Sannsynlighet for at det går bra

Ja. Synes egentlig det er litt trist at den kommer til 100, for det er jo ikke sant. Da ville ingen mistet i dødfødsel, cervix insuffisiens osv. Synes den kunne stoppet på 99,9.

Sniker.. Tror det kan være fordi det ikke lenger telles som "spontanabort" etter uke 20 (i alle fall der, vet ikke om det går som SA frem til 22 her?), men dødfødsel...?
For det står jo spesifikt miscarriage chart. Og etter et visst punkt heter det jo ikke lenger miscarriage om man mister.. ❤️
 
86,4 %
 
Sniker.. Tror det kan være fordi det ikke lenger telles som "spontanabort" etter uke 20 (i alle fall der, vet ikke om det går som SA frem til 22 her?), men dødfødsel...?
For det står jo spesifikt miscarriage chart. Og etter et visst punkt heter det jo ikke lenger miscarriage om man mister.. ❤️
Tror det stemmer, ja. Kommer ikke flere oppdateringer etter uke 20, så det er nok fagtermen som bestemmer det der.
 
Sniker.. Tror det kan være fordi det ikke lenger telles som "spontanabort" etter uke 20 (i alle fall der, vet ikke om det går som SA frem til 22 her?), men dødfødsel...?
For det står jo spesifikt miscarriage chart. Og etter et visst punkt heter det jo ikke lenger miscarriage om man mister.. ❤️
Er til ut uke 22 her, ja. Uke 23 (23+0) er de fleste steder nedre grense for hva som aksepteres som prematur fødsel her, selv om jeg vet noen har fått hjelp ved 22+5 og 22+6 også.
 
Jeg vil tro at de fleste tolker denne statistikken slik som det er gjort i overskriften på denne tråden «sannsynligheten for at et svangerskap ender godt», altså i et levende barn. Og ikke som det egentlig bør stå - «sannsynligheten for at det går bra frem til uke 20». Som lege selv, er jeg fullt klar over at denslags statistikk skal leses med en klype salt, og bare er for morroskyld. Synes bare det er kjipt om man regner med å være 100% safe etter uke 20, når det slett ikke er tilfellet. Sjeldent det går galt, ja. Men ikke null. Hilsen kverulanten.
 
Er til ut uke 22 her, ja. Uke 23 (23+0) er de fleste steder nedre grense for hva som aksepteres som prematur fødsel her, selv om jeg vet noen har fått hjelp ved 22+5 og 22+6 også.

Ja, nei, tenker bare at det er sannsynligheten for fagtermen "miscarriage", men klart; man tenker jo at det er en sannsynlighet for at det går bra. Sånn sett. Men heldigvis er dødfødsel osv såpass sjeldent. Det skjer jo! Men man har jo sånn sett nok angst ila et svangerskap, til at man burde tenke ekstra på den sannsynligheten :bag:
 
Ja, nei, tenker bare at det er sannsynligheten for fagtermen "miscarriage", men klart; man tenker jo at det er en sannsynlighet for at det går bra. Sånn sett. Men heldigvis er dødfødsel osv såpass sjeldent. Det skjer jo! Men man har jo sånn sett nok angst ila et svangerskap, til at man burde tenke ekstra på den sannsynligheten :bag:
Absolutt. Men 99,9% hadde likevel åpnet for at man ikke er helt trygg ennå. Svangerskap er et risikoprosjekt.
 
Back
Topp