Sanasol istedet fra tran?

Allekallenavneropptatt

Glad i forumet
Julegavene 2019
Jeg er 16-+3 og med de to første tok jeg tran hele veien, men nå har jeg kun klart ta et par ganger, er for kvalm. Er også uaktuelt med kapsler. Vil sanasol være like bra? Det smaker jo bra.

Tran inneholder litt andre ting enn sanasol gjør, så det er ikke det samme. Den inneholder 10 vitaminer, men ingen omega-3.
Tror selv jeg ville gått for ett vanlig multivitamintilskudd som som regel gir flere vitaminer enn sanasol gjør, og heller spedd på med omega-3 i kapsler. Det finnes endel som ikke gir ettersmak (de reklamerer ihvertfall med det :p )

Ikke like bra, til det mangler Sanasol for mye (omega 3, og 6, DHA), men absolutt bedre enn ingenting.

Det er jo ikke i nærheten av å erstatte. Sanasol kan til en viss grad erstatte vitaminpillen. Men ikke omega/tran.

Bedre enn ikke noe selvsagt, men har ikke noe særlig erstatning for tran der.

Tran inneholder litt andre ting enn sanasol gjør, så det er ikke det samme. Den inneholder 10 vitaminer, men ingen omega-3.
Tror selv jeg ville gått for ett vanlig multivitamintilskudd som som regel gir flere vitaminer enn sanasol gjør, og heller spedd på med omega-3 i kapsler. Det finnes endel som ikke gir ettersmak (de reklamerer ihvertfall med det :p )
Haff....Hvilken er grei å ta? Som har riktig mengde omega og f eks jod? De kan ikke være for store..!!

Skikkelig enkelt når legen mener jeg ikke trenger ta noe tilskudd...så ingen vits spørre han og det er lenge til jeg skal til JM igjen. Men jeg klarer uansett ikke den tranen denne gangen...

Tran med sitronsmak eller den barneversjonen de selger på apotek meg frisk smak? Selv får jeg i meg den med sitronsmak

Sikkert bedre med Sanasol enn ikke noe kosttilskudd, men det er ikke like brasom tran eller trantabletter. Kanskje tran med smak kan være noe hvis du ikke greier å få i deg tabletter nå på grunn av brekninger. Og hvis du greier å spise variert og med fisk også så er det sikkert det beste.

Sikkert bedre med Sanasol enn ikke noe kosttilskudd, men det er ikke like brasom tran eller trantabletter. Kanskje tran med smak kan være noe hvis du ikke greier å få i deg tabletter nå på grunn av brekninger. Og hvis du greier å spise variert og med fisk også så er det sikkert det beste.
Har med sitron...funker ikke:)

Egentlig så trenger man ikke ekstra av det så lenge ikke blodprøvene sier du har vitamin mangel eller du blir rådet til det pga kosthold. Noen fraråder ekstra vitaminer fordi man kan få for mye vitaminer også. Men tran med smak smaker ikke bedre.

Egentlig så trenger man ikke ekstra av det så lenge ikke blodprøvene sier du har vitamin mangel eller du blir rådet til det pga kosthold. Noen fraråder ekstra vitaminer fordi man kan få for mye vitaminer også. Men tran med smak smaker ikke bedre.
Nei, både lege og JM mener det ikke er nødvendig, men tok tran med de to første. Men det er kanskje ikke så farlig...:) Har jo normalt kosthold.

Hvorfor det? Elsker laks jeg så ingen plan om det:)
Oppdrettslaks har ikke så mye næringsstoffer i seg. De blir foret på 70% plantefor, så har betydelig redusert innhold av omega 3 (selv om næringen påstår at den er så sunn...) Villaks er en annen sak. Visste du også at oppdrettslaksen egentlig ikke blir rød/rosa? De har tilsatt denne fargen.
Ja, for all del spis den, i mange butikker i Norge finner man jo knapt annet i disken heller. Men om du tenkte å spise fisk for de gode helsefordelene, og har muligheten til å kjøpe annen fisk, så bør du spise hvit fisk og vill fisk, som sild og makrell, torsk, hyse og sei osv.

Back
Topp