Samboer i Nordsjøen!

Jepp min mann jobber i Nordsjøen..

Det vi gjorde sist var at jeg tok først mine uker, og jeg tok så alle vi kunne dele. Så tok jeg 7 uker ferie (hadde overført 2 fra året før) så tok han ut sine gradert. Han jobba 2 uker, og hadde 3 fulle uker med pappaperm. Når han hadde pappaperm hadde jeg permisjon uten lønn fra jobben. I de ukene som er pappa sine er det ikke noen krav til mor. Er bare hvis far tar ut noe av felles delen. Så jeg var lenger hjemme og vi levde da på fars lønn og permisjonpenger.. Etterhvert så begynte jeg å jobbe par dager i uken, bare for at jeg skulle ha litt egne penger.. Hehe.

Det er bare å spørre, svarer så godt jeg kan!!! :-)

Okeeeei, så om eg tar mine uker og han sine 14, så MÅ eg ikke jobbe? Eg kan ta "fri" eller 4 uker ferie som eg har rett på fra jobb?
Eg synes dette eg sinnsykt vanskelig.. Med førstemann var det ganske enkelt for eg gikk da på skole, var bare 18 år! Og han hadde ikke noe permisjon da.
Men nå vil eg gjøre det slik at eg tar mine uker og alle ukene i felles delen først. Så når eg er ferdig med de, la oss si at da tar 4 uker pappaperm når han er hjemme på fri og så 2 uker på jobb, når han da er hjemme i de 4 ukene og mottar vanlig lønn pluss foreldrepenger, så sier jo NAV at mor må vere i arbeid eller under utdanning :/
Er dette eg ikke forstår hvordan man skal få til! Eg tenker jo at NAV til kunne forlange et skriv fra arbeidsgiver om at eg er begynt i jobb eller noe slikt :p

Vettu, du er veldig til hjelp nå!! Hehe :))

Dersom far skal ha gradert uttak som ikke er fedrekvote, er det et krav om at mor
må være i arbeid
må være i utdanning på heltid
kombinerer arbeid og utdanning som i sum blir 100 prosent
på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet eller
er innlagt i helseinstitusjon

Dette står på NAV. Han skal jo ta fedrekvoten. Dette her er bare krav til mor hvis han skal ta gradert permisjon av IKKE fedrekvoten. Jeg hadde permisjon uten lønn da min mann hadde fedrekvoten. Og jeg måtte ikke bekrefte noe til NAV om hva jeg gjorde den tiden. Jeg fikk jo ikke noe støtte fra NAV så de har jo ikke noe med hva du gjør i den perioden.

Dersom far skal ha gradert uttak som ikke er fedrekvote, er det et krav om at mor
må være i arbeid
må være i utdanning på heltid
kombinerer arbeid og utdanning som i sum blir 100 prosent
på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet eller
er innlagt i helseinstitusjon

Dette står på NAV. Han skal jo ta fedrekvoten. Dette her er bare krav til mor hvis han skal ta gradert permisjon av IKKE fedrekvoten. Jeg hadde permisjon uten lønn da min mann hadde fedrekvoten. Og jeg måtte ikke bekrefte noe til NAV om hva jeg gjorde den tiden. Jeg fikk jo ikke noe støtte fra NAV så de har jo ikke noe med hva du gjør i den perioden.

Okei!! NÅ skal vi få fart på sakene her!! Hehe..

Tusen takk for hjelpen!!! :)

Back
Topp