Samstrikk av heldress

Leontodon

Forumet er livet
VIP
Jeg skal strikke heldress til minstemann og håper flere slenger seg meg :)
Trenger litt oppbacking og har sikkert noen spørsmål underveis.

Tenker å strikke denne, men ser for meg at det kan være rimelig fritt frem om du vil strikke denne eller en annen :)

Jeg kunne tenke meg å strikke denne dressen, men sliter med å finne et garn jeg liker.
Må kanskje innom en typisk garnforretning i sentrum, men de stenger jo før jeg er ferdig på jobb i hverdagen, så da blir det ikke før neste helg jeg rekker å stikke innom.
Men jeg SKAL lage en slik dress :)

bare ta den tiden du trenger, livet som alenemor til tre gir ikke mye strikketid hehe

bare ta den tiden du trenger, livet som alenemor til tre gir ikke mye strikketid hehe
Kanskje jeg rett og slett skulle kjøpe raggegarnet Labbetuss fra trysil garn som jeg brukte til de to teppene jeg laget....
Det får jeg tak i i morgen :)
Der er det 60% ull 20% nylon og 20% acryl i.
Men vet ikke om jeg skal velge grønn eller blå......

He he jeg er med på denne, men har jo nettop startet på drops jakka, og har to andre prosjekter, så jeg må nesten ha ferdig noe av det først ;)

He he jeg er med på denne, men har jo nettop startet på drops jakka, og har to andre prosjekter, så jeg må nesten ha ferdig noe av det først ;)

Som sagt, ta den tiden du trenger hehe, har masse annet på pinnene jeg også, og denne trenger ikke være ferdig før bhgoppstart i august hehe

Da var jeg så og si ferdig med jakka, bare montering igjen.
Så i morgen går jeg til innkjøp av garn til denne dressen :)
Flere som er klar, evt har begynt?

Da var jeg så og si ferdig med jakka, bare montering igjen.
Så i morgen går jeg til innkjøp av garn til denne dressen :)
Flere som er klar, evt har begynt?
Jeg er med om su setter igang!

Jeg skal strikke heldress til minstemann og håper flere slenger seg meg :)
Trenger litt oppbacking og har sikkert noen spørsmål underveis.

Tenker å strikke denne, men ser for meg at det kan være rimelig fritt frem om du vil strikke denne eller en annen :)

Den var kjempefin! Går litt raskere med to tråder også. :P Hvor lang tid bruker drops på å levere garn? Noen som vet?

Den var kjempefin! Går litt raskere med to tråder også. :p Hvor lang tid bruker drops på å levere garn? Noen som vet?

Det vet jeg ikke, men de har på Jens Hoff ;)

Hvilket garn skal dere bruke? Ser på drops nepal. 65% ull og 35% alpakka. Noen som har erfaring? Ser også på merino extra fine, men kanskje litt vel mykt garn for et plagg som skal være utenpå annet tøy.

Ser nå at de ikke var i lista over garn som kan brukes på oppskriften. Gikk meg litt vill. :P

Hvilket garn skal dere bruke? Ser på drops nepal. 65% ull og 35% alpakka. Noen som har erfaring? Ser også på merino extra fine, men kanskje litt vel mykt garn for et plagg som skal være utenpå annet tøy.

Jeg elsker Nepal, men vær obs på at det er håndvask.
På denne kommer jeg til å bruke garnet i oppskriften, Fabel, det er forsterket og det er nok ikke dumt med tanke på krabbing osv.

Jeg har enda ikke handlet garn, ble så veldig usikker i går når jeg stod i butikken......
Nå er det stengt, så får se om ikke min beslutsomme evne er tilbake i morgen :p
Har du bestemt deg for garn?

Har du bestemt deg for garn?
Beklager. Jeg sovna fra det på sofaen i går. Nå må jeg vente til i morgen. De stenger samtidig som jeg er ferdig på jobb i dag. :(
Eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha blått. Det har jeg så mye av nå. Lurer på noe i brun/beige eller grønnfarger.
Hva tror du hadde blitt en fin farge til gutt?

Hvis du skal strikke en som han skal krabber i ville jeg kanskje gått for brunt? Men om du skal bruke den i høst er jo beige lekkert da? Har flere kjøre poser i ull-hvit (offwhite) det er også veldig fint på de små!

Selv vurderer jeg å bruke europris sin alpaca eller nille sin baby soft i beige eller brun...

Jeg venter på deg- så ikke stress har flere prosjekter på pinnene så lenge.

Back
Topp