Samstrikk av heldress

Har akkurat lagt opp ferdig til armene på bakstykket :)
Begynner å ta form her nå :)

Henger litt etter, men har fått begge bena på rundpinne og skal ha knappehull på neste rett omg.

Pga stripene har jeg måttet endre litt på oppskriften, og har laget rundfelling... Holder nå på med bolen.

Felt av nå, men syns armene ble vel korte så jeg skjøtet på noen cm;)

Blitt lite strikketid her i det siste, men kryper sakte men sikkert fremover, snart klart for knappehull 2 :p

Tar litt tid å strikke dress str 2 år når man får ca 10 min strikketid for dag..

ImageUploadedByBV Forum1366402268.523040.jpg
Sånn ble den, må finne noen fine knapper;)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1366402234.790210.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1366402234.790210.jpg
    85,4 KB · Visninger: 20
Kjepefin Gizom :)
Har enda ikke kommet noe lenger jeg.
Kanskje jeg får strikket en del i morgen :)

Weehee.. Bare 10 cm igjen før deling og økning til ermene :p Skulle virkelig ønske jeg hadde mer strikketid *sukk*

Målene tilpasset 6-9 men syns den er lang i overkroppen!

Utifra målene oppgitt i oppskriften og målene på min 8 mnd sønn så er ikke overkroppen for lang, han er ca 40 cm fra skritt til skulder ;)

Såååå bra! Mine gutter er 6 og 4 så jeg har vist glemt hvordan det var;)

Endelig ferdig med å feste alle trådene.... Mange!

Satte igang med en lur til dressen;)ImageUploadedByBV Forum1366493005.875421.jpg

Da var lua ferdig!

ImageUploadedByBV Forum1366535309.085436.jpg

Så fin lue :)

Nå har det gått galt for meg her.
Syntes lenge det var noe som ikke stemte med bakstykket. At armene var for smale. Men målet jeg kom frem til stemte.
Når jeg nå måler på venstre forstykke set jeg jo at jeg har felt av 4 cm for tidlig på bakstykket :(
Hvordan fikser jeg dette på letteste måte?
Jeg får strikke ferdig forstykket mens jeg venter på tips ;)

Maskene kan lett hentes opp ved felling- om du ikke har festet tråden da. Hent opp alle maskene og strikk videre;)

Jeg har nå sammenlignet dressens størrelsen med en hel fleece jeg fant o boden. En str 98, ikke for lang i overkroppen!

Maskene kan lett hentes opp ved felling- om du ikke har festet tråden da. Hent opp alle maskene og strikk videre;)
Tråden er festet :(
Men kanskje jeg kan finne den igjen.
Jaja, jeg finner vel ut av det, men først skal jeg gjøre meg ferdig med forstykket, så får jeg se hva jeg får til/har tålmodighet til ;)

Da var jeg snart ferdig :)
Nå gjenstår bare å strikke halskant og mansjett på armene. Så må knapper sys på :)
Men nå var det ikke mer garn igjen, så jeg må handle i morgen..
Slik ser den ut nå:
1367010948173.jpg

Såååå fin den ble!!!

Back
Topp