Saus til kalkun

tingeling1

Forumet er livet
Hvordan lager du den? Som en vanlig brun saus bare med kraft av kalkunen? Eller???

har kjøpt champignon saus (Toro ) Tilsetter fløte i stedet for melk og har ekstra sopp oppi[:)] + litt kraft fra kalkun..

Tar innvollene som ligger i posen inni kalkunen, bruner raskt i margarin og fyller opp med kaldt vann. Tilsetter sellerirot, gulrot og løk og lar det koke 3-4 timer. Sil av. Lag vanlig meljevning av smør og mel, spe med kraft. Ha i masse fløte til slutt. Bedre blir det ikke. Posesaus er forbudt. [8D]

ORIGINAL: Labambie

Tar innvollene som ligger i posen inni kalkunen, bruner raskt i margarin og fyller opp med kaldt vann. Tilsetter sellerirot, gulrot og løk og lar det koke 3-4 timer. Sil av. Lag vanlig meljevning av smør og mel, spe med kraft. Ha i masse fløte til slutt. Bedre blir det ikke. Posesaus er forbudt. [8D]

Og litt brunost, og tyttebær. Så blir vår perfekt! [:D]

Får ikke lov av sambo å bruke invollene jeg[:D] Så i år har jeg faktisk brukt viltsaus med kraft fra kalkunen..

ORIGINAL: Testomania

Jeg bruker pose- fløtesaus. Og i stedet for vann har jeg krafta til kalkunen...

samme her[:)]

ORIGINAL: Sookie!
Får ikke lov av sambo å bruke invollene jeg[:D] Så i år har jeg faktisk brukt viltsaus med kraft fra kalkunen..

Da må du riste litt i han, for det er jo de som lager den beste krafta..
I dag fikk jeg tips om å hakke opp invollene før jeg stekte dem.. Det var litt ekkelt, men tror det blir kjempe bra.

Bruker kraften fra langpanna (bruker filet som ligger i litt vann og smør).
Så bruker jeg kyllingfond fra Knorr, fløte og krydder. Blir kjempegodt!!

Krafta fra kalkunen og BISTO!!!

(Bisto er riktignok ikke å få tak i i Norge men, det blir verdens beste saus)

Jeg bruker denne i dag..http://www.aperitif.no/index.db2?id=77260

første gang, så jeg håper det blir bra[8D][&:]

Blander viltsaus og fløtesaus, med masse fløte å litt melk[:)] MMMMM!!! Sikle!!!

Jeg tok kraft fra kalkun, litt mel rørt ut i kaldt vann og jevnet den med etter kraften var kokt opp, småkokte 5 min, også hadde jeg oppi fløte til jeg syns det var passe. 2-3 dl brukte jeg. Kjempegod! Jeg orket knapt å se på innvollene så tror faktisk ikke jeg hadde klart å lagd noe av de. [:'(]

yes!![:D]

Back
Topp