Samstrikk omslagsjakke og bukse

Takker;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

1369990746983.jpg

Da var begge forstykkene ferdig :)
Nå skal jeg begynne på bakstykket.
Så stpr det: strikk venstre forstykke inn på rundpinne (er det ikke bare å sette det tilbake på pinnen?)
Legg opp 12 nye m (denne er grei)
Så skal høyre forstykke strikkes inn på pinnen (da setter jeg vel bare forstykket på og fortsetter å strikke det fast i de nye maskene?)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ingen som kan hjelpe?
Gizom?

jeg har ikke strikket jakken selv, men jeg forstår det iallefall slik at venstre skal settes tilbake på pinnen og at alt skal strikkes sammen.

jeg har ikke strikket jakken selv, men jeg forstår det iallefall slik at venstre skal settes tilbake på pinnen og at alt skal strikkes sammen.
Da forstår du det slik som meg. Det var bare uttrykket "strikkes" på pinnen jeg ble usikker på. Prøver det jeg da om litt. For nå er jeg godt i gang med buksa mens jeg ventet på svar her ;)

Du kan kanskje hjelpe meg med buksa du da ;)
Nå er jeg kommet der jeg skal øke en maske ved å hente opp m fra forrige omgang.
Hvordan gjør jeg dette?

Du kan kanskje hjelpe meg med buksa du da ;)
Nå er jeg kommet der jeg skal øke en maske ved å hente opp m fra forrige omgang.
Hvordan gjør jeg dette?

Jeg strikket en ny maske i det ene maskebenet på masken under, vet andre plukker opp tråden i mellom maskene under og strikke den vridd rett.

Ja, der har de plukket opp tråden i mellom :) skal se om jeg finner en video på hvordan jeg øker

Slik øker jeg

Går det greit Amahel? Eller kan jeg hjelpe til med noe?

Går det greit Amahel? Eller kan jeg hjelpe til med noe?

Takk, men nå er jeg så godt i gsng med buksa. Akkurat begynt på ene benet. Så jeg klarer neg så langt.
Om du er enig i hvirdan jeg tenkte på jakka, med at jeg bare setter forstykket på pinnen og strikker videre så klarer jeg meg så langt der også ;)

Takk, men nå er jeg så godt i gsng med buksa. Akkurat begynt på ene benet. Så jeg klarer neg så langt.
Om du er enig i hvirdan jeg tenkte på jakka, med at jeg bare setter forstykket på pinnen og strikker videre så klarer jeg meg så langt der også ;)

Enig;)

Enig;)

Nå ble jeg plutselig usikker på om jeg har gjort rett på buksa.
Når du ser på bildene under her nå så har jeg kun økninger i skrittet på ene siden (foran i følge oppskriften)
Men på mondterbuksa økte vi jo både foran og bak.
1370357012031.jpg1370357023625.jpg

Jeg økte både foran og bak, men i følge oppskriften skal det bare økes foran, syntes det ble så merkelig hehe

Jeg økte både foran og bak, men i følge oppskriften skal det bare økes foran, syntes det ble så merkelig hehe
Ja jeg tenkte nå det var litt rart jeg også, men jeg er så dårlig på å improvisere akkurat når det gjelder strikking. Så her følges oppskriftene slavisk :p
Men synes jo nå det ble litt rart ja.
Jaja, jeg har ikke gjort noe feil da, det er rett i følge oppskriften.

men hvordan klarte du å ende opp med rett antall m totalt da når du økte foran og bak?

Ja jeg tenkte nå det var litt rart jeg også, men jeg er så dårlig på å improvisere akkurat når det gjelder strikking. Så her følges oppskriftene slavisk :p
Men synes jo nå det ble litt rart ja.
Jaja, jeg har ikke gjort noe feil da, det er rett i følge oppskriften.

men hvordan klarte du å ende opp med rett antall m totalt da når du økte foran og bak?

Jeg gjorde ikke det hehe, felte det inn igjen nedover bena.

Jeg gjorde ikke det hehe, felte det inn igjen nedover bena.
Det hadde gått i baddel for meg det der :p
Hihi. Sliter nok mef å huske og telle når jeg følger oppskriften slavisk :rolleyes:

Det hadde gått i baddel for meg det der :p
Hihi. Sliter nok mef å huske og telle når jeg følger oppskriften slavisk :rolleyes:

Hehe, er igrunn sjeldent jeg bruker norske oppskrifter, og drops sine er de værste, så går lett i ball for meg også der, da blir det ofte improvisert ;)

Back
Topp