Samstrikk av heldress

Jeg endte opp med artic fra Trysil garn - europris. Det blir jo ikke dobbelt tråd, da den er pinne 5, men den blir varm å god;)

Jeg endte opp med artic fra Trysil garn - europris. Det blir jo ikke dobbelt tråd, da den er pinne 5, men den blir varm å god;)
Jeg får tenke litt på det i kveld hvilket garn jeg skal velge ;)
Tusen takk for tips :)

Jeg skulle starte opp, men :p

Har garnet klart da, det blir en tråd fargenr 522p og en tråd fargenr 520 Fabel. Kantene blir i noe andre rester jeg har etter to par votter og en pixie.
Kanskje jeg finner ånden til å starte opp nå i helgen, tenker å strikke str 2 år så han har den utover vinteren (han er 8 mnd nå)

Hvis du skal strikke en som han skal krabber i ville jeg kanskje gått for brunt? Men om du skal bruke den i høst er jo beige lekkert da? Har flere kjøre poser i ull-hvit (offwhite) det er også veldig fint på de små!

Selv vurderer jeg å bruke europris sin alpaca eller nille sin baby soft i beige eller brun...

Jeg venter på deg- så ikke stress har flere prosjekter på pinnene så lenge.
Jeg vet ikke helt hvilken str. jeg skal strikke. men tror det blir 6-9 mdr.
Så da blir det til vinteren og våren igjen den blir bukt :)
Jeg har et par fine til ca 3 mndr (ikke strikket)

Så fikk jeg handlet noe garn i kveld da.
Valgets kval ;)
1365182494274.jpg
Mener hvertfall alle disse kan brukes i følge oppskriften....

Da var jeg i gang :)
Men synes kanskje at omkretsen på foten kanskje er litt stor. ...?
Meb det blir vel bedre etter hvert som jec strikker når vrangborden får gjøre jobben sin og "krympe" det inn litt ;)
1365242783947.jpg

Etter å ga hørt mannens mening. Er vi enige om at dette garnet var finest
Vis vedlegget 10400
Men jeg er for trøtt til å begynne i kveld....
Starter i morgen ferdig uthvilt ;)

Bare vær obs på at det garnet krever håndvask *klok av skade*

Synes fremdeles den ser stor ut jeg. Men den skal vel være det. Ser nesten slik ut på bildet i oppskriften også...
1365247069415.jpg

Tåler det ikke fin/ull vask i maskinen heller?
Det er jo bare 50% ull i det.....

Skjørtet til datteren min tålte ikke håndvaskprogrammet i maskinen, gikk fra størrelse 4 år til å passe babydukken hennes.

Skjørtet til datteren min tålte ikke håndvaskprogrammet i maskinen, gikk fra størrelse 4 år til å passe babydukken hennes.
Ops. ...
Det står nå håndvask på lappen også da. Men jeg har alltid vasket håndvasken i maskin.
Jeg strikker en luten lapp ig prlver i maskinen først tenker jeg. Og ser jo da fort hvordan det går. ;)
Men tusen takk for du gav beskjed. Hadde vært kipt å få den ødelagt i maskinen første vasken.

Jeg syns også at den så stor ut... Men så målte jeg litt og blir enig med meg selv at omkretsen på benet 14cm, så da blir det str 86/92 og ikke 6-9 mnd... Samme det!

ImageUploadedByBV Forum1365264316.362878.jpg

Lager heller ikke dobbel(12cm) vrangbord nederst på benet.

Jeg syns også at den så stor ut... Men så målte jeg litt og blir enig med meg selv at omkretsen på benet 14cm, så da blir det str 86/92 og ikke 6-9 mnd... Samme det!

Vis vedlegget 10450

Lager heller ikke dobbel(12cm) vrangbord nederst på benet.
Jeg har nå strikket 8 cm med vrangbord, men syntes den var lang ja.
Blir det finest med 6 cm kanskje??
Mulig det er en feil i oppskriften, for den hopper liksom over str 3-6 mndr.
Går rett fra 1-3 mndr til 6-9 mndr.
Jaja. uansett str så vil den passe på et tidspunkt :)

Fine farger du har valgt.
Jeg lurte også på striper, men det er lettere med et spraglete garn, så slipper jeg garnbyttene ;)
(har enda ikke orket å feste tråder på monsterbuksa :p)

Jeg har nå strikket 8 cm med vrangbord, men syntes den var lang ja.
Blir det finest med 6 cm kanskje??
Mulig det er en feil i oppskriften, for den hopper liksom over str 3-6 mndr.
Går rett fra 1-3 mndr til 6-9 mndr.
Jaja. uansett str så vil den passe på et tidspunkt :)

Fine farger du har valgt.
Jeg lurte også på striper, men det er lettere med et spraglete garn, så slipper jeg garnbyttene ;)
(har enda ikke orket å feste tråder på monsterbuksa :p)
He He skjønner hva du mener!

Da er første ben ferdig og satt klar på rundpinnen :)
1365286004921.jpg

Nå starter jeg på neste ben i morgen :)

Back
Topp