Jeg er 16-+3 og med de to første tok jeg tran hele veien, men nå har jeg kun klart ta et par ganger, er for kvalm. Er også uaktuelt med kapsler. Vil sanasol være like bra? Det smaker jo bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haff....Hvilken er grei å ta? Som har riktig mengde omega og f eks jod? De kan ikke være for store..!!Tran inneholder litt andre ting enn sanasol gjør, så det er ikke det samme. Den inneholder 10 vitaminer, men ingen omega-3.
Tror selv jeg ville gått for ett vanlig multivitamintilskudd som som regel gir flere vitaminer enn sanasol gjør, og heller spedd på med omega-3 i kapsler. Det finnes endel som ikke gir ettersmak (de reklamerer ihvertfall med det)
https://nycomed.no/product/nycoplus-omega-3-multi/ Alle er dessverre like store. Men her slipper du unna med to kapsler som dekker dagsbehovet for både multivitamin og omega-3. De inneholder 150 mikrogram jod ogsåHaff....Hvilken er grei å ta? Som har riktig mengde omega og f eks jod? De kan ikke være for store..!!
Jeg har det...men formen er ikke så bra så ved brekninger blir det helt j...Jeg ordnet meg tran med smak![]()
Klarer ikke pga brekninger:/Tran med sitronsmak eller den barneversjonen de selger på apotek meg frisk smak? Selv får jeg i meg den med sitronsmak
Spiser fiskHva med å spise litt fet fisk i stedenfor?
Har med sitron...funker ikkeSikkert bedre med Sanasol enn ikke noe kosttilskudd, men det er ikke like brasom tran eller trantabletter. Kanskje tran med smak kan være noe hvis du ikke greier å få i deg tabletter nå på grunn av brekninger. Og hvis du greier å spise variert og med fisk også så er det sikkert det beste.
Du kan godt droppe laksen når det er oppdrettslaks. Hvit fisk blir best, som sei og torsk.Spiser fiskBåde hvit og laks
![]()
Nei, både lege og JM mener det ikke er nødvendig, men tok tran med de to første. Men det er kanskje ikke så farlig...Egentlig så trenger man ikke ekstra av det så lenge ikke blodprøvene sier du har vitamin mangel eller du blir rådet til det pga kosthold. Noen fraråder ekstra vitaminer fordi man kan få for mye vitaminer også. Men tran med smak smaker ikke bedre.
Hvorfor det? Elsker laks jeg så ingen plan om detDu kan godt droppe laksen når det er oppdrettslaks. Hvit fisk blir best, som sei og torsk.
Oppdrettslaks har ikke så mye næringsstoffer i seg. De blir foret på 70% plantefor, så har betydelig redusert innhold av omega 3 (selv om næringen påstår at den er så sunn...) Villaks er en annen sak. Visste du også at oppdrettslaksen egentlig ikke blir rød/rosa? De har tilsatt denne fargen.Hvorfor det? Elsker laks jeg så ingen plan om det![]()