Satt tilbake

Fixa

Andre møte med forumet
Denne uken var jeg på tidlig ultralyd og ble satt tilbake fra 6+5 til 6+0. Det var litt nedtur, og jeg får det ikke helt til å stemme med mine egne observasjoner. Har det hendt at å bli satt tilbake ikke har stemt likevel?

Det var pga at embryoet ble målt til 3 mm. Men med et bankende fint hjerte :Heartbigred
 
De utvikler seg i litt forskjellig tempo, ikke uvanlig å bli satt noen dager frem og tilbake.
Så lenge hjertet slår og den utvikler seg i sin egen kurve hadde jeg ikke bekymret meg.
 
Jeg har lest om mange her inne som har blitt satt tilbake med ca 1 uke rundt uke 5-7, og når de har tatt en ny ultralyd rundt uke 8-9, så har de blitt satt fram igjen. Så tror ikke det er så uvanlig. Følg din egen beregning og så får du ha gynekologens regning i bakhodet til senere eventuelt :)
 
Det er veldig vanskelig å måle nøyaktig størrelse på de når de er så bittesmå, så bare noen mm kan utgjøre veldig stor forskjell :)
 
Jeg ble satt tilbake en uke, fra 23. desember til 30. desember på TUL.
Fikk beskjed fra jordmor om å ikke høre på det TUL sa, da det er store forskjeller på embryoene så tidlig.
Er 2 dager til OUL, så blir spennende å høre hva som blir termindato da :)
 
Er helt vanlig. Jeg ble det sist og var veldig overbevist om at det måtte være feil. For jeg var bortreist og hadde samleie kun 1 gang den mnd. Så var veldig sikker på når det måtte ha skjedd. Da sa hun at sædcellene kan vandre i livmoren opp til 5 dager før den befruktet egget.synes det var veldig usannsynlig da vi opprinnelig skulle i gang med IVF og hadde prøvd I 2 1/2 år. Men de forholdt seg til den terminen.

Samtidig må jeg si på bakgrunn av at jeg har 2 premature barn. Det er bedre at det er feil den veien enn at det er feil andre veien med tanke på om det er prematur og om de får lungemodning.
 
Jeg har lest at man ikke kan regne seg tilbake til unnfangelsesdato fra termin satt på OUL, terminen sier kun noe om når babyen er "ferdig", ikke når den ble laget. :)
 
Back
Topp