Savner du noe?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Er det noe ved julen i dag, som du savner fra du var liten?

Det må være den julegleden jeg husker jeg hadde! Kriblingen i magen, at jeg ikke fikk sove! At jeg ble dårlig i magen av alt godteriet og at mamma og pappa aaaldri ble ferdig med middagen så vi kunne pakke opp! Haha
Mangler ingenting annet enn de følelsene jeg kjente så mye sterkere enn nå :)

Det må være den julegleden jeg husker jeg hadde! Kriblingen i magen, at jeg ikke fikk sove! At jeg ble dårlig i magen av alt godteriet og at mamma og pappa aaaldri ble ferdig med middagen så vi kunne pakke opp! Haha
som om jeg skulle sagt det selv :) håper så inderlig at jeg klarer å skape magien ved julen for datteren min, slik mamma gjorde for meg <3

Det var jo veldig kjekt når man var liten og at noen andre tok seg av julegavehandlingen, matlaging, baking osv. Som liten er det ingen bekymringer og bare kos:) men samtidig digger jeg å dra tradisjoner videre og gi den opplevelsen videre til mitt barn:) ellers tror jeg ikke at jeg savner noe, julen er like koselig nå som da<3

At hele stor familien var hos farmor og farfar 1 juledag. Var vel 25 stk, var i peisestuen og koste oss med kaker og gløgg og gikk rundt juletreet.

At man bare kunne være barn og kose seg uten stress eller bekymringer :P at uansett å mislykka mamma følte jula blei. Så var det tidenes beste jul for oss :)

Savner bestemor og bestefar ❤️ er ikke det samme å stikke innom for å ønske God Jul på kirkegården .... :(

Samme her ;)

Haha, enig. Og når de alltid erter med at nå skulle de ha kaffe før gavene, etc. :p

At hele stor familien var hos farmor og farfar 1 juledag. Var vel 25 stk, var i peisestuen og koste oss med kaker og gløgg og gikk rundt juletreet.

Sånn har vi enda hos min farmor. Bare ikke juletre. Men koldtbord, kaker og snakk. Koseligt. Hele far sin side av slekta hver 1 juledag. Og blir jo bare fler og fler nå som vi barnebarn finner menn/damer og får barn :-) Men farmor er vel 83-84 nå. Så spørs hvor mange år til det forblir. Men hu er skikkelig sprek enda.

Spenningen... Det å legge seg full av forventninger lille julaften, prøve å holde seg våken for å se om nissen kommer med strømpe... Følelsen av å løpe opp trappa til juletreet tidlig på julaften :p

Nå er tankene mer bekymringer :p "har jeg husket å kjøpe...", "Blir barna glade for gavene" haha... Var lettere å være barn :p

Snøen. Ellers så syns jeg det er trist at så mange syns hele desember er bare ett stort mas. Og de vil gjerne spre masse negativitet over på oss andre.
Syns også det er synd at den tradisjonelle kirkevandringen er valgfri.

Back
Topp