Satt i gang?

Latterfrosken

Forumet er livet
Ringte legen i stad, og sa rett ut at jeg ikke orket å gå lenger. Så han skulle ta kontakt med sykehuset... skal på kontroll i morgen, så forhåpentligvis får jeg lov å bli satt i gang i morgen! Er ikke det opp til meg? Eller er det visse kriterier for det? Nå klarer jeg snart ikke gå på egenhånd, da ryggen er slått seg vrang! Hva syns dere? Er jeg dum som "forlanger" dette? er jo tross alt en uke over...

Skjønner deg godt jeg.. Jeg vet ikke hvordan det greiene med å få satt i gang fungerer jeg men...

Jeg etterlyste deg i stad, lurte på om det var skjedd noe, men det har ikke det da.. Du får ha kjempe masse lykke til da, håper det ordner seg, og at du snart har lille nurket ditt ute [:D]

Lykke til, la oss få høre hvordan det går da!!!!

lykke til[:)]

Takk for etterlysningen og varme tanker. Muntrer opp det, når man går her og sutrer.
Får hvertfall håpe legen og sykehuset er enig med meg! Er jo MIN KROPP!
Gleder meg hvertfall nå, kanskje jeg har et lite nurk i armene innen onsdag...[;)]

Lykke til[:)] Jeg synes ikke du er egoistisk, du må gjøre det du føler er rett for deg[:)]

Jeg ville gjort det samme, og som nevnt her synes jeg faktisk det skulle vært opptil hver enkelt om man ville bli satt i gang når man er gått noen dager over tiden...
Går jeg over tiden kommer det til å tilte helt for meg tror jeg....

Men uansett, ønsker deg masse masse lykke til, håper du snart har bebisen i armene dine[:)]

Godt å høre at flere deler samme mening. Når man begynner å gå mer enn en uke, syns jeg at det burde være opp til den gravide å avgjøre om man vil bli satt igang eller ikke! Har gått med veer noen timer hver dag, men så gir det seg igjen!
Blir gal av å vente..... Vil se babyn min, og ta i bruk senga og vogna som har stått klar så lenge nå.
Bagen er pakket for lengst.... mangler bare tannbørste og shampo og balsam...grrrrrr[:@]

skulle ikke være noe problem at du ble igangsatt nå som du er på overtid.
håper du snart har babyen din i armene!!
masse lykke til![:)]

hei! må bare si noe her.. jeg ble satt i gang sist, og det er dessvere ikke en fin opplevelse jeg har bak meg.. det er ikke alltid disse fødslene går som de skal.. barnet kan bli stresset og moren helt utslitt. dette er jo pga kroppen rett og slett ikke er moden for fødsel og alt blir satt i gang kjemisk.

jeg skjønner deg utrolig godt og forstår at du er lei. men jeg hadde prøvd holde ut noen dager til for å gi kroppen sjansen til å starte av seg selv. jeg ble satt i gang pga minkende fostervann 14 dager over tiden, så jeg hadde ikke noe valg dessverre.

De burde sette deg igang hvis du er så sliten. Fødselen krever mye krefter...

ja, den gjør det! og derfor er det ikke alltid det beste å bli satt i gang. for det blir ofte mye lenger og mer slitsomt enn om fødslen starter av seg selv..

ORIGINAL: Hilde-Anita

De burde sette deg igang hvis du er så sliten. Fødselen krever mye krefter...

Det er mulig, men mange av mine venninner har ligget med veer i over et døgn etter at vannet gikk. Hun siste lå i 36 timer, fra vannet gikk til hun hadde babyn i armene. Endte forresten med keisersnitt. Vet at fødsel tar på, men å gå 14 dager over, og kanskje mer orker jeg ikke. Nå veier babyn i overkant av 4 kg (målt på UL 22/12) og da syns jeg det blir drøyt å gå så mye lenger over tida. Er jo ikke bra det heller...?

som sagt, jeg skjønner deg veldig godt.. men hadde jeg hatt valget så hadde jeg ikke gjort det! dermed ikke sagt at din fødsel hadde blitt som min.. men ta en prat med sykehuset du, så kommer dere sikkert frem til en løsning. at babyen er stor er jo også en indikasjon på igangsetting eller keisersnitt. så du får nok viljen din.

Kan man få keisersnitt også da, hvis man ønsker det? Blir spennende å høre hve legen sier i morgen...

jeg har vært i samtale med sykehuset i stavanger der jeg bor, etter min fødsel, og jeg kan få ks hvis jeg ikke orker tanken på og føde igjen.. det legen sa til meg er at de aldri kan tvinge noen til å føde. det er ikke bra verken for barnet eller moren.. så tenk igjennom hva du selv føler virker best, og snakk med legen om det etterpå!

Skjønner godt at du er lei, og jeg ville nok gjort akkurat det samme!! Overtid står for meg som et mareritt, skal gjøre alt jeg kan av kjærringråd-ting for at det skal starte før overtida begynner....

Men det jeg skulle si, var på kontroll på sykehuset i dag og prata da med legen om fødselsangsten min. Spurte om i gangsetting, og etter en lang prat så er jeg faktisk ikke sikker på at jeg ønsker det heller i og med at det som mye annet er forbundet med komplikasjoner. Så i Tønsberg liker de rett og slett ikke å sette i gang kunstig[&:]

Men kommer jeg like langt som deg så vil kanskje det være løsningen likevel. Står nesten mellom to "onder" ser jeg for meg da.....

Lykke til hvertfall, håper babyen din får ut fingeren snart[;)]

Hei håper du får det som du vil, men jeg syns ikke keisersnitt er noe å spørre etter. Jeg hadde skikkelig dårlig opplevelse med det, både der og da og ca 3-4 mnd etterpå. Såret er forsatt ømt og min baby er snart 9 mnd. Burde la kroppen din gjøre jobben, det tar den dagen men da er du liksom ferdig etterpå!
Ønsker deg hvertfall lykke til med alt. Prøv å let etter tålmodigheten, og forlang å bli godt stelt med av pappaen.

Hjæææælp, liker dem ikke sette i gang i Tønsberg, får for all del håpe jeg får før tiden jeg da hi hi hi [:)]
Angrer faktisk litt på sykehusvalget mitt nå jeg....

ORIGINAL: snuppa80

Skjønner godt at du er lei, og jeg ville nok gjort akkurat det samme!! Overtid står for meg som et mareritt, skal gjøre alt jeg kan av kjærringråd-ting for at det skal starte før overtida begynner....

Men det jeg skulle si, var på kontroll på sykehuset i dag og prata da med legen om fødselsangsten min. Spurte om i gangsetting, og etter en lang prat så er jeg faktisk ikke sikker på at jeg ønsker det heller i og med at det som mye annet er forbundet med komplikasjoner. Så i Tønsberg liker de rett og slett ikke å sette i gang kunstig[&:]

Men kommer jeg like langt som deg så vil kanskje det være løsningen likevel. Står nesten mellom to "onder" ser jeg for meg da.....

Lykke til hvertfall, håper babyen din får ut fingeren snart[;)]

Back
Topp