Samboer i Nordsjøen!

mamma90

Mamma til 1, krysser fingrene for nr 2 <3
Flere som har samboer som jobber i Nordsjøen?:)
Synes det er ganske fælt nå egentlig!! Skal på UL nå om 4 dager, er da 12+6, og fikk innkalling til OUL den 30.10, og han er ikke hjemme på noen av de :(
Det er jo bare sååååå typisk, men det hører vel med når man har en slik jobb :p

Har en samboer som er på vei i nordsjøen, men for øyeblikket driver han med ukespendling. kun hjemme Fredag kveld-Søndags kveld. Ekstremt kjipt! Krysser fingrene for at han er hjemme til OUL :D

Sambo jobber også i Nordsjøen, har ikke fått time til oul enda men håper han er hjemme da :-D

Er jo nesten viktigst for han tenker jeg da, ettersom det er mindre kontakt mellom han og baby før fødsel. Og selvfølgelig hvis det skulle være no er det kjipt å være aleine :-( men får vel bare være positive :-D viktigste er jo at han er hjemme ved fødsel

Ja klart!! Han synes det er skikkelig kjipt, men vi får bestille en UL på privatklinikk så han får blitt med en gang hvertfall :)
Og fødsel, klart de må vere hjemme! Det fikser de med jobben hvis de egentlig skal vere ute rundt termin :) Men selvsagt, alt kan skje!!

Mannen min jobber også ute, i mexicogulfen, og er en måned borte og en måned hjemme. Månedene han er borte føles som evigheter, mens periodene han er hjemme varer selvfølgelig bare et knipseslag. Føles kjempekjipt spesielt nå som jeg er gravid. Han prøver å få en annen turnus med kortere perioder ute, men det er visst vanskelig...

Håper også han er hjemme på oul, har ikke fått innkalling ennå. Men som dere sier, så er jo fødsel viktigst:)

Æsj en mnd borte hadde ikke jeg takla hvis han er bare en mnd hjemme :-/ to uker borte og fire hjemme er greit

Mannen min jobber også ute, i mexicogulfen, og er en måned borte og en måned hjemme. Månedene han er borte føles som evigheter, mens periodene han er hjemme varer selvfølgelig bare et knipseslag. Føles kjempekjipt spesielt nå som jeg er gravid. Han prøver å få en annen turnus med kortere perioder ute, men det er visst vanskelig...

Håper også han er hjemme på oul, har ikke fått innkalling ennå. Men som dere sier, så er jo fødsel viktigst:)

Oiiiii!!! Det tror eg kje at eg hadde taklet! Eg føler det er bra å ha litt tid ifra hverandre, så er evig glad for 2-4 ordningen som vi har!! Men 1mnd?? :( aiaiai!! All creds til dere!! ;)
Hadde jo vert kjempe for dere om han fikk ordnet noe til ungen kom :)

Her jobber også mannen i Nordsjøen... Fikk oul når han er ute, men ringte med en gang og byttet tid.. Jeg vil virkelig ha han med. vet jo aldri.... Men brått så kan jo været styre at han ikke kommer hjem, det har man jo ikke kontroll..

hvem plattform er mennene deres på da?? Min er på Ringhorne...

Her jobber også mannen i Nordsjøen... Fikk oul når han er ute, men ringte med en gang og byttet tid.. Jeg vil virkelig ha han med. vet jo aldri.... Men brått så kan jo været styre at han ikke kommer hjem, det har man jo ikke kontroll..

hvem plattform er mennene deres på da?? Min er på Ringhorne...

Eg og ville bytte men da måtte eg vente til eg var i uke 23, så samboeren ga meg grønt lys til å bare dra :) Får min beste venninne med, så er jo en god hånd å holde i!!:) Ja det er nesten det værste med den jobben, at du har en dato de kommer hjem, men så kan det vere så mangt som gjør at de ikke kommer seg hjem :p
Men trøster meg med at det er like jævlig for de å sitte stuck der ute!!:p

Min er på Gullfaks A!:)

Jeg er helt enig med dere, 2/4-ordning kunne jeg taklet. Det er det vi prøver å få til nå også, og han har informert sjefen sin om situasjonen. Sjefen virket forståelsesfull og han skulle se hva han kunne gjøre, men var ikke veldig optimistisk fordi bedriften har få slike ordninger.

Vi får krysse fingrene likevel:)

Og så skal han være borte hele julen, det gruer jeg meg til:( Andre som blir oljeenker i julen?

Har vert alene en jul! Og bare det var helt forferdelig :p
Det er såååå trist, men det er jo sant som de sier, de får jo gode penger på disse helligdager, men eg skulle heller hatt han hjemme hver jul enn de pengene :p

Ja, krysser fingrene med deg og håper dere får ordnet noe :)

Regner med jeg blir aleine i jula også, men prøver å se det slik at det er bare noen dager, kan kose oss før og etter :)

Krysser fingrene for at dere får til en bedre ordning før babyen kommer :-D

Har vert alene en jul! Og bare det var helt forferdelig :p
Det er såååå trist, men det er jo sant som de sier, de får jo gode penger på disse helligdager, men eg skulle heller hatt han hjemme hver jul enn de pengene :p

Ja, krysser fingrene med deg og håper dere får ordnet noe :)

Huff, ja jeg vil mye heller ha ham hjemme enn å ha de ekstra pengene! Takk for ekstra kryssede fingre:)

Samboer som jobber 2:4 turnus på rigg og jeg studerer i utlandet...
Fordel når ungen kommer for da kan han være hos oss i 4 uker, men frem til det...
Kjipt å gå gravid med en voksende mage som han bare ser kanskje en gang i måneden :/

Ellers fikset jeg UL dagen før han reiste på jobb. Neste blir nok uten han, men skal filme seansen så han får se tenkte jeg :)

Hvordan gjør dere med pappapermisjon?
Her blir det nok perm når han har fri og ut på jobb som vanlig for ekstra penger. Men det er fordi jeg kun får engangsstøtte som student og vi nok blir å trenge litt penger :(

Er juleenke jeg også.... skulle helst hatt han hjemme, men det er desverre sann det er... Huff.. Er så utrolig kjipt. Og hver gang det er noe store greier, dåp, konfirmasjon etc så er han på jobb... Sukk... Veldig glad for han jobber 2/4, før var det 2/3 og 2/4 annenhver gang. Føler det er mer utbytte av 2/4..

Ang pappaperm så kommer vi også til å ta det når han er hjemme. Deilig med de ekstra kronene.

koselig at det er flere offshore enker her. Lettere å forstå situasjonen. Har et par venninner som klager på det å være alene hjemme en helg. Og da må de få besteforeldre til å komme og overnatte. ho ene fikk ikke dusje på en helg, og ungen var 4 mnd. Da sa jeg bare; pleier ikke dusje på 14 dager jeg.. Da skjønte ho at ho dumma seg ut og unnskylde seg med at det var annerledes for meg.. Jeg var jo mye alene......

Er juleenke jeg også.... skulle helst hatt han hjemme, men det er desverre sann det er... Huff.. Er så utrolig kjipt. Og hver gang det er noe store greier, dåp, konfirmasjon etc så er han på jobb... Sukk... Veldig glad for han jobber 2/4, før var det 2/3 og 2/4 annenhver gang. Føler det er mer utbytte av 2/4..

Ang pappaperm så kommer vi også til å ta det når han er hjemme. Deilig med de ekstra kronene.

koselig at det er flere offshore enker her. Lettere å forstå situasjonen. Har et par venninner som klager på det å være alene hjemme en helg. Og da må de få besteforeldre til å komme og overnatte. ho ene fikk ikke dusje på en helg, og ungen var 4 mnd. Da sa jeg bare; pleier ikke dusje på 14 dager jeg.. Da skjønte ho at ho dumma seg ut og unnskylde seg med at det var annerledes for meg.. Jeg var jo mye alene......

Ja det er fint å kunne dele frustrasjonen med noen! Har også et par venninner som klager når mannen er borte i et par dager... Pleier ikke å si så mye da, jeg tror ofte de biter seg selv i tungen like etter de har sagt det:)

Ja eg er evig takknemlig for at han har en så god jobb som han har, vi har en evig god sikkerhet i økonomien og alt det der, men å tenke på at eg blir 2 barns mor i april, og skal da vere hjemme med en 5 åring og en på 2 mnd alene, det er skremmende :p
Men alt ordner seg for snille jenter, tenker eg!!

Eg har enda ikke forstått dette med permisjon og alt det!
Er det ikke slik at fedrene må ha så og så mange uker sammenhengende?
Har prøvd å lese litt på NAV for å kunne planlegge litt, vi holder på med husbygging og alt, så å ha han hjemme er bare gull verdt for meg! Hehe..
Men føler sidene til NAV er så rotete, så klarer ikke sette meg skikkelig inn i det!

Eg har rett på foreldre penger, men er det slik at hvis han tar 4 uker perm når han er hjemme får han også foreldre penger?
Hvordan blir det hvis han bruker fedrekvoten?

Frustrerende hele greiene :p

Ja eg er evig takknemlig for at han har en så god jobb som han har, vi har en evig god sikkerhet i økonomien og alt det der, men å tenke på at eg blir 2 barns mor i april, og skal da vere hjemme med en 5 åring og en på 2 mnd alene, det er skremmende :p
Men alt ordner seg for snille jenter, tenker eg!!

Eg har enda ikke forstått dette med permisjon og alt det!
Er det ikke slik at fedrene må ha så og så mange uker sammenhengende?
Har prøvd å lese litt på NAV for å kunne planlegge litt, vi holder på med husbygging og alt, så å ha han hjemme er bare gull verdt for meg! Hehe..
Men føler sidene til NAV er så rotete, så klarer ikke sette meg skikkelig inn i det!

Eg har rett på foreldre penger, men er det slik at hvis han tar 4 uker perm når han er hjemme får han også foreldre penger?
Hvordan blir det hvis han bruker fedrekvoten?

Frustrerende hele greiene :p

Det mange gjør når pappaen jobber i Nordsjøen er at de tar permisjon i friperioden, og arbeider de 2ukene som vanlig. Da får de vanlig lønn + foreldrepenger... Og da kan mor ta f.eks fri uten lønn en ekstra mnd :) de opplyser ikke om dette på NAV, for når du kommer dit som gravid virker det som at du har ramla fra månen og de har "aldri" vært borti den situasjonen før :p

Back
Topp