Samsoving- hvordan gjør vi det?

M

Moderator Linda

Guest
"Ingenting er bedre enn et sovende lite barn på brystet. Noen sverger til å sove sammen med barnet hver natt. Andre trenger sengen for seg selv for å få god søvn. Temaet samsoving skaper mye diskusjon på Babyverdens forum. Hva er egentlig best – for barnet?"

Høyr podcast med helsesøster Maria Otter her!
 
Barn er forskjellige så hva som er best er jo noe man må se an hver enkelt. Jeg hadde min i senga første 1,5 mnd. Mest for min egen del da jeg bare kunne hekte på puppen og sove videre :p og da vi ikke hadde noen døgnrytme og var helt døgnville. Brukte vugga kun til dagsoving. Samboen min sover på sofaen i stua som han alltid har gjort, hehe. Så han får den søvnen han skal ha og får ladet opp til jobb. Og jeg og lille får god plass. Sover med oss i helgene da :D

Nå sover lille i vugga ved siden av senga mi, og jeg tar han opp til meg om morran når han vil ha første måltid, mellom 5 og 7. Funker perfekt her.
 
Lille ligger i armkroken min. Han sover fint for seg selv i bedsidecrib og, men jeg syntes det er så koselig å ha han inntil meg. Vi sover veldig godt, begge to :)
 
Har samsovet med alle mine, og gjør det til dem sover godt i egen seng :D Eller blir for urolige i min :p
Gjør det som faller naturlig for meg, og barna.
 
Har samsovet med de fem første (samsover med nummer fem enda), men lillebror foretrekker sin egen seng fra leggetid til første amming.
 
Bedside, også har jeg lenestol på rommet for amming om natta. Klarer ikke sove med henne inntil eller oppå meg, så heldigvis sover hun godt i egen seng :)
 
Har bedside crib og der sover hun veldig godt [emoji4] og hun sover gjennom natta uten problem [emoji16][emoji16] men på dagtid og jeg også trenger en liten powernap er det beste å ha henne på bryste
 
Back
Topp