jo lett), det er her vi har fulgt hverandre i hele prosessen og da er det naturlig at det er her vi følger hverandre opp etterpå! På terminforumene blir vi jo spredd utover.

Det var visst dagens utblåsing:joyful: men jeg blir så frustrert over tankegangen at «jammen det gikk jo bra .....da må jo alt være glemt og ting normalt»..... Kan faktisk være greit å få diskutert de tankene man har i prosessen med å bearbeide det man har gått igjennom.... Ganske naturlig at det kommer i ettertid

Du satt virkelig ord på det. Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Ting er virkelig ikke glemt, selv om det snart er to år siden forsøk her. Gratulerer som gravid forresten ❤️

Hei.

Da har vi tenkt oss om en gang til. Og siden dere ikke godtok ett nei så har dere overbevist oss ;)
Men da må dere bruke dette underforum, ellers vil det ble borte igjen.
Alle underforum krever overvåking og oppfølging fra moderator-teamet. Derfor prøver vi å begrense underforum med smale temaer.

Jeg skal lage underforumet nå i kveld, men da trenger jeg tips til hva dette skal hete. Noen forslag?

Skjult undergruppe på dette underforumet vil dere få når dere sammen har skrevet 5000 innlegg :) Høres dette ok ut?

Hurra! Så bra!:D:D:D Det høres supert ut.

"For oss som fikk barn med litt hjelp" kanskje? Ellers synes jeg også Poppis forslag er fint:)

Du satt virkelig ord på det. Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Ting er virkelig ikke glemt, selv om det snart er to år siden forsøk her. Gratulerer som gravid forresten ❤️

Det er nettopp det! Man glemmer ikke sånt...en tid som jeg helt greit kunne vært foruten sånn sett, men som jo også har formet meg til den personen jeg har blitt til nå:) For meg har virkelig sammenholdet til assistert-jentene her på bv vært alfa og omega for å holde ut i en prosess som få andre kan sette seg inn i.... Det å vite at man ikke er alene og at det alltid er støtte og trøst å få, selv fra dem som må trøste og støtte seg selv i forløpet...det blir litt som en forumfamilie som løfter hverandre opp i en kjip tid rett og slett <3... så da gir det så mye mening for meg å fortsette reisen sammen etterpå også.:)

Takk skal du ha! 19 uker nå og kjente første bevegelser der inne i dag. Helt surrealistisk og bekreftende!:)

Likerknappen var ikke nok, ikke enigknappen heller. Her traff du spikeren på hodet!

Hei.

Så flott!! Nå ble jeg glad :D

Kanskje noe slik?
‘Foreldre til slutt - forum for langtidsprøvere’
Ellers likte jeg forslagene til de andre også :)

Gleder meg!

Kanskje noe slik?

Gleder meg!
Jeg likte det forslaget :D

Kanskje noe slik?

Gleder meg!
Åh perfekt navn[emoji7][emoji122][emoji122][emoji122]

Kanskje noe slik?

Gleder meg!

Dette forslaget likte jeg veldig godt også![emoji4] jeg føler at det var veldig beskrivende og dekkende [emoji1360]

Super at dere gikk med på å gi oss et underforum forresten:)

Hei.

Herlig[emoji7][emoji7][emoji7]

Gleder meg til å bruke om 7+ uker[emoji7][emoji7]

Kanskje noe slik?

Gleder meg!

Det var er supert forslag[emoji7][emoji7]

Back
Topp