Sandwichs dagbok

Sandwich

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Augustbarna2024
Jeg er 35 år og bor i Porsgrunn med samboer på min alder, vi har ingen barn fra før. De rundt + kollegaer vet at vi prøver og hva vi har vært gjennom til nå.

2023
Januar: SA i uke 8
Mars: SA i uke 8
Mai: kjemisk. Fikk henvisning til fertilitetsklinikken i Porsgrunn.

Juni: fikk brev fra fertilitetsklinikken med ca tid for innkalling. Ble også gravid igjen.

August: missed abortion, trodde det kom til uke 12, men var død fra 10+4. Hadde vært på fire ultralyder fordi jeg var redd for at det ikke kom til å gå.

Oktober: første time i Porsgrunn. Sædprøven ok, ultralyd ok, vi tok blodprøver. Startet på Letrozol under mens.

I PDF-en som ligger med har jeg skrevet ned hvordan hele opplevelsen med den siste graviditeten var, om noen vil lese det.
 

Vedlegg

  • Del fire.pdf
    104,8 KB · Visninger: 114
Last edited:
Så status nå:
Er på tredje dag med Letrozol og skal på ultralyd neste uke. Så, heldigvis skal vi "bare" ligge sammen under eggløsning og dagen etterpå :). Håper at blodprøvene gir flere svar etterhvert, det eneste vi vet foreløpig er at amh er på 27.
 
Sterkt å lese om den siste graviditeten din :Heartred Håper dere får terminspiren deres snart :Heartred
Takk! Ja, det var ganske jævlig. Jeg tror jeg kommer til å slite når jeg blir gravid igjen. Sommeren når bestod jo av mye engstelse og lite tro på at det skulle gå (som du sikkert leste!). Så det var jo helt sjukt å komme på ultralyd og se at det var dødt når det "endelig" liksom var over den verste kneika.
Jeg håper at jeg kan få ukentlig ultralyd i starten hvis jeg blir gravid igjen. Samt at vi får noen hjelpsomme svar på blodprøvene :).
 
Takk! Ja, det var ganske jævlig. Jeg tror jeg kommer til å slite når jeg blir gravid igjen. Sommeren når bestod jo av mye engstelse og lite tro på at det skulle gå (som du sikkert leste!). Så det var jo helt sjukt å komme på ultralyd og se at det var dødt når det "endelig" liksom var over den verste kneika.
Jeg håper at jeg kan få ukentlig ultralyd i starten hvis jeg blir gravid igjen. Samt at vi får noen hjelpsomme svar på blodprøvene :).
Håper du/dere får tett oppfølging neste gang :Heartred
 
Håper du/dere får tett oppfølging neste gang :Heartred
Mm! Jeg også! Har gynekolog på legesenteret som jeg kan bruke også, mye billigere enn privat.

Idag er jeg helt tappa. Tredje dag med heftig halsbetennelse, legetime i morgen. Har vært hjemme fra jobb.
Faren min fikk en alvorlig kreftdiagnose forrige fredag og alt er bare litt mye akkurat nå. Skulle egentlig besøke han i helgen men kommer ikke til å dra i tilfelle 1% sjans for å smitte han med noe (håper at han skal opereres til uka). Også samtidig føler jeg meg egoistisk fordi jeg tenker på ultralyden min som også er neste uke.. Vet liksom ingenting om hva som skjer med pappa enda.
 
Da er jeg ferdig med Letrozol og over på antibiotika pga halsen. Hvis det var negative prøver fra halsen på mandag så kan jeg droppe resten av antibiotikakuren. Legen sa jeg kan besøke pappa fra torsdag av så jeg rekker ultralyden først. Det var fint.
 
HERREGUD ringte sykehuset igjen nå angående restene etter utskrapning (to uker siden!!), ble heldigvis satt over til gyn (det ville hun på sentralbordet ikke gjøre sist..), for hun på gyn kunne jo fortelle meg at det ble skrevet brev for en MÅNED siden.. Altså faen da. Jeg har jo ringt. Jaja.
Det var ikke noe gærent med det som kom ut, tydeligvis. Ba om å få kopi av brevet så håper jeg får det.
 
Har ikke kjent noen tegn til eggløsning, ultralyd i morgen. Har selvfølgelig glemt å kjøpe eggløsningstest som jeg skal ta på morgenen - men hvis jeg tar vare på morgenurin og stikker hjemom før ultralyden og dypper en test da, så er vel det det nærmeste og beste jeg kommer. Har liksom ikke vært helt i tankene i forbindelse med pappa.

Får vel prøve å ligge sammen i dag da, neste mulighet blir ikke før fredag antakeligvis - må se an vær og kaos i morgen om jeg drar til pappa da eller fredag morgen.. Men, får vi til det så blir det i tilfelle mandag, onsdag og fredag denne uken + evt i helgen om energi og psyke strekker til da.
 
Ikke stress med morgenurin og eggløsningstest, kan fint ta senere på dagen.
 
Ja er ikke vits i å stresse deg halvt ihjel for å teste på morgenurin. Du får svar også på ultralyd om det er tegn til eggløsning eller ikke. Jeg testa både morgen og kveld og fikk fulgt godt med på når stigning i LH kom. Legen på ultralyd sa et estimat på når eggløsning kom til å skje sånn ca basert på det han så. Det stemte helt akkurat faktisk. Hvis ikke du pleier å ha fryktelig korte sykluser så er ultralyd gjerne satt opp i god tid før eggløsning normalt skjer.

Masse lykke til. ❤️
 
@Tigerbaby @HappyMom86 takk for svar! Så det ikke før litt utpå dagen, men sparte på en kopp fra morran av ;D. Negativ CB eggløsningstest. Ultralyden viste også at det skal vokse litt til (men i alle fall samsvar i størrelse mellom livmorslimhinne og eggpose). Legen foreslo å begynne å teste igjen fra søndag av.

Alle blodprøvene våre er helt fine.
Hvis jeg blir gravid sa han at jeg sannsynligvis får progesteronstøtte g blodfortynnende, da. Så ganske "standard" etter hva jeg har forstått.

Fikk i tillegg kopi av resultater og brev fra Skien sykehus etter aborten, føles på ett eller annet vis riktig å ha det selv og ikke bare bli fortalt at det står "alt er greit".
 
Oi, superpositiv digital CB eggløsningstest! Må prøve å få til noe i løpet av dagen da. Føler hjernen min står i spagaten mellom det her, jobb og pappas kreftsituasjon (vi er på sykehuset nå).

Edit: tok test idag pga masse eggløsningsslim i går.
 
La inn aksjer i går = mareritt om at jeg fikk mensen med en gang og blødde ut et hvitt foster som ble liggende i en kant i doringen og var umulig å ikke se på. Festlig hvordan hjernen virker :dead:!
 
Jeg måtte avlive den ene hunden min i går, litt brått :arghh: :crybaby2 lille, snille hunden min :Heartpink. Livet er for mye for meg for tiden.
Så utrolig leit :Heartred de sier at livet aldri byr på mer enn vi kan takle, men det kan ta lang tid før man føler man har taklet det o_O stor klem!
 
Uff, spesielt mange vonde ting på en gang, håper det kommer en positiv overraskelse nå ❤️
 
Back
Topp