Sara tar pergo. Og tester etterhvert etter det ene og det andre.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Bare dokumentere litt hvor vill og gal jeg blir, utenfor dagboka som nesten ingen ser.

I dag tok jeg min første pergo-pille.

El tester kommer til å bli publiserte daglig litt etter 11 fra fredag, eller i alle fall helga.

Graviditetstester vet jeg ikke, jeg venter jo helst til 12 dpo, og spotter fra 11, så det har ikke blitt så mange.

Jeg reiser bort torsdag til søndag, uten familien, den uka jeg tror jeg kommer til å ha ikm i slutten av, så vi får se.

fra app
 
Spennende:). Håper pergo gjør susen:). Håpe vi får pergo barn begge to❤️. Jeg tok siste tbl fredag og begynte å teste i dag, litt tidlig her enda:).

Lykke til;)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Her skal jeg ihvertfall følge med :D
 
Spennende:). Håper pergo gjør susen:). Håpe vi får pergo barn begge to❤️. Jeg tok siste tbl fredag og begynte å teste i dag, litt tidlig her enda:).

Lykke til;)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Du ligger jo et stykke foran meg i ruta. Håper det blir full treff på begge.

fra app
 
Spenningen stiger... vel.... sakte.

Det er jo først 4 pergopiller til, og så enda en dag eller tre før jeg begynner å poste bilder av tester...
 
Pille nr to er tatt.

fra app
 
Dette blir spennende :D *følger med*


♡ Februar 2015 ♡
 
Kjekt at dere følger med meg :)

Vi kan jo etterhvert skravle litt om EL-testene mine. Det gleder jeg meg litt til.... lenge siden jeg har testet etter noe som helst.
 
Det passer bra å skravle litt nå i august. :p

*Taster på app på mobilen*
 
Ja, det gjør det.

Men jeg kan ikke begynne på CD 6 likevel...

fra app
 
Min erfaring er at det ikke er noe poeng med EL-testing rett etter at man er ferdig med å ta tablettene, de blir ofte falskt positive, og det tar uansett noen (5-15) dager etter endt kur før man får EL. Så da gjør det kanskje ikke noe at du ikke kan begynne allerede på CD6.
 
Jeg har ingen planer om å begynne enda, selv om det blir noe å skravle om, så kan jeg jo ikke det. Det et for tidlig.
Jeg har to piller igjen også, dag 4-8.

Jeg begynner å teste dag 9-10-11. Gyn sa 11, jeg begynner muligens før. Bare for gøy. Og fordi jeg fikk... 50? Mange i alle fall... Så jeg har nok tester for en stund...

fra app
 
Men falsk positiv hadde jeg ikke tenkt på.

Jeg tror ikke på en positiv test dag 9 uansett, altså

fra app
 
Har ikke opplevd å få falsk positiv el med pergo. Har testet fra dag 10 og bare fått negative tester. Er på dag 13 nå så håper på positiv snart :) Fikk el på dag 16 forrige pp med pergo.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Du som temper vil jo uansett i ettertid kunne se om det faktisk har vært eggløsning.

Det er på grunn av sjansen for falskt positive tester at det anbefales å vente 3 dager før man begynner å teste. Men så lenge man ikke tolker det som EL er det jo ikke så nøye uansett. Jeg brant meg på det, ble kjempeskuffa da testene begynte sterkt og ble gradvis svakere.

Når jeg har testet for EL på pergo, har ikke testene blitt gradvis sterkere, de har holdt seg ganske like, før en knallsterk teststrek plutselig en dag dukker opp. Har hatt EL på dag 16-18 i syklusene jeg har brukt Pergotime.
 
Pille nr to er tatt.

fra app
Hurra! Da har du tatt dobbelt så mange piller som i går!

Edit: Så akkurat at du skrev dette i går, så da er antallet piller tredoblet fra første dag :p
 
Jeg tar el tester bare på gøy. Eller egentlig fordi gyn sa jeg skulle.

Det er tempingen jeg stoler på, men det gjør ikke han, så da blir det begge deler. Han antydet el dag 15-16, men vi får se.

fra app
 
Back
Topp