Samværsdritt

*Meya*

Forumet er livet
Jeg er så lei av å ikke ha noen rettigheter i forbindelse med samvær med far. Alt jeg får til svar uansett hvor jeg henvender meg, er at samværet skal være "til barnas beste" og det betyr at når far ikke vil ha barna, er det ikke til barnas beste, så da får han ta de når han vil. Jeg har forsøkt ALT. Først barnevernet, men de kunne ikke hjelpe meg med mindre jeg ikke leverte bekymringsmelding på de barna far allerede har, det hjalp ikke at han slo Sofiane, det var bare å kutte ut samværet. Så fikk vi lov til å komme til en psykolog eller noe, som er spesialist i samvær, men han gadd jo selvsagt ikke å komme, og ingen kan tvinge han.

I og med at det er ett gammelt brudd (over fem år sia) kan vi heller ikke komme til familiemeglingskontoret eller hva det heter...

Jeg er bare møkk lei. Jeg er utslitt av konstant krangling, konfrontasjoner og masing på de ungene, og ønsker bare bittelitt avlastning innimellom. Men alt, ALLTID skal være på HANS premisser. HANS kone skal tas hensyn til. HANS barn skal tas hensyn til... Hva mend MIN Mann, VÅRT barn...

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

HUffda. Trøsteklem fra meg.
høres ikke kjekt ut nei.

familierådgivingskontoret er der selv om det har gått 5 år siden bruddet.. om ikke annet kan du få en samtale for å spørre om råd.. jeg var der nettopp i forbindelse med at bf og hans foreldre har brutt med tobias, og i den sammenheng lurte jeg på hva jeg skal si hvis/når tobias spør etter dem..
lavterskeltilbud kalles det.. [;)]

Jeg fikk beskjed fra barnevernet for ett par år sia, at det var uaktuelt med megling hvor de kaller inn begge to. Eneste tilbudet var da den psykologen, men da måtte JEG si ifra til eksen om avtalen, de kunne ikke sende han brev engang...

Har han slått datteren din....?

Har du anmeldt?

ORIGINAL: Regan

Har han slått datteren din....?

Har du anmeldt?

Nei, guttungen. Han heter Sofiane [8D]

Vi snakket med barnevernet om det, og nei, jeg var ikke interessert i å sende bekymringsmelding på de barna som bor med faren, så jeg kom ingen vei, egentlig.

Anmelde til politiet har jeg faktisk aldri vurdert, tror neppe han hadde fått noe for litt knipsing i hodet og små ørefiker her og der. Hadde det vært grovere, hadde jeg gjort det, men orker ikke utsette en guttunge som allerede har problemer (Aspergers) for avhør og alt det der. Det var barnevernspedagogen helt enig i.

DA henvender du deg til en advokat som kan hjelpe deg og å fronte din sak i fht DERES barn, DIN mann, DIN familie som du skriver.......også får du den hjelpe du trenger til å skrive en så detaljert samværsavtale som mulig

ORIGINAL: *Meya*

Jeg fikk beskjed fra barnevernet for ett par år sia, at det var uaktuelt med megling hvor de kaller inn begge to. Eneste tilbudet var da den psykologen, men da måtte JEG si ifra til eksen om avtalen, de kunne ikke sende han brev engang...

det er jo forskjell på megling og på at du tar initiativ til en samtale -enten med eller uten han - der du får luftet dine frustrasjoner over dårlig fungerende samværsavtale da.. [:)]

ORIGINAL: Dollface

det er jo forskjell på megling og på at du tar initiativ til en samtale -enten med eller uten han - der du får luftet dine frustrasjoner over dårlig fungerende samværsavtale da.. [:)]

HEhe det har jeg gjort, men kommer jo ingen vei.

Men nå har jeg fått snakket litt med mannen min om dette, og vi får vurdere mulighetene våre framover. Han er så mye mer optimist enn det jeg er hehehe...

ORIGINAL: Dollface

HEhe det har jeg gjort, men kommer jo ingen vei.

Men nå har jeg fått snakket litt med mannen min om dette, og vi får vurdere mulighetene våre framover. Han er så mye mer optimist enn det jeg er hehehe...

meneh.. alderen på barna har jo noe å si da.. de kan faktisk si nei til å reise til faren sin.. uten at det går utover deg..

Back
Topp