Satt tilbake på TUL

Tusen takk for råd og lykkeønskninger❤️

Vi er begge 29 år og har bare prøvd siden mars i år, så gynekologen på sykehuset sa at vi ikke får utredning via det offentlige etter kun to aborter på rad. Men vi kan jo vurdere en privat utredning, selv om vi har blitt fortalt at det mest sannsynlig er helt tilfeldig..
Jeg føler med dere uansett! :Heartred:HeartredDen følelsen av at det går skeis for andre gang på rad er så kjip å forholde seg til. For min del ble en håpløs fortvilelse blanda inn i skuffelsen og sorgen over det som aldri ble noe. Nå som jeg er gravid for tredje gang er det som om hodet mitt har slått seg av, jeg tenker minimalt på graviditeten og blir helt satt ut når samboeren sier noe sånt som «har mini vært snill med deg i dag?» eller «god morgen min gravide kjæreste» Det er som om det ikke gjelder meg. Vi mennesker lager vel noen overlevelsesstrategier når ting er vanskelig, og på den måten kommer vi oss videre dag for dag.

Apropos utredning. Dersom man skal utredes for habituell abort tror jeg det må ha gått minimum 8 uker siden man mistet. Min erfaring med å ringe privat klinikk er iallfall å bli veldig godt tatt imot, så det skader jo ikke å ringe.

Lykke til til dere begge to :Heartred
 
Hei igjen. Da ble det dessverre konstatert MA på sykehuset i dag. Skulle egentlig vært 10+5, men embryo har ikke utviklet seg etter 6+1. Har fått med tabletter til å gjennomføre abort hjemme. Veldig vondt, men vi var i det minste forberedt etter usikre funn på tidligere ultralyd.. Får bare håpe at det stemmer at alle gode ting er tre, og at det går bra neste gang.

Ønsker alle sammen masse lykke til videre med graviditeten :Heartbigred
 
Last edited:
Hei igjen. Da ble det dessverre konstatert MA på sykehuset i dag. Skulle egentlig vært 10+5, men embryo har ikke utviklet seg etter 6+1. Har fått med tabletter til å gjennomføre abort hjemme. Veldig vondt, men vi var i det minste forberedt etter usikre funn på tidligere ultralyd.. Får bare håpe at det stemmer at alle hode ting er tre, og at det går bra neste gang.

Ønsker alle sammen masse lykke til videre med graviditeten :Heartbigred
Uff, så forferdelig trist! Sender varme tanker og en stor klem!
 
Jeg føler med dere uansett! :Heartred:HeartredDen følelsen av at det går skeis for andre gang på rad er så kjip å forholde seg til. For min del ble en håpløs fortvilelse blanda inn i skuffelsen og sorgen over det som aldri ble noe. Nå som jeg er gravid for tredje gang er det som om hodet mitt har slått seg av, jeg tenker minimalt på graviditeten og blir helt satt ut når samboeren sier noe sånt som «har mini vært snill med deg i dag?» eller «god morgen min gravide kjæreste» Det er som om det ikke gjelder meg. Vi mennesker lager vel noen overlevelsesstrategier når ting er vanskelig, og på den måten kommer vi oss videre dag for dag.

Apropos utredning. Dersom man skal utredes for habituell abort tror jeg det må ha gått minimum 8 uker siden man mistet. Min erfaring med å ringe privat klinikk er iallfall å bli veldig godt tatt imot, så det skader jo ikke å ringe.

Lykke til til dere begge to :Heartred
Så utrolig trist å høre! Håper det går bra med dere ❤️ Sender en stor klem til deg!
 
Back
Topp