Samsoving med storesøsken

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Føler stadig at jeg blir «satt til veggs» om at vi må slutte å samsove med toåringen (2 år og 4 mnd). Har samsovet siden han var ca 12 mnd og plutselig ikke ville sove i sprinkelseng lenger. Prøvde, men noen gråtekur med barn som spyr i redsel er ikke min ting! Jeg elsker barnet mitt over alt på jord, og har ikke tenkt et sekund på at han ligger der. Det plager hverken meg eller mannen. Føler mange av de som vet om samsovingen vil fram til at det blir umulig når nr 2 kommer og at vi må slutte umiddelbart. Jeg vet ikke hvordan det vil bli, og blir oppgitt av å forsvare at vi gjør det. Det har vært en lettelse og vi har sovet utrolig godt sammen, og har omtrent aldri hatt en våken time fra han var 12 mnd til nå, med mindre han har vært vanvittig syk!
 
Samsover med min på snart 7 år, han kan sove i egen seng, men Samsoving er så koselig!

Er så sinnsykt irriterende at andre skal blande seg inn i ditt liv, ville gitt grei beskjed om at det har dem ikke noe med og at dere finner ut av ka som er rett for dere selv. <3
 
Samsover med min på snart 7 år, han kan sove i egen seng, men Samsoving er så koselig!

Er så sinnsykt irriterende at andre skal blande seg inn i ditt liv, ville gitt grei beskjed om at det har dem ikke noe med og at dere finner ut av ka som er rett for dere selv. <3
Ja, det er jo meg selv det vil gå ut over om det ikke funker når babyen kommer. Synes det er trassig å måtte forsvare det og har egentlig lyst til å selv rakke ned på ting jeg vet de andre gjør som jeg aldri ville gjort feks å aldri amme når man faktisk kan, legge barn på eget rom lenge før de er 1 år og lignende er ting jeg ikke synes er greit, men ville aldri kommentert det til noen som gjør det! Samme da jeg ammet første til 21 mnd var det noen som kommenterte.
 
Føler stadig at jeg blir «satt til veggs» om at vi må slutte å samsove med toåringen (2 år og 4 mnd). Har samsovet siden han var ca 12 mnd og plutselig ikke ville sove i sprinkelseng lenger. Prøvde, men noen gråtekur med barn som spyr i redsel er ikke min ting! Jeg elsker barnet mitt over alt på jord, og har ikke tenkt et sekund på at han ligger der. Det plager hverken meg eller mannen. Føler mange av de som vet om samsovingen vil fram til at det blir umulig når nr 2 kommer og at vi må slutte umiddelbart. Jeg vet ikke hvordan det vil bli, og blir oppgitt av å forsvare at vi gjør det. Det har vært en lettelse og vi har sovet utrolig godt sammen, og har omtrent aldri hatt en våken time fra han var 12 mnd til nå, med mindre han har vært vanvittig syk!
Vi har samsovet fra første stund ca, gjør det fortsatt. 2,5 år! Jeg orker ikke bry meg mer hva andre sier, det er det som fungerer for oss, og da gjør vi det sånn! Får se hvordan det går når neste kommer, om vi evt deler oss, mannen tar eldste og jeg tar minste!
 
Hva andre gjør er jo opp til dem men jeg for min del har aldri samsovet og kommer aldri til å gjøre det heller. OM jeg skulle ha samsovet med nr 2 ville jeg ha avvent nr1 med det lenge før nr2 kom. Min samboer «samsov» med sitt barn da han hadde hen i sine helger hele livet og hen slet med å takle det da jeg kom inn i bildet og sengen ble voksenseng. Jeg føler de voksne gjør barna en bjørnetjeneste med å ha det sånn for lenge,men det er min mening :)
 
Hva andre gjør er jo opp til dem men jeg for min del har aldri samsovet og kommer aldri til å gjøre det heller. OM jeg skulle ha samsovet med nr 2 ville jeg ha avvent nr1 med det lenge før nr2 kom. Min samboer «samsov» med sitt barn da han hadde hen i sine helger hele livet og hen slet med å takle det da jeg kom inn i bildet og sengen ble voksenseng. Jeg føler de voksne gjør barna en bjørnetjeneste med å ha det sånn for lenge,men det er min mening :)

Jeg opplevde det samme med en eks. Sengen var opptatt annenhver uke av 9 åringen. Det var så ille at jeg ble sendt på 2 t kjøretur hjem med nyrebekkenbetennelse fordi jeg ikke kunne sove i seng med far.. eks.. say no more...
 
Jeg opplevde det samme med en eks. Sengen var opptatt annenhver uke av 9 åringen. Det var så ille at jeg ble sendt på 2 t kjøretur hjem med nyrebekkenbetennelse fordi jeg ikke kunne sove i seng med far.. eks.. say no more...
Haha fyyy faen kødder du? Ja der ser du... da har det gått for langt! Her var han heldigvis fornuftig og sendte sin 8åring på eget rom da jeg kom inn i bildet.. vet du hva... !
 
Om dere ikke har plass til to barn i senga, og har ønske om avvenning, ville jeg startet nå....så det ikke blir en alt for brå overgang for 2 åringen i April.
 
Noen ganger passer ikke barnet til a4 rammen som verden rundt har satt for det. Jeg så aldri om vi skal samsove, senga er voksen seng blbla bla, helt til den dagen eg nærmest knakk sammen av tretthet etter måneder med skrikekurer våkenetter lange kvelder med legging tidelig morgener. Vi måtte ta å gi det hun ønsket seg og det var nærhet. Vi samsover nå enda 2år og 1 mnd men vi har sprinkelsenga på rommet vårt og kan legge over i for å få en myk overgang til april.
 
Hva andre gjør er jo opp til dem men jeg for min del har aldri samsovet og kommer aldri til å gjøre det heller. OM jeg skulle ha samsovet med nr 2 ville jeg ha avvent nr1 med det lenge før nr2 kom. Min samboer «samsov» med sitt barn da han hadde hen i sine helger hele livet og hen slet med å takle det da jeg kom inn i bildet og sengen ble voksenseng. Jeg føler de voksne gjør barna en bjørnetjeneste med å ha det sånn for lenge,men det er min mening :)
Tenker at man må ha litt andre tanker om man er i den situasjonen at det er snakk om ekser og nye kjærester, og der er ikke vi for å si det sånn :p
 
Jeg opplevde det samme med en eks. Sengen var opptatt annenhver uke av 9 åringen. Det var så ille at jeg ble sendt på 2 t kjøretur hjem med nyrebekkenbetennelse fordi jeg ikke kunne sove i seng med far.. eks.. say no more...
Haha, uff det var da voldsomt. Kunne du liksom ikke sove i hus en gang? :eek: Litt vittig for svigerfar var alenefar til to gutter på 4 og 8 da han måtte bonussvigermor, og da hadde de visst samsovet. Hun var visst ikke så vant med menn heller, og synes visst ikke det gjorde noe om han stakk inn og sov hos guttene bare han besøkte henne en tur før leggetid :p Tihi. Mange rare ordninger rundt!
 
Noen ganger passer ikke barnet til a4 rammen som verden rundt har satt for det. Jeg så aldri om vi skal samsove, senga er voksen seng blbla bla, helt til den dagen eg nærmest knakk sammen av tretthet etter måneder med skrikekurer våkenetter lange kvelder med legging tidelig morgener. Vi måtte ta å gi det hun ønsket seg og det var nærhet. Vi samsover nå enda 2år og 1 mnd men vi har sprinkelsenga på rommet vårt og kan legge over i for å få en myk overgang til april.
Akkurat sånn jeg kjenner meg igjen. Blir så rart å si «voksenseng» :p Seng er seng og søvn er søvn om man er to eller flere oppi der. Har jo ikke sex i senga med små barn der altså! :eek: Av og til lurer man på hva folk tenker når de spør om vi får noe «voksentid» og da spør jeg bare om ikke magen taler for seg ;) Trenger ikke senga for å ha sex! Aldri hatt så god sex som etter vi sluttet å gjøre det på kvelden «for vi måtte». Det at det har blitt lite i det siste er heller svangerskapsubehag som setter en stopper for det.
 
Hva mener du? :)
Nei, tenker at de for de aller fleste nye kjærester ikke føles naturlig å ha barna til andre i senga, og at det gjør situasjonen litt annerledes i disse tilfellene. Og i de tilfellene det blir slik så har man nok gjort barna en «bjørnetjeneste» med å la de samsove, men håper ikke jeg skal se meg om etter ny kjæreste med det første :p Og tror nok ikke mange barn selv ønsker å samsove til de er 8-9 år gamle, uten at jeg kan si det av egen erfaring. Kanskje nettopp i de tilfellene der mor og far skiller lag kan de føle en trygghet med å ønske å ha foreldrene for seg selv, og kuppe de fra nye kjærester med samsoving ;) Har jo selv en mann som har fortalt hvordan det er å få en ny stemor i hus, når man er mellom 7-10 år ;)
 
Eldste man får ikke lengre lov å sove i senga vår, men det er rett og slett fordi han er ekstremt plagsom på natta :hilarious: minsten får komme inn dersom hun våkner på natta, men må sovne i sin egen seng først. Unger har forskjellige behov, og hvilke løsninger man velger er vel opp til hver enkelt familie å bestemme
 
Eldste man får ikke lengre lov å sove i senga vår, men det er rett og slett fordi han er ekstremt plagsom på natta :hilarious: minsten får komme inn dersom hun våkner på natta, men må sovne i sin egen seng først. Unger har forskjellige behov, og hvilke løsninger man velger er vel opp til hver enkelt familie å bestemme
Hvor gamle er dine? :)
 
Jeg har ikke barn selv så vet ikke hvordan det er men meg og søsteren min sov i mamma sin seng "alt for lenge" i følge mamma selv :hilarious: hun prøvde å betale oss for å sove i våre egne senger :hilarious: men tror ikke vi tok skade av det:rolleyes: :happy:
 
Back
Topp